Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey,

Jeg har lidt af socialangst i det meste af mit liv. Hvilket gør at jeg f.eks kun forlader min lejlighed om natten eller meget tidligt om morgenen, for at undgå at møde mennesker. Min hjerne gør simpelthen alt hvad den kan for ikke at komme i nærheden af andre mennesker. Bare hvis jeg høre nogen snakke eller råbe ude på gaden fra min lejlighed bliver jeg totalt angst.
Jeg har gået til psykolog, psykiater og prøvet en hel del. Men der er intet i det "etablerede system" det har kunnet hjælpe mig ordentligt.
Nu er jeg så begyndt at læse om psykedeliske stoffer og har fundet ud af at de måske kan hjælpe mig. Faktisk er jeg interesseret i at prøve næsten alle de psychedelics jeg har læst om.
Men er det Psilocybin svampe der er bedst imod angst?

Jeg lider også af BED, også kaldt overspisning. Det er en afhængighed.
Kunne man med fordel prøve at bruge Ibogaine herimod?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Lad endelig være med at spise svampe, hvis du lider af angst. Det kan meget vel forværre hele situationen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg ville ikke anbefale nogen at tage svampe eller andre psykedeliske stoffer alene første gang og da slet ikke med en psykisk diagnose. Så hellere finde en ny psykolog.
Hvis du har været igennem systemets mølle, får du sandsynligvis også noget medicin, der er uforenlig med psykedeliske stoffer.

Junior medlem

Nej jeg får ingen medicin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Kan man tillade sig og sige at din overspisning har ført til overvægt, og dermed dårlig selvtillid = social angst?
Mad kan blive en afhængihed - taler af erfaring - men at gå direkte på ibogaine for at smide den afhængighed er voldsomt.
Og vil overhovedet ikke anbefale dig at trippe svampe og tro det vil løse dine problemer - dermed ikke sagt det ikke kan være en del af processen mod at komme af med din angst.
Har du gjort dig nogen tanker om sammenhænget mellem overspisning og angst?

Medlem
Brugeravatar

Hvis du er desperat og har tænkt dig at prøve ligemeget hvad så vil jeg anbefale ketamin. En ego død kan hurtig sætte dit perspektiv udover din egen personlige angst.
Sæt dig grundigt ind i dets virkning og læs om andres oplevelser. Får du noget medicin? Jeg vil foreslå dig at begynde at dyrke motion, løb en tur, prøv yoga. Derudover kan en interresse i buddhisme og meditation gøre underværker hvis man lider af social angst. Et godt sted at starte er "Nuets kraft" af Eckhart tolle. Han giver en meget spiselig og fantastisk simpel indgang til meditation. Prøv også at lytte til Alan Watts. Der ligger hundredevis af lyd-bidder med ham på youtube.
Jeg har selv haft social angst helt tæt på det meste af min ungdom. Og tro mig, det er skam til at komme over. Men ikke fra den ene dag til anden. Med eller uden hjælp fra psychedelika.
Det vigtigste er at du finder motivationen til at udfordre dig selv. Uden modet til dette kommer man ikke langt. Og jeg vil bestemt mene at psyhedelika kan være behjælpeligt til dette, dog kun hvis du i forvejen har en hvis selvindsigt. Du er næsten garanteret et såkaldt bad-trip hvis du lider af angst til dagligt, men hvis du er forberedt på dette kan disse "badtrips" være de allermest givende. God vind til dig

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Junior medlem

Jeg havde angst før min overspisning. Men den er klart blevet værre nu Flux. Jeg har før gået ekstremt meget op i sundhed og fysisk træning, så det at jeg nu er overvægtig er næsten uudholdeligt vil jeg sige. Jeg skammer mig, føler mig klam udover alle grænser.
Jeg forstår stadig ikke hvad der skete dengang. Jeg sprang direkte fra min strenge diæt over i ædegilder. Det må være en eller anden psykisk tilstand som jeg ikke forstår.

Grunden til at jeg har overvejet psykedeliske stoffer er jo fordi ingen hjælp har virket på mig i alle disse år. Jeg har endda prøvet hypnose 2 gange. Men jeg kunne ikke komme i hypnose. Ved ikke hvorfor.

Jeg tror jeg låner Nuets Kraft og prøver om jeg kan komme igang med meditation så. Har set lidt af ham Allan Watts nu men har svært ved at forstå ham.

Medlem
Brugeravatar

Lyder rigtig godt. Jeg tror heller ikke at det er meningen at dit "jeg" skal forstå meget at det han siger. Prøv bare at lyt til hans ord, i stedet for at prøve på at forstå. Hvis du har været i god fysisk form tidligere kan du helt sikkert også komme det igen. Bare et skridt ad gangen. F.eks. stop med at drikke sukker indholdig sodavan og så ellers spis som du plejer. Skær ligeså langsomt ned.

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Tropica siger nogle kloge ord.
Og hvis du har været i god form så kender du jo vejen tilbage dertil! og hvor godt dit velvære stiger i takt med at du kommer derhen af. Synes helt klart du sku skrive det på listen. og så se fremad, istedet for at være fanget i at føle dig klam lige nu - så vend det om til motivation.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Mewho, Jeg vil ikke råde dig til helt at droppe tanken om at tage psykedeliske stoffer. Men det er ikke det du har brug for lige nu. Måske senere i forløbet kan det blive aktuelt, men lige nu lyder det som om du vil have godt af at omlægge dine spisevaner og motionerer lidt. Hvis du stadig har lyst til psykedeliske stoffer, bør det være med en tripsitter som kan passe på dig, og opmuntre dig til at gå ind i alt hvad du møder på trippet. Det kan være en god ven som har prøvet psykedeliske stoffer på egen krop, eller det kan være en du har mødt blot til dette formål.
Jeg ønsker dig held og lykke med din udvikling.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg synes det er et svært emne, for der er uden tvivl fordele og ulemper, og en del risisi forbundet med indtag af psykedelika. Svampe, og andre psykedeliske stoffer er kendt for at kunne kurere eller lindre angst, depression, PTSD, OCD og andre psykiske lidelser. Personligt har jeg brugt svampe til at kurere min depression, araknofobi, egoisme, mangel på empati og meget andet. Når det så er sagt, er der ingen tvivl om at det ikke har været let, og der har været en del meget ubehagelige konfrontationer med min egen skygge side. Psykedelika er ikke en let løsning, men der er ingen tvivl om at det er en hurtig og effektiv løsning, problemet er bare at det er umuligt for os at kunne udtale os om, om du er bygget af den rette støbning, eller om du ville flippe helt ud på psykedelika og risikere at skade dig selv. Derfor vil jeg hverken råde dig til det ene eller det andet, for jeg ved at det kan gå begge veje. Det må være op til dig selv at vurdere om du vil løbe risikoen. Men hvis du gør, skal du i hvertfald læse grundigt op på emnet, så du er klar over hvad du risikere at gå i møde. Det sværeste for dig, bliver dog at finde en kyndig person der ved nok om emnet, til han er i stand til at tripsitte dig på forsvarlig vis.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Site Admin
Brugeravatar

Jeg har flyttet emnet til Medaljens bagside.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem

Jeg har selv en diagnose med ængstelig personlighedsforstyrrelse og har en del erfaring med svampe.

Jeg trippede en del inden jeg fik kontakt med psykologer og i bakspejlet vil jeg anbefale den modsatte retning; få noget samtale-terapi først og trip senere, når du har fået redet nogle af trådene ud. Du har brug for den selv-viden terapien giver før du kan finde mening i trippet. Læg svampene på hylden et stykke tid og brug lidt energi på de ubehagelige følelser, ellers sidder dit trip nemt fast i frygten uden værktøjerne til at komme videre.

Du nævner at du tidligere har fået noget hjælp, så jeg ved ikke om du har nogle problematiske erfaring i den retning. Personligt har jeg måske været heldig i den retning; jeg var igennem studenterrådgivningen (separat fra studievejledningen) og fik en henvisning til længere behandling gratis. Hvis du er studerende kunne det måske være en mulighed.

Anyway, held og lykke.

Medlem

Svampe bliver Aktivt brugt til at behandle PTSD, og Angst.

Faktisk så er der en lille forskergruppe i Danmark, som er blevet godkendt til at at lave forsøg med psilocybin.

man har brugt LSD og psilocybin i mange år, i andre lande, og man har haft stor succes.

men i kan se denne her artikel:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/0 ... 135851.htm

og man kan måske også godt finde serien.

så jeg vil sige go for it.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Den liste er så kneppet, at den ikke kan bruges til noget som helst.
Ifølge den statistik er lightergas sundere for individet og samfundet end cannabis. Desuden er de mennesker, der bliver behandlet med LSD og psilocybin, sammen med en professionel under forløbet. De sidder altså ikke bare derhjemme og hører Shpongle.

Site Admin
Brugeravatar

Krimse skrev:
Desuden er de mennesker, der bliver behandlet med LSD og psilocybin, sammen med en professionel under forløbet. De sidder altså ikke bare derhjemme og hører Shpongle.

Ha ha! Word!
Når det er sagt, så kan man altså godt tage et trip alene med det formål at komme ind til kernen af ens problemer, men det kræver at du ved hvordan du skal gå til den og har sat dig nogle retningslinjer fra starten.

Jeg vil ikke anbefale trådstarter at tage et trip alene første gang. Der er det vigtigt at være sammen med en, som ved hvordan man skal gå til den, så man ikke forstærker sin angst.

Hilsen Fanny

Junior medlem

samler skrev:
Svampe bliver Aktivt brugt til at behandle PTSD, og Angst.

Faktisk så er der en lille forskergruppe i Danmark, som er blevet godkendt til at at lave forsøg med psilocybin.

man har brugt LSD og psilocybin i mange år, i andre lande, og man har haft stor succes.

men i kan se denne her artikel:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/0 ... 135851.htm

og man kan måske også godt finde serien.

så jeg vil sige go for it.

Ved du om man kan komme i kontakt med denne forskergruppe?

Medlem

Citat:
Ved du om man kan komme i kontakt med denne forskergruppe?

mit umiddelbare svar ville være at skrive en besked til DR3, og hører hvor man kan komme i kontakt med den forskergruppe.

måske kan du finde en liste over de medvirkende i videoen.
det er mit bedste bud.

Medlem

Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Mewho skrev:
Hey,

Jeg har lidt af socialangst i det meste af mit liv. Hvilket gør at jeg f.eks kun forlader min lejlighed om natten eller meget tidligt om morgenen, for at undgå at møde mennesker. Min hjerne gør simpelthen alt hvad den kan for ikke at komme i nærheden af andre mennesker. Bare hvis jeg høre nogen snakke eller råbe ude på gaden fra min lejlighed bliver jeg totalt angst.
Jeg har gået til psykolog, psykiater og prøvet en hel del. Men der er intet i det "etablerede system" det har kunnet hjælpe mig ordentligt.
Nu er jeg så begyndt at læse om psykedeliske stoffer og har fundet ud af at de måske kan hjælpe mig. Faktisk er jeg interesseret i at prøve næsten alle de psychedelics jeg har læst om.
Men er det Psilocybin svampe der er bedst imod angst?

Jeg lider også af BED, også kaldt overspisning. Det er en afhængighed.
Kunne man med fordel prøve at bruge Ibogaine herimod?

læs den her artikel folk er lidt for hurtige herinde til at afvise man kan tage svampe når man har angst/depression
https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q= ... 8437,d.bGQ

Site Admin
Brugeravatar

Smuk artikel. Tak for den.
Man kan læse videre her: http://reset.me/

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]