Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej

Jeg er en gut på 23 år.

Jeg har længe haft lyst til at prøve et solotrip, men jeg er en smule forbeholden og har meget respekt for de psykedeliske stoffer, det er derfor det ikke er sket endnu.

Jeg har prøvet lidt af hvert inden for det psychedeliske fordelt på en 10-12 trips, men det har altid været i sociale settings med 1 eller flere venner at trippe med.
Det har været nogle dejlige trips der dog primært har haft fokus på fis og ballade, at nyde visuals, stærke kærlighed/fælleskabs følelser med vennerne, nydelse af musik, eventyr etc.

Jeg har altså aldrig dykket ned i min egen psyke og brugt det som et værktøj til selvransagelse/personlig udvikling/renselse af sindet, men dette element fasinere mig meget.

Jeg har nogle ar på sjælden, som har resulteret i nogle psykiske problemer, dog er det ting jeg har været/er bevidst om og har arbejdet med personligt ved at reflektere over mine følelser, snakke med min mor, og jeg har også været igennem et kortere forløb med samtale terapi hos en psykolog.

Jeg kunne forestille mig at jeg vil komme til at face nogle af disse følelser under et solotrip, og det er også det der er hensigten, jeg vil umiddelbart mene jeg godt kan håndtere det da jeg har brugt 2-3 år på "forarbejde" - og er kommet et godt stykke i min personlige udvikling.

Jeg er altså meget bevidst om hvad der rumstere i mit hoved, og selvom der stadig er lidt rodet, er der altså blevet ryddet en del op over de sidste par år.

Tjek evt. en gammel tråd, hvor jeg beskriver de problemer jeg har tumlet/tumler med her:
viewtopic.php?f=18&t=40965

Det som de fleste spørger om i forbindelse med folk der vil solotrippe er om "man føler sig godt tilpas i sit eget selvskab" og det gør jeg bestemt, nyder alenetid, og tager tit ud i naturen på soloture af og til med overnatninger.

Jeg har tænkt mig at jeg en måneds tid op til mit trip vil leve så sundt som muligt for at få størst muligt overskud kropsligt og mentalt op til trippet. Har allerede droppet smøgerne og weed (4 uger nu) det næste bliver at kvitte chips og junkfood hehe :D

Så gutter og gutinder, kom med nogle råd, inputs og erfaringer med solotrips ! :)

Senest rettet af GimpSuit 25 maj 2014 22:22, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Jeg føler mig mere og mere klar til "mit store trip" og har tænkt på det og overvejet det mange gange.
Jeg har ikke lagt de store planer for sommerferien, så hvis jeg rammer dagen hvor det føles rigtigt så kunne jeg godt finde på at hoppe ud i det om 1-2 måneders tid :)

Jeg tænker at de skal være et svampetrip, da det er det stof jeg har mest erfaring med og føler mig tryggest ved.
Samtidig er jeg også stødt på de mest interessante triprapporter i solo/værktøjs-sammenhæng.

Jeg tænker en dose på 1,5-2g SN, jeg har kun prøvet cubensissvampe tidligere, men tænker at det er lidt hip som hap da det aktive stof er det samme (SN er mere potente, det ved jeg), er der nogle der vil mene det er risikabelt at prøve en ny slags svampe i et solotrip?

I må også gerne vejlede lidt i forhold til dosen, men jeg tænker 1,5-2g. er passende, både i forhold til egne erfaringer og triprapports jeg har læst.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du har prøvet psykedeliske stoffer før, så skal du bare finde ud af med dig selv om du virkelig føler om du er klar til at solo trippe.
Lad vær med at tænk over problermerne, for ellers kommer dit trip til kun at være foucerede på det. Find på nogle ting du kan lave, så kan du tænke lidt imens. At sidde og tænke og lave ingenting, bliver nok lidt underligt trip. :)

Håber du får en god oplevelse i og med naturen :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg synes det hele lyder som en fin ide det eneste jeg tænker er hvordan du vil skaffe SN om sommeren medmindre du har dem tørret :)... Udover det lyder det som om du ved hvad du går ind til... Personligt synes jeg også det er en spændende del af svampene med det spirituelle men jeg tror ikke jeg selv ville "gå efter" at det skulle være spirituelt... Jeg tror bare jeg ville gøre hvad jeg fik lyst til under trippet spirituelt eller ej og så bare nyde rejsen :) men igen hvis du søger det og det er det du vil med trippet så skal du da også bare give los! Min pointe der nok er gemt rundt i rodede sætninger er egentlig bare at pas på ikke at tvinge det ud i en snæver vinkel og så risikere at blive skuffet hellere bare tag det som det kommer :) håber det giver mening ellers er du jo velkommen til at ignorere mit indlæg haha :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^this! Man kan aldrig vide hvordan et trip komme til at være, du ved allerede godt hvilken forberedelse der skal til mht. set & setting, den er ikke anderledes når man er alene. Det eneste jeg vil sige at du kan forvente, er at du vil fordybe dig mere i ting/tanker/fænomener end når du er sammen med nogen, for der er ikke nogen til at bryde dine tankestrømme udover dig selv. Dette kan både resultere i meget smukke oplevelser, men også meget mærkelige stunder. Som du jo nok ved, så er det altid en del af processen, og når man ser tingene i et større perspektiv senere hen, så er de mærkelige/svære oplevelser ofte ligeså mindeværdige og givende, som de smukke/lykkelige oplevelser.

Jeg synes dosen er passende, men husk, forvent ikke noget spirituelt eller dybt ransagende trip den første gang - men vær forberedt på det ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er også enig med de to ovenstående kommentarer. Man kan aldrig forberede sig på, hvad oplevelsen bringer af information, men når man er alene, bliver man netop ikke forstyret af noget udefrakommen og så er det klart nemmere at se dybere ind i sig selv.

Jeg synes dog, at alle mine trips har båret præg af noget spirituelt - nærmest religiøst. Dette især når jeg har været helt alene, men det er jo forskelligt, hvordan folk tolker deres oplevelser. Når jeg har trippet alene, har det også været nemmere for mig at gennemleve de "dårlige" oplevelser. Disse oplevelser er de yderst smertefulde, hvor frygten som ligger lagret i underbevidstheden opløses - og det er egentligt disse bad trips, som jeg værdsætter mest efterfølgende.
At trippe sammen med andre er jeg ofte bekymret for, om det nu går dem vel og det kan være ret smertefuldt, når man selv ligger og kæmper med indre dæmoner og ikke vil viderebringe de dårlige vibes til sine venner. Så solotrips er klart min favorit!

Nu har du (eller har haft) noget psykisk at tumle med, og der er altid god sandsynlighed for at dette trækkes frem i trippet. Et tip kunne være at lave en slags evaluering af dig selv i ugen op til trippet, hvor du prøver at sætte dig ind i problemerne. Altså hvor du forsøger at face det frygtelige, før det viser sig i svampenes mystiske billeder, selvom svampeånden nok skal grave noget frem i dig, som du ikke troede var et problem :D

Vil du så trippe ude i naturen? Det skal jeg prøve for første gang om en måned, når eksamen er overstået. 2g sn er nok for heftigt til mig, så prøver med 1 - 1,5g. Jeg glæder mig bl.a. til at kigge ind i bålet og se stjernerne og høre lydene af insekterne.

Go vind med det hele Gimp, jeg glæder mig til at læse din rapport!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har kun 3 svampetrip på sjælen, og i går besluttede jeg mig for at solo-trippe ret spontant. Dette skulle jeg IKKE have gjort. De første 2 timer var fantastiske, hvor jeg følte mig tæt forbundet til naturen, var euforisk og havde flotte CEVs. Billederne var utrolig flotte, og det var dejligt at kunne nyde dem, uden at skulle tage hensyn til mine medmennesker.

Efter 1½ time røg jeg en joint, da trippet pludseligt var blevet meget mildt. Det var det naturligvis ikke, men blot gået lidt i dvale. Jointen blev røget udenfor, og da den var nær ende, blusede trippet op igen, men denne gang ikke med visuals. Derimod var der et forfærdeligt tankespin, der var umuligt at gøre noget ved, da jeg ikke havde en kammerat til at berolige mig. En masse tanker, som jeg har gået og flygtet fra det sidste lange stykke tid blev kastet i hovedet af mig, og jeg blev frygtelig deprimeret.

Trods den slemme deprimerede tilstand, der varede hele natten i går og det meste af i dag, fik det mig til at indse, at jeg ikke kan fortsætte med min nuværende livsstil. Derfor har jeg givet mit sidste hash væk, smidt mine smøger af helvede til og taget kontakt til en psykolog. Derudover snakkede jeg med min mor omkring min psyke for første gang i månedsvis, og det var rigtig givende, da meget af mit trip omhandlede hende og min generelle familie.

Selvom jeg ikke fik en spirituel oplevelse, fandt meningen med livet eller andet fantastisk, vil jeg alligevel sige, at det var et godt trip, eftersom jeg for én gangs skyld fronterede problemerne, frem for at skubbe dem til side med hash og alkohol.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Når du siger, at du har fortrængt store dele fra din barndom, er der stor chance for, at du vil huske noget af den under et trip. Jeg har selv haft en rigtig belastet barndom med en far, der var/er misbruger og aldrig har været der for mig. Jeg synes ikke, at du bør trippe helt alene. Jeg fortryder i hvert fald, at jeg ikke havde en kammerat til at være i nærheden. Ikke i samme rum, men i nærheden så han kunne få mig ned på jorden igen, da trippet tog den negative drejning. Et substitut til en ven kunne være et benzodiazepin.

Det er kun 24 timer siden trippet, så jeg har stadig en helvedes masse at tænke over - og naturligvis GØRE - så jeg kan desværre ikke komme med de vilde råd, nu hvor jeg selv er en newbie. Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke!

Edit: Min dosis var lidt over 2 gram cubensis.

Senest rettet af Hindbaerroulade 27 maj 2014 01:06, rettet i alt 1 gang.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej GimpSuit
Det lyder som om du er godt forberedt på et svampetrip. Dog synes jeg dit dosisforslag er lidt højt. 1½ til 2 g SN er temmelig meget i forhold til cubensis. I gennemsnit svarer et gram til 50 SN, og det kan være pænt meget, alt efter omstændighederne. Men prøv dig frem.
Hvis jeg spiser SN plejer jeg at starte med at spise omkring 20 stk. Så venter jeg i 20 minutter (til jeg kan mærke at virkningen begynder tydeligt) og så spiser jeg videre op til den dosis jeg ønsker. Evt. kan man re-dosere.

Hvis du vil tage svampene indenfor, er det en god ide at have en god play-liste parat med det musik du holder af. Hav evt. andet musik parat også. Sluk din computerskærm, og tænd nogle stearinlys hvis du vil have lys. du kan også slukke for lyset fuldstændigt og opleve trippet i mørke. Dette forstærker dine visuals og hjælper til at opløse din krops grænser.

Held og lykke!
Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for jeres råd og for at dele personlige erfaringer, det er altså et dejligt forum det her :)

Genovervejer nu dosen som måske nok er en tand for voldsom til første solotur, tak for inputs. Man kan jo altid re-dosere ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
jeg synes ikke 2G lyder voldsomt når du nu har erfaring med at trippe.
Og kan vi ikke lade være med at snakke om SN i styks? Det er noget underlig noget.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Flux: Mange tæller SN i stk, som er helt naturligt, når man f.eks. går på en mark og spiser sig ind i et trip. Desuden kan man tilnærmelsesvis godt tale om antal frem for gram, da man skal spise mange af dem, og de derfor nærmer sig en brugbar gennemsnitstørrelse. Hvis du f.eks. tæller 50 SN op og vejer dem, vil du ofte ramme et gram.

Jeg er enig i at 2 g ikke lyder voldsomt, og tror godt at trådstarter kan have mere liggende parat til en evt. redosering.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg synes bare det er for variabelt at sige styk når vi snakker svampe. Når du begynder at gange op, som fx 150 sn. jamen okay, har jeg så lige spist 1.5 gram eller 2.5 gram? hvis forskellen på svampene kan være fx 5 mg så kan det også svinge 0.75 g.

Junior medlem

Det er altså meget typisk for mig det der med at en joint kan sende et trip til helvede.

Tripper på en helt anden måde når man er fuldstændig detox'ed af hash.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Ville aldrig ryge en hash joint på svampe men skunk derimod så der fest!

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Svampe er perfekte til første gangs trip synes jeg, jeg prøvede også svampe første gang:)

Mht. at tælle svampe i stk. vis har jeg også altid gjort det og det har altid fungeret fint.
Men på det seneste har jeg anskaffet mig en fin vægt så jeg har også prøvet at veje mine doser af. Og jeg synes at 50 SN giver i omegnen af 1,6-8g og det svarer også nogen lunde med at jeg plejer at spise ca. 65-90 svampe!?

jeg plejer dog som regel at plukke de største og lade de helt små stå og vokse ca. 2-3 dage mere før plukning:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]