Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløjsa,
Har lige bestilt en "Blackout X" vaporizer pen.. Den kører på olie og "soft wax".
Mit spørgsmål går på: hvad er det helt præcist? Er det bare den dyre hash der smuldrer
Mellem fingrene, eller hva?
(Ja, jeg burde nok have undersøgt det INDEN jeg købte min pen, men der var tilbud på den
som snart udløb)..

På forhånd tak...

Insane psychedelia user!

LOL. Ja, det var måske en idé at tjekke inden køb.

Skriv til producenten og spørg er mit bud. De ved 100% sikkert hvad deres pen kan vape.

Medlem

Det er Olie lavet på Butan gas/isopropylalcohol osv. soft wax er bare et udtryk for noget olie der er blevet bearbejdet til at skifte konsistens.

Dedikeret medlem

Soft wax er, som navnet antyder, blød voks. Tænk på hårvoks. Hvad de siger er, at deres vape kan klare både olier og bløde vokse, altså mere viskose substanser (tyktflydende) men ikke faste. Altså har blød voks fx intet med en hash der kan smuldre at gøre. Voks kan ikke smuldre. :)

Hvis den har et atomizer-agtigt varmeelement giver det også mening, at det du skal vape skal være flydende nok til at kunne omsluttet den. Om fint "nollet" hash også kan fungerer på den, er der kun en måde at finde ud af på..

Bare sådan for god ordensskyld, er voks i øvrigt ikke en olie. Olier er en generel betegnelse for substanser der er en viskos, hydrofobisk og lipofil væske ved stuetemperatur (over 25 grader).
Voks er plastiskt ved stuetemperatur men er generelt ikke flydende før ved mindst 45 grader (eller mere)..

Men ganske som nævnt, kan cannabis ekstrakter af varierende renhed fylde spektret fra meget lav til høj viskositet...

Junior medlem

1000 tak for de seriøse og tilbundsgående svar. Det var mere end jeg forventede. Jeg vil prøve at lave min egen vape olie. Tør ikke spørge på staden da jeg ligner en jysk strisser for meget. Selvom om jeg har handlet derude i 15 år.. De kigger stadig på mig som om jeg er ved at signalere til at SWAT teamet skal rykke ind..
Igen, 1000 tak.

Hygge

Junior medlem

Update! Update! Update!

Har fået en 100% rigitg opskrift på at lave sin egen vape pen oilie. Det kræver dog at man har en Magical Butter Machine, som jeg er så heldig lige at have fået ind af døren. Jeg skrev til til dem og spurgte om de havde en opskrift på netop dette og det her er hvad de skrev til mig:

"We do not publish those recipes, but I can let you know that you will want to make a tincture with thre parts Vegetable Glycerin to 1/2 part Propylene Glycol. And 1/2 part distilled water plus a substantial amount of herbs at 160 degrees for 4-8 hours."

Håber i kan bruge det til noget. Jeg vil i hvert fald afprøve det snarest muligt.

Go Ryger!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg er bange for du er blevet taget i røven. Magical Butter Machine :lol:

Junior medlem

Ja den har et uheldigt navn. Men den er god nok..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]