Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 20:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hey psy.
Sagen er sådan at politiet har lige ringet til mig, angående nogle breve fra Amsterdam.
Jeg kender selvfølgelig intet til disse breve, da det er fuldstændig hjernedødt at bestille narko hjem over nettet.
De har ringet til mig, da jeg havde bestilt det til en vens adresse. De besøger ham om aften, og får ham til at erkende og sige han er skyldig. De får mit navn, og har så ringet.
Jeg sagde at det kendte jeg intet til, og mig og min ven er desværre blevet uvenner så vi snakker ikke længere.
Men at det som han måske har troet er narkobreve, er noget helt andet som jeg bestilte hjem til ham, og han højst sandssynlig har misforstået.
Jeg forklarer den rare politimand, at vi må tage den i retten da jeg intet kan erkende.
Han kommer med trusler om 2 års fængsel, og "alle" de beviser de har, som fx kontoudtog. Jeg siger de må glædeligt tjekke mine kontoudtog.
Jeg forklarer ham at jeg vil snakke med min ven, og bede ham om at trække sin erkendelse tilbage og så kan vi begge tage den i retten, da han tydeligvis har erklæret sig skyldig ved en misforståelse.

Jeg forklarer ham også at de overhovedet ikke har ret til mine konto, hvis det er en bødesag, som han talte meget godt for, at det ville være nemmere hvis jeg bare erkendte, slap for fængsel og kun en bøde.
Jeg sagde at jeg vill få min ven til at erklære sig uskyldig, vi vil kontakte en advokat, og så tager jeg mine kontoudtog med i retten.

Hvem der ku ha bestilt det? Tja hvem ved.. Postmanden, naboen, ærkefjende? ved det ikke.
Hvorfor har min ven misforstået noget? Fordi jeg bestilte nogle hobbyting og en gave hjem til ham og han sagde han ikke måtte tjekke eller spørge til de pakker, og han har så troet det var det politiet har snakket om, og derfor erkendt da han ikke vil i fængsel, som de sagde helt sikkert ville ske hvis han ikke bare skrev under.

Hvordan er min sag? Er ret så fucking sikker på de har intet her, og jeg betaler hellere 10.000 til en advokat end 5000 til dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
hmm, jamen hvis din konto aktivitet ikke kan viser noget mistænkeligt, så har politiet vel en ret dårlig sag. Politiet skal have en kendelse før de kan få lov at se dine papirer og konti igennem, så mon ikke han bluffer?
In any case skader det jo ikke din sag at være åben og vise der ikke er noget at komme efter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ved godt der er mange tråde, men det her er lidt specielt da en ven har erkendt noget, han egentlig ikke har vidst om var rigtig - kun gjort det fordi politiet pressede ham.
Han har det pisse skidt, og sover ikke om natten pga det - han er studerende, og det er ikke en pæn plet at få!
Kan en bødesag givet plet? betinget dom? nej vel? de har de fortalt ham.

@Joe - Jeg sagde at i havde en konvolut med navn, de kan de jo ikke bruge til noget, kan jo være hvem som helst der har bestilt?
Han siger at det er en ret stor mængde at lege med, det er nok ikke bare naboen.
Og siger jeg ja, det er det vel men når i gør så meget ud af det, så forstår jeg da godt hvis en person har taget store forholdsregler med store risici. Udover de ville han selvfølgelig ikke afsløre hvad de havde beviser.
5 minutter senere, siger han så at i retten ville mine kontoudtog jo vise transaktioner til Amsterdam.
Sagde at de ku bare tjekke for de sidste år, ingen problem.

Skal have snakket med en advokat. Er der noget gratis retshjælp man kan ringe til angående det her ?

Medlem

gade juristen mener jeg de hedder.. ved der er noget gratis advokat hjælp at hente i Herning

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

gade juristen mener jeg de hedder.. ved der er noget gratis advokat hjælp at hente i Herning

Svedigt, arbejder i Herning!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er tilladt at ændre forklaring, de eneste som ikke synes det er OK er politiet, men de skal heldigvis ikke dømme jer.

nej, de vil helst ikke ud med hva de har af beviser, men det er næppe nogen større "ongoing efterforskning" de har hvad de har af beviser - du ved nok bedre end jeg hvad de ved(de har "dit" brev og nok ikke noget andet), og måske kan de få en kendelse til dine konto udtog. Jeg kan ikke forestille mig hvad de ellers skulle ønske at få fingrene i, eller få lov at kigge i.

Det er trods alt stadig "kun" en bødesag, jeg tvivler på at det kan give en betinget dom. Det giver helt sikkert en plet på attesten, jeg er ikke sikker på om det vil kunne ses for en evt. kommende arbejdsgiver.

så stor en mængde er det jo heller ikke... altså de 2 g "et eller andet" kan næppe være til andet end privat forbrug, og 10 g MDMA er heller ikke ligefrem druglord størrelses ordnen.

hvis ikke dine kontoudtog linker dig direkte til amsterdam, så har du intet med den pakke at gøre som jeg ser det. Du har jo ikke engang set den - går jeg ud fra.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har aldrig set nogle pakker med narko i den postkasse, samme med min ven.
Jeg går ned til retshjælpen på torsdag og hører hvad de siger, skal nok holde jer opdateret.

Det her ender enten i retten eller bliver droppet. Der er no way in hell jeg erklærer mig skyldig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal under ingen omstændigheder erkende dig skyldig! du ER uskyldig ind til det modsatte ER BEVIST. Det skal ikke bare være plausibelt at bente betjent synes du ligner en knarker der "sikkert" har gjort noget ulovligt.

I mine ører lyder det ikke til du har en helt skidt sag :) good luck, og ja keep us posted. Det er rart at vide hvad man skal gøre hvis man en dag står i samme situ som du gør.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ser lidt det her som en principel sag, for alle de sager der måtte komme i fremtiden vedrørende samme emne.
Læste en tråd herinde med en gut i ca. samme situation, hvor de tog den helt til retten, for at droppe sagen efter 2 minutter i retten.

Glæder mig faktisk lidt til at se hvad der skal/kan ske.

Medlem

Geografisk sted: Søen
Benægt benægt benægt...
Tvivler på at de har noget som helst der minder om en sag... Det er den sædvanlige "erkend eller du ryger 10 år i fængsel"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De var nu forbi, igen, med hunde og forklare at sigtelsen blev uppet til 40g GHB oveni.
Min ven benægtede alt, da det selvfølgelig er helt hen i vejret.
Men kan de tillade sig bare at komme dumpende i tide og utide? Hvad med et simpelt telefon opkald?

Hvor længe skal vi vente på en retssag?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så er brevet ankommet og er sigtet for 2 g MDMA, og min kammerat 10G.
Troede egentlig ikke jeg ville høre fra dem, men de vil have mig i retten.
Hvad er skridtene fremover? Bare mød op og benægt ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja. Hvornår skal du møde i retten? Du kan måske være heldig, at de dropper sagen inden den starter, pga manglende beviser, but dunno..

Og ja, de kan komme som det passer dem. Hvis ikke du vil lukke dem ind frivilligt, skal de nok finde på noget så de kan komme ind.. De bruger tit den klassiske "Ej, det lugter da godt nok af hash herinde fra" panser2: "Ja, det syntes jeg også", og så har de en begrundet mistanke til at gå ind i dit hjem.. I følge politiets udsagn, i mit tilfælde.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det er deres opgave at bevise at det er jer der har bestilt/betalt for de ting i er sigtet for, så i skal bare benægte alt. Det er forresten heller ikke jeres opgave at fortælle hvem der kunne finde på at sende sådanne nogle ting til jer.

Junior medlem

.

Senest rettet af TumlingenN 14 jul 2014 10:32, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TumlingenN skrev:
Det er måske ikke ontopic dette spørgsmål/eksempel:
Lad os sige at en person bliver anklaget, af politiet, for at have bestilt narko over nettet. Denne person benægter selvfølgelig, da han ikke har gjort noget ulovligt, hverken af den ene eller anden slags. Politiet får adgang til vedkommendes kontoudtog og ser en overførsel til en digital valuta (bitcoin, litecoin etc.)

Kan en domstol tvinge denne person til at komme med beviser på hvad den digitale valuta er brugt til?

Jeg har set en del topics omkring det med at narko bliver taget i tolden - men aldrig dette spørgsmål =)

På forhånd tak!

Nej, det vil jeg ikke mene de kan. Det er politiets arbejde at finde frem til det. Du er uskyldig til det modsatte er bevist. Du kan jo evt. bare sige du har lavet en anonym donation til virksomhed x, hvis de spørger hvad pengene er gået til, eller forbeholde dig retten til ikke at udtale dig. - Jeg har ingen kilder, men ret mig gerne hvis det ikke er korrekt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Bitcoins kan ikke spores, så de vil aldrig kunne bevise at de ikke er blevet brugt på f.eks. en anonym donation.

Junior medlem

.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
alle og enhver kan gå ind på nettet og finde jeres transaktioner hvor der er sender og modtager, så at spore bitcoints er nemmere end at klø sig i røven

SR og andre lignende sider har deres egen tumbler, men tumbling hjælper nok ikke det store hvis de har fundet noget i posten på vej mod ens adresse, for så vil det at man har købt bitcoins og transaktion aktiviteten nok være rimelig bevis for at man er skyldig, så det er med at sørge for ens bitcoins køb ikke bliver linket til ens konto eller navn

Senest rettet af Crime 10 jul 2014 23:45, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]