Det skal du som ikke tænke på, folk har forskellige tider og muligheder for at være online, det kan godt tage sin tid inden man får tilbagemeldinger eller svar på spørgsmål herinde.
Ja, jeg må nok indrømme at jeg var lige hurtig nok til at læse den rubrik i det første link, men det er også fordi at Marc Keith (RogerRabbit/RR), som har lavet den video du linker til, bruger meget tid inde på
http://www.shroomery.org/forums/ og jeg har ikke set ham direkte anbefale et hygrometer til et SGFC. Hvis det er bygget efter specifikationerne, så vil det med 100% sikkerhed holde den høje fugtighed og et hygrometer vil derfor være unødvendigt.
Hold dig til sporeprint/sporesprøjter indtil du er blevet lidt mere øvet indenfor mykologi. Hvis du vil lave en flydende kultur som du kan have tillid til, så er du nødt til at smide et stykke koloniseret agar derned. Hvis man bruger en sporeprint/sporesprøjte til at inokulere en flydende kultur med, så er der stor risiko for der er andre ting som har tænkt sig at vokse deri, ting som du ikke ønsker at sprøjte ind i kager og det er meget svært at se om det er en kontamineret LC (liquid culture). Den eneste måde at konstatere det på er ved at inokulere en kage og se om der går mug i den.
Jo, bare sprøjt vand på både kager og svampe. De er 90% vand, så de elsker det. Bare hold sprayflasken lidt på afstand og sørg for at det er en fin spray der kommer ud, og ikke store dråber.
Svampene bruger rigtig meget vand når de vokser, så det handler om at sørge for de har nok af det. Man skal selvfølgelig ikke oversprøjte det hele med en halv liter vand 5 gange dagligt, men de skal have en del. Vandet bliver optaget af kagen og svampene og så vil noget af det fordampe. Der er forskellige tegn om de får for lidt eller for meget vand, og de er meget tilgivende så man kan godt nå at genoprette de fejl man nu engang kommer til at begå de første par gange man gror.
De glas ser lidt høje ud, det kan godt gå hen og blive problem med gasudskiftning i bunden og det kan få kagen til at gå i stå.
Lave og brede glas er man mere sikker med. Personligt bruger jeg den type glas man får "Den Gamle Fabrik: Cremet"

Det er dog lidt voldsomt at give 25kr stykket, så jeg får dem fra Flaskelandet, der koster de omkring 5kr stykket.
Og så er der låg på dem, det gøre det lidt nemmere. Så skal man ikke være nervøs for om sølvpapiret falder af lige pludselig.