Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia!

Jeg blev i morges vækket af politiet, der gerne ville høre hvorfor at der var sendt 50gram meth-amphetamin til min adresse. Jeg kendte selvfølgelig intet til det, og takkede pænt nej til at de måtte komme ind og få en snak. De brød så ind med magt, og sagde at der var begrundet mistanke, fordi de kunne se en blisterpakke med Sertralin (mod angst).

Jeg indser at der nok ikke var så meget at gøre i øjeblikket, og tager min telefon frem og begynder at filme. Dette er betjentene meget i mod, og be'r mig om at slukke. Jeg nægter, og de flår telefonen ud af hånden på mig, og slukker den. De ringer efter en hund, og begynder at søge min lejlighed igennem, uden min tilladelse. Har de ret til det?

Der blev desværre fundet ~5 gram amfetamin, som min ven havde liggende i min fryser. Dette blev konfiskeret, og de smuttede igen.

Hvad kan jeg forvente?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
At du får en plet og en bøde, medmindre din ven er villig til at tage skylden.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://dinforsvarer.dk/nyheder/straf-i-narkotikasager/

Medlem
Brugeravatar

Noizex skrev:
De brød så ind med magt, og sagde at der var begrundet mistanke, fordi de kunne se en blisterpakke med Sertralin (mod angst).

Det lyder fishy. De har ikke ret til at bryde ind uden en ransagningskendelse, og sådan en får de ikke, bare fordi de ser en pakke Sertralin. Hvis de ikke har haft en ransagningskendelse, kan de mig bekendt ikke bruge de indsamlede beviser i retten.

Junior medlem

esben6 skrev:
Noizex skrev:
De brød så ind med magt, og sagde at der var begrundet mistanke, fordi de kunne se en blisterpakke med Sertralin (mod angst).

Det lyder fishy. De har ikke ret til at bryde ind uden en ransagningskendelse, og sådan en får de ikke, bare fordi de ser en pakke Sertralin. Hvis de ikke har haft en ransagningskendelse, kan de mig bekendt ikke bruge de indsamlede beviser i retten.

Også min første tanke. Nogle der evt. kan byde ind med lidt viden omkring dette?

Jeg fik fortalt, at de havde været så længe hos polititet, at de udemærket var klar over, hvad de måtte og ikke måtte - og jeg skulle ellers bare holde min kæft.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Deres mistankegrundlag er en smule svagt, men fangsten i posten + den pakke sertralin, kan måske betyde at en dommer vil godkende ransagningen, i henhold til retsplejeloven 794 2, stk. 2, om at der ved ransagningen antages at kunne findes ting, der har væsentlig betydning for efterforskningen. Dermed kan de få ransagningen godkendt - men kun hvis de kan komme med en god grund til at de netop ikke skulle vente de ~24 timer det tager at indhente en ransagningskendelse hos en dommer, og derefter fortage en ransagning hos dig med en kendelse.
http://www.themis.dk/searchinclude/Lovsamling/Retsplejelovens_kapitel_73.html

Jeg ville tage den i retten, for selvom jeg TROR ransagningen bliver godkendt, vil jeg tro at du stadig har en chance for at den ikke bliver godkendt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]