Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 20:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
TumlingenN skrev:
Mener du at bitcoin-købet ikke skal kunne linkes til sin egen bank konto, eller til hvilken side de nu end kunne være brugt på?

ja, hvis du køber bitcoins med dit dankort eller går ned i banken og overføre til en bc bank og opgiver de rigtige oplysninger, så bliver dine bitcoins og deres transaktioner registreret i dit navn, og de er lige til at hente på nettet

så det er med at lave et anonymt køb til en anonym bc wallet

Junior medlem

.

Senest rettet af TumlingenN 14 jul 2014 10:32, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dit konto udtog fra din bank kan polititet jo altid hente, men udover det, så bliver der gemt yderligere oplysninger på nettet

så hvis du for eksempel har danske bank og går ind i nordea for at lave en overførsel derfra, vil de bede om dine oplysninger, og selvom det ikke kommer på dit konto udtog vil det stadig blive noteret til dine bitcoins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Arg, det nu ikke sandt det der crime.
Kan godt være jeg misforstår hvad du siger, men coins kan ikke spores. Det er hele pointen med coins. Og blockchain er ikke sporing, du kan bare se hvad der bliver rykket rundt af bitcoins, men ikke til og fra hvem med mindre du kender ejeren af den specifikke adresse.

Dedikeret medlem

Hvor kom de 40g GHB fra? Noget de fandt da de ransagede?
Jeg må nok sige, at hvis du har fået taget noget i posten, kan du forvente et besøg og nej, selvfølgelig ringer de da ikke. De vil da fange så meget som muligt og pointen ryger jo lidt, hvis de meldte deres ankomst.

Udover det, virker din umiddelbare reaktion fattet og fornuftig, i modsætning til din homie. Har du haft kontakt til gadejuristen? Eller en evt. forsvarer? (Hvis du føler dig sikker på sejr.)

Mht snakken om sporbarheden af bitcoins, løses problemet let ved at lade en 3. part indkøbte bitcoins til din egen wallet. Således brydes sporet da der ikke længere er noget forbindelse mellem køber og penge. Altså A køber bitcoins til B's wallet, som bestiller noget der sendes til C.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lader til de har droppet det GHB'en. Nej, tror jeg går ned og snakker med Gadejuristen imorgen. Hvor længe kan man forvente der går før retssag ?

Medlem
Brugeravatar

Flux. skrev:
med mindre du kender ejeren af den specifikke adresse.

Nej præcis, og det er jo det der er ved at være et problem. Hvorfor ellers bruge tumblers?
Jeg ved ikke om det danske politi har resurser til at finde ud af det, men der skal nok være "nogen" der ude et sted der er.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er jo ikke et problem. Jeg har haft mange adresser, det kræver et klik at ændre den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sr selv der opfodrer til at man holder sig anonym fordi at de ved deres tumbling kan knækkes

hvis man altid bare var anonym så ville der vel ikke være brug for tumbling overhovedet.?

Forskellen mellem dansk og amerikansk anonymitet er nok også rimelig stor

Jeg har ikke sat mig helt ind i hvordan det virker.. for jeg linker aldrig mit navn til mine bc

Medlem
Brugeravatar

Da jeg rodede med BTC gik langt de fleste børser over til at man skulle sende en kopi af sit pas ind, og det ene og det andet, og jeg har svært ved at forstille mig at det skulle været blevet anderledes, grundet lovgivning. Jeg ved ikke om der findes nogle steder man ikke skal aflevere sine oplysninger for at kunne få coins, ud over hvis man selvfølgelig køber sine coins privat. Er der det?
Men Flux, hvem siger at alle dine adresser ikke kan kædes sammen? Men igen, jeg tror næppe på at det danske politiet hverken har resurser eller redskaber til det.

Men jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvor meget politiet ville gøre for at finde ud af hvad man har brugt sine cois på, og hvor dan og hvor ledes, hvis de finder ud af at man har købt nogle.
Men et BTC køb, kan vel aldrig tolkes direkte som at de er blevet brugt på stoffer, om så de kan se at de er blevet overført til SR eller liggende, kan de jo stadige være brugt på noget lovligt :roll:

Junior medlem

.

Senest rettet af TumlingenN 14 jul 2014 10:33, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Flux. skrev:
Det lader til de har droppet det GHB'en. Nej, tror jeg går ned og snakker med Gadejuristen imorgen. Hvor længe kan man forvente der går før retssag ?

I min erfaring (fra bekendtes situationer) kan du forvente alt fra et par måneder til over et halvt år. Du skal i hvert fald ikke være bekymret for, at det går for hurtigt. Typisk er det den anden vej rundt og du får let udskudt en retssag, skulle det gå helt galt.

Du fik heller ikke besøgt gadejuristen fredag? Tag at få styr på det juridiske. Selvom de sikkert ikke har nogen specielt god sag, er det stadig virkeligt træls at skulle betale hele gildet, hvis du nu skulle tabe.

Junior medlem

Som der lige er skrevet så ja det tager lang tid med en retsdato. Hvis det ikke er noget med gratis juridisk hjælp. Kender jeg flere advokater, der løser dette uden problem, hvis du vil have nummer må du bare lige skrive. Kender en del til retssystemet og har siddet i den 'varme' stol flere gange, dog i større sager.

Men et godt råd er, sørg for at være velforberedt, din advokat skal være velinformeret, og så skal du vide at hvis din ven ved afhøring har erkendt og højst sandsynligt underskrevet hans forklaring, bliver det meget svært at løbe fra den i retten, anklageren vil vifte med denne udtalelse og dommeren vil højst sandsynligt tro på at den første afhøring, altså erkendelsen er sandheden. Det sker tit at folk kommer med en forklaring og så den dag det kommer fra retten har en anden, meget tit tror de ikke en skid på det.
Din ven har dummet sig ved at erkende blankt og det må stå for hans regning. Mht din sag, hvis der intet der linker dig direkte til betaling, så bliver det meget svært at dømme dig. Men ikke umuligt hvis din ven virker troværdig og fortæller at du var altså med.

Den normale håndtering af denne type i mine kredse, er hvis en af jer har plettet straffeattest så spis den og split bøden. Tror ikke på det bliver til mere end bøde, hvis de bliver sindsyge og overdrevet med dommen, så det bare erkende og skift advokat.
Held og lykke!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]