Stort tillykke med din søn, det må være alt den motivation du behøver, ligeså snart du får taget valget
Som udgangspunkt synes jeg du skal holde dig fra tremadol, hvis du føler det er strengt nødvendigt, så maks 2 uger - så er du helt sikkert over de værste abstinenser. Til at tage fokuset fra hash, dur det ikke at kigge efter stoffer. Find noget bedre at give dig til, perioden hvor hash vil være en gentagene ting i din tankestrøm kan/vil være lang.
Mange bruger motion på den ene eller anden måde, som ud over at fjerne fokus, er skidesundt for for helbredet på alle måder både mentalt og fysisk.
Tænk evt. lidt ud af boksen hvis du ikke er fan motionscenter og kondiløb. Holdsport, kajak, klatring, MTB, parkuor, technodans (uden drugs) etc.
Mindfullness i forskellige former som f.eks. meditation, får mange også meget ud af. Men det kan også være at læse, skrive, tegne, spille musik, tage billeder... you get the point.
Du har jo allerede været stoppet 1,5 år tilsammen, det er vildt flot, og viser jo at du kan
"og svært for mig at se hvad der bedst på længere sigt for min familie.." Det eneste rigtige i mine øjne, som forældre, er at stoppe helt, eller holde sit forbrug på et så lavt niveau, at det ikke har nogen negative konsekvenser en selv eller familie/omverden. Det er også vigtigt at være langt mere diskret imo, især i en mindre by hvor snakken går hurtigt iblandt andre forældre/bebore.
Ved ikke om det er en mulighed, men du kunne evt. aflevere nogle frivillige urinprøver, og så søge om udgang efter et stykke stid - ved selvfølgelig ikke hvorfor du har mistet muligheden for udgang, men mon ikke det kunne være en formildende omstændighed.
Du må undskylde hvis mine sportsforslag er lidt farout for en indsat