Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 06:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg hat tidligere eksperimenteret med natskygger, nøjagtigt som du beskriver. Man går langsomt frem, men selve rusen er bare ikke attraktiv.
Det nytter jo ikke at advare dig imod dem, så hvad vil du med den her tråd?
Legimetere dine hovedløse gerninger?
Hvis du i forvejen har en forkærlighed for benzoer og alkohol, kan jeg lige se scenariet udfolde sig når du også har natskygger liggende.

Medlem

Jeg forudser en lang smøre....:D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Nej der er ingen grund til at prøve at tale dig fra det hvis du er fast besluttet, men ud over der ikke er noget at hente i rusen som sådan må jeg altså lige spørge : Er det her ikke at gamble pretty much med sit mentale og fysiske helbred ? altså i forhold til meget af det andet euforiserende der er derude ? Overvejede selv engang at ryge lidt kartoffelblade :lol: men så læste jeg nogle natskygge rapporter og syntes ikke det var noget jeg havde lyst til alligevel.

Den har været postet i mange tråde om natskygger og den bliver altså lige postet en gang til.

Det er ikke for at prøve at forskrække nogen nærmere prøve at infomere om at dette her altså ikke er for sjov.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Det er en enårig plante så den holder kun en enkelt sæson... Men hvis den kan gro i Danmark burde den også overleve din vindueskarm :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Insane psychedelia user!

Brugmansia er absolut ikke et årrig.

http://bit.ly/1nc7xIb

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved ikke om stueplante (den skulle vist også lugte fælt) men Datura vokser fint i dk. Hvis der ofte kommer folk på besøg i dit hjem som har små børn eller hunde med, eller du måske selv har hund ville jeg ikke holde sådanne planter indenfor, selv om de fleste nok ikke ville tænke på at putte det i munden

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg fik ikke lige udspecificeret at jeg snakkede om pigæble min fejl

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har prøvet Brugmansia for mange år siden. Jeg lavede et koldtvands udtræk af en rodknold på omkring en lille knytnæves størrelse, og delte det med min kæreste. Det blev første og sidste gang jeg prøvede det, for det var heftigt, og virkede i 4 dage. Det var ikke psykedelisk med visuals som man kender det fra LSD, psilocybin og mescalin.. det var hallucinogent, - med syner ligesom om jeg drømte, samtidig med at jeg var vågen. I de første 12 timer havde jeg svært ved at holde fast i tidens almindelige flow. Jeg bølgede rundt mellem forskellige drømmescenarier, og udefra lød det som om jeg havde mistet min forstand. Min daværende kæreste blev ikke så påvirket som jeg, sikkert fordi han var betydeligt større (192 cm høj). Han blev dog meget forskrækket over min tilstand, og vækkede tilsidst sin far for at få mig kørt på skadestuen, fordi han var bange for at jeg var blevet helt skør. På vejen i bilen blev jeg dog klar over hvad der var ved at ske, og jeg tog mig sammen og talte dem fra det. Jeg vidste at jeg ville komme tilbage så snart rusen var aftaget, og det eneste jeg ikke havde brug for, var et hospital med læger der gav mig beroligende stoffer!
Heldigvis lyttede de til mig, og vi kørte ud i en skov for at gå en tur. Næste dag var jeg nogenlunde normal om dagen, men om natten drømte jeg meget vilde drømme! Jeg havde også kæmpe pupiler i 4 dage, og kunne ikke læse noget tydeligt.
Hvis jeg skulle kaste mig ud i at eksperimenterer med natskygger idag, ville jeg hellere vælge bulmeurt i meget små mængder. Den skulle være mildere og nemmere at doserer.

Pas på dig selv!

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg syntes måske nærmere spørgsmålet er: er der brug for det ? :D

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Jo, jeg tror du har ret i det med at gamble. Men jeg gør det heller ikke bare for at gøre det. Jeg har mine årsager, og hvis jeg som så mange andre ikke kan holde til det, så eksperimenterer jeg ikke videre.

Problemet med natskygger er, at der er så ufatteligt lille forskel fra tripdosis til dødelig dosis. Da det varierer fra plante til plante, hvor potente de er, ved du altså ikke før du har taget det, om du evt har fået for meget. Så risikoen kan være at du, hvis du "ikke kan holde til det" ikke får chancen for at eksperimentere videre med noget som helst i dette liv....
Der er så mange lækre og sikre psychedelics, der ikke kan slå dig ihjel - dem vil jeg klart anbefale :)
Pas på dig selv og din psyke!

Site Admin
Brugeravatar

Viridis: hvem ved hvad der er brug for? Der er kulturer som helt sikkert har fået noget ud af natskyggerne og deres tropane alkaloider, så derfor vil jeg ikke bare afvise hvis en skriver herind og ønsker at prøve dem. Men jeg vil anbefale personen at læse godt op på det, og sætte sig ind i hvad han/hun går ind til.
Mr. Gone: jeg prøvede i sin tid at tage brugmansia fordi jeg var nysgerrig på at se hvor den bragte mig hen, og om jeg kunne bruge den i spirituel sammenhæng. Efter jeg var kommet tilbage fra trippet besluttede jeg mig for, at jeg ville holde mig til LSD og svampe (og andre psykedelika som er agonist for 5HT2a receptoren), fordi jeg fandt dem nemmere at arbejde med.

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Men når det er sagt, vil jeg også give Caapi ret i at forskellen mellem virksom dosis og dødelig er foruroligende tæt. Pas på dig selv!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fanny@
nu tænkte jeg nu mere på om der nu også var brug for at blande det med andet psychedelia, da jeg vist skulle mene at natskygger skulle være en rigeligt stor mundfuld. Jeg tror at hvis der er tale om meget milde doser så kan det jo være man får noget ud af det, men et full on natskygge trip tror jeg ikke der er meget ide i at kombinere med andet, jeg tror man ligeså godt kunne hælde det ud i toilettet så.

jeg har forresten heller ikke anbefalet at man afviser folk der vil kaste sig ud i et natskygge trip.

Medlem

Jeg bliver sikkert buet ud ved at nævne ordet 'hømopati', men man kan faktisk få en hømopatisk opløsning af dødelig natskygge, den hedder "Belladonna D30" fra firmaet "Allergica". Den bruges blandt andet som hjælp til at sove og mod infektioner. Hømopatisk opløsning er en metode, hvor man opløser planten/stoffet så meget, at der til sidst stort set ikke er noget materiale tilbage, men essensen af planten/stoffet siges at være tilstede (lidt hurtigt forklaret, google evt. hømopati for en dybere forklaring) - det betyder altså at det ikke er farligt, da der ikke er nogen fysiske giftstoffer i blandingen... Jeg har brugt den en periode til at sove på, og en aften hvor jeg rigtig gerne ville sove tog jeg en stor dosis (50 dråber, anbefalet dosis er 10-15 dråber), hvilket resulterede i at jeg vågnede midt om natten og havde det meget meget mærkeligt, som om tidsbegrebet var blevet opløst og jeg "var tvunget" til at forholde mig til evighedsbegrebet, hvilket jeg dog ikke rigtig kunne kapere og i stedet blev temmelig bange - også fordi jeg ikke på det tidspunkt tænkte over at det måske kunne skyldes Belladonnaen, og derfor ikke rigtig forstod hvad der skete med mig! (placebo kan altså også udelukkes) Jeg brugte nogle åndedrætsøvelser, lagde mig tæt ind til min kæreste, og fik mig selv beroliget, men "trippet" tog et par timer...
Nu skal det siges at jeg er meget sensitiv og ikke til daglig bruger diverse substanser, som f.eks. cannabis, så er ikke sikkert at det virker for alle, men det er da værd at prøve, hvis man er nysgerrig, især når det jo er helt og aldeles ufarligt! Koster heller ikke alverden...

cheers, Gryphon

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja jeg fik både belladonna og datura som homøopatisk medicin, magen til vås skal man lede længe efter.
Hvis man virkelig studere hvad de gør når de laver den medicin og stadig tror på det bagefter ville jeg aldrig befinde mig højt oppe da jeg ville være bange for pludselig også at blive overbevist om at jeg kunne flyve. prop noget i noget vand, bank det lidt, wolla ! vandet husker nu !....

desuden har det da ikke særligt meget med narko at gøre ? der er jo intet trip, hvis der endelig er noget er det lidt forandring i hverdagen fordi medicinen "virker" men det er næppe tilfældet, tro kan rykke bjerge.

en pille med lidt belladonna i (jeg diskutere priser nu ja, men come on ?!?) kan koste dig 700 kr.
det er dyrt, hvis du spørg hømopaterne vil de bestemt ikke mene det er ufarligt... hvor har du det fra ? de tror jo på det er medicin der virkelig kan forandre dit liv, men også på at det kan smadre det fuldkommen hvis de forkerte tager det.

Der er ikke noget for hjernen at "trippe" på i hømopatisk medicin da der er som du selv så fint siger (ikke er nogen fysiske giftstoffer i ) jeg skriver dette da jeg trods min skeptisk over for "midlerne" stadig mener man bør udvise respekt for det (uvisse) og jeg vil ikke benægte 100% at det virker, jeg vil bare heller ikke have at folk render ud og køber det og æder det i den tro om de får det for vildt for hey (ufarligt datura trip???) kan lyde tiltrækkende.

Medlem

Det jeg har er ikke en pille, men en flaske (som ikke koster i nærheden af det du nævner der), og som sagt fik jeg et meget mærkbart 'trip' ud af det, omend det ikke var min hensigt. Er ikke ude på at overbevise eller omvende nogen til hømopati, ville blot dele ud af mine erfaringer... Har selv og kender flere, der har haft meget stor succes med det hømopatiske produkt 'Høron' mod min høfeber - virker med det samme! ;-) Og ja, det er rigtigt hvad du siger, har også hørt at hømopati i høje koncentrationer ikke er legetøj, men kan være farligt... D30 (angiver potensen), som denne her flaske er, er en forholdsvis lav potens, og skulle ikke være så risikabel at eksperimentere lidt med....

(Off Topic: ) Hvad angår vand og hukommelse, så kig lidt på Dr. Masaru Emoto og hans forsøg med vandkrystaller! http://www.masaru-emoto.net/english/water-crystal.html )
De shamaner, der afholder ceremonier med psykedeliske stoffer, snakker forøvrigt om plantens ånd. Ved godt at vi i den vestlige verden har undersøgt hvilke fysiske stoffer, der påvirker vores fysiske hjerne. To modsætninger kunne man sige, er selv af den overbevisning at det er mere komplekst end som så, med flere lag, vil ikke hævde at det ene er rigtigt og det andet forkert...

Dedikeret medlem

Jeg ville virkeligt ikke køre den her tråd mere off topic, men den dér japanske gut, hvis sider du linker til. Han er helt væk. Jeg mener, det er jo intet at sige, det er så dårlig videnskab at det slet ikke er det. Evt. http://en.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto#Criticism

Om stoffet eller ånden giver effekten, giver vel sig selv, når det rene stof stadig giver effekten og resten af planten ikke gør. Eller er der noget jeg overser ? Eller kan jeg trække nol og stadig ryge mit cannabis og forvente samme effekt ? :P

I øvrigt utroligt, at man kan tage 149,- for 50 mL 19 % alkohol opløsning.. Det er måske lidt stærkere, men per liter er det dobbelt så dyrt som dom perignon..

Medlem

Åh okay, troede ikke jeg var på ingeniøren.dk, troede jeg var i et forum med folk der har haft psykedeliske oplevelser og indsigter, og var åbne for andre sammenhænge i verden, end dem man kan aflæse på måleudstyr i laboratoriet... My bad :-( Jeg er stor tilhænger af sund skepsis og videnskabelige metoder, men bare fordi noget ikke kan videnskabeligt verificeres, eller måles, er jo ikke det samme, som at det ikke er sandt - den videnskabelige metode er særdeles indskrænket og der er nogen måleapperater vi blot ikke har opfundet endnu - bare min mening, I rest my case, og undskylder til trådstarter for tråd-hijacking ;-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

slap nu af. Der er massere af mennesker herinde der tror på den slags, og også det spirituelle os.v men det var ikke det emnet drejede sig om, det handler om at trippe på natskygger, ikke vand der (måske) har været i kontakt med natskygger ;) Du vil helt sikkert møde mange skeptikere som jeg herinde når det kommer til spirituelt snak, shamaner os.v, thats life.

Medlem

Jeg er helt afslappet ;-) Mit indlæg omhandlede meget konkret en personlig oplevelse jeg havde haft med natskygger, og et råd til trådstarter om samme eksperiment... At det så er i modstrid med andres tankeparadigme, at man kan trippe på den måde, og de hiver videnskabshatten frem, ja så bliver jeg jo nødt til at skrue bissen lidt på! he he ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]