Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har googlet lidt rundt, men har svært ved at gennemskue hvilke RC's der er lovlig pt, pga analog lovgivning. Så hvis nogen kunne skrive nogen RC som man kan købe 100 % lovligt, så vil det være dejligt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Jeg læser analogloven som at alt er ulovligt...

Junior medlem

Det var sku ikke så godt....

Hvis det ikke er tilfældet, er de her så lovlige eller ulovlige?

4-ME-MABP
Benzedrone
3,4-CTMP
4F-PVP
2C-X
Nbome
Methiopropamine
Methoxphenidine
Diphenidine
5-MEO

Dedikeret medlem
Brugeravatar

https://www.retsinformation.dk/forms/R0 ... ?id=137169

Du kunne jo lige checke listen igennem + checke de sidste par opdateringer. Men igen, analog-lovgivningen kunne godt få dig i et fad fyldt med fedt!

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Imo - drop de research chemicals, og køb noget knark som har eksisteret længere tid, og som vi kender mere til. Der er alligevel et par uheldige tilfælde med medlemmer fra psy som er afgået ved døden pga af disse Rc's! Mange af de kemikalier du skriver der, er jo alligevel "kopier" af de "rigtige".

Go dag =)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvem herfra psy er død pga. rc's? Alle jeg har hørt om har været de klassiske, opiater, benzoer og alkohol. Desuden er der mange af de research chemichals der er på markedet nu der har været det i mange år, de er bare aldrig rykket ud af research kategorien. se f.eks på AMT, det har været brugt i mange år, og blev undersøgt på lige linje med lsd i 60 og 70erne. Eller hvad med nogen af de 4 substituerede tryptaminer, de kunne ligeså godt have været alkaloider i en svamp. Synes det er en vattet udtalelse fra en der lyder til ikke at ha sat sig ind i emnet, men bare tager afstand pga. navnet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

.... Bare fordi det hedder et research chemical betyder det jo ikke at man ikke aner noget om det. Crystal Meth er jo også pisse neurotoxisk, og ikke et research chem.. hvad med alkohol? I lyder altså som tilhængere af forbudspolitiken, også selvom i ved at det er et meget mere nuanceret emne det her.

Synes ketamin og PCP vs. methoxetamine er et rigtigt godt eksempel her.

Senest rettet af Deus. 04 aug 2014 15:01, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det gør det nemlig, og det er derfor det er så tosset at skære dem alle over en kam. Det er jo lige netop det vi prøver at undgå med alle andre stoffer. Undersøg det individuelle stof, de er alle forskellige med forskellige virkninger, sikkerhedsprofiler og tilgængelig viden. Research chemicals er jo bare slang vi stofnørder har fundet på for at gøre det lidt nemmere. Det er ikke noget definerende overhovedet.

Jeg kan da godt forstå det kan virke en smule skræmmende/uforståeligt for en der ikke ved noget om emnet, (navnet Research Chemicals er måske heller ikke for flatterende for noget der skal i kroppen, dog er det mere eller mindre dækkende), lige så skræmmende som stoffer i det hele taget er for en der ikke aner noget om emnet.

PS. når alt kommer til stykket er alle stoffer vel research chems hvis vi skal følge en definition, tror ikke der er mange stoffer som forskerne bare har lagt på hylden og stoppet med at researche.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
er problemet med RC's ikke ofte at de bliver slynget ud på markedet solgt som drugs hvor man ofte ikke kender til bivirkningerne kontra de "gode gamle" heroin, kokain, amfetamin os.v som har været på markedet længe og som man efterhånden har opdaget hvordan man behandler mht misbrug, overdosering/forgiftning afhængigheds potentiale os.v ? Hvor lang tid er et RC et RC egentlig ?.. indtil tilstrækkeligt er kradset af eller til man ved hvad det er og hvad det gør eller til man bare ikke gider at forske i det længere ? :D

jeg ser lidt sådan her på det... :
Det er vel kemikalier der stadig forskes i, bruges til dyreforsøg mm, nogle af dem kunne vel i teorien være stærkt kræft fremkaldende som folk først finder ud af 10 år efter de har taget det, hvis der stadig forskes i det kender man vel ikke til alle følgevirkningerne af stoffet, på den anden side er der sikkert også meget af det der kunne blive glimrende fremtidig knark, måske noget af det man opdager der endda kunne erstatte mere skadelige og klassiske "versioner" og for at finde frem til det er der desværre nok en masse der skal spise sig igennem nogle grønne/sorte/røde kartofler... mange vil (nok?) dø men når den rigtige sort findes vil mange sikkert også glædes :D sådan har det vel altid været.

så må man vel selv vælge om man vil være en af dem der tør at spise den sjove kartoffel eller ej.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Kan desværre ikke huske navnet, men gutten der ejede HauptRC, var dansk, medlem af boardet og døde fordi han tog hvad der skulle være 2-cb-fly, men istedet var 2c-bromo-dragonfly - det var så pga. fejl label fra laboratoriets side.
Hvil i fred. (ret mig hvis jeg tager fejl, kan ikke huske detaljer, og vil ikke træde nogen over tæerne)

Rc's er så ubehageligt at tage fordi, du kan tage 100 rcs og der er intet problem, men så tager du en, som i forhold til molekylestrukturen, burde være som fx mdma. men i stedet får du følelsen af at dine knogler smelter, og du rister din hjerne på fulde skrald. Ingen ved hvordan lige præcis du vil reagere på det RC, osv osv.
Jeg kan sagtens se pointen med at i skal gøre plads til de nye rc's, da der imellem kan være gemt nogle gode drugzz - men så længe man tager et RC, for at ha et billigere alternativ til et velkendt stof - ja, så vælger jeg nu hellere mit ketamin, mit lsd, mit mdma over mxe, mxp, nbomerne og bk-MDMA.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg mener det var minimal der døde af dragonfly, ikke fordi det er særligt relevant men ja rip

Medlem
Brugeravatar

Ja så vidt jeg husker var det minimal der døde af dragonfly og Winta som solgte methtylone eller mephedrone online før det blev ulovligt

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]