Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 16:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Hvor lang tid gik der fra du mistede en pakke i tolden til politiet tog kontakt?
1 uge eller mindre 5%  5%  [ 2 ]
1 maaned 8%  8%  [ 3 ]
3 maaneder 15%  15%  [ 6 ]
6 maaneder 10%  10%  [ 4 ]
9 maaneder 3%  3%  [ 1 ]
1 aar + 5%  5%  [ 2 ]
har mistet post i tolden, men har aldrig hoert fra politi 13%  13%  [ 5 ]
har aldrig mistet post i tolden 41%  41%  [ 16 ]
Afgivne stemmer : 39
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: langt ude
Hej,

Jeg har lavet en afstemning da jeg er interesseret i hvor lang tid der gaar foer politiet tager sig sammen til at ringe, besoege eller sende et "loveletter" efter de angiveligt finder ulovlige substanser med din adresse paa.

Hvis det er muligt kunne det vaere interessant at vide:

- hvad / hvor meget de fik fat paa,
- hvad de gjorde (brev, opkald, ransagning mv)
- hvad udfaldet var samt hvad de evt. truede med (vi har dine bankinfo!).
- hvilket land det blev sendt fra

Jeg vil lade afstemningen koere i ubegraenset tid samt goere det muligt at aendre sin stemme senere, hvis nu uheldet er ude.

Paa forhaand tak.

Junior medlem

personligt fik jeg et brev først 3-5 dage efter pakken var kommet til DK der stod der at pakken var beslaglagt i tolden
så gik der ca. 1 måneds tid hvor politiet skrev: "vi har beslaglagt en stor mængde piller.. ..hvis hændelsen gentager sig vil vi opfølge sagen. altså de gjorde intet ved den store forsendelse, så man kan vel være ret heldig? ellers kan du altid benægte de kan på ingen måder bevise du har gjort noget. I mit tilfælde var det piller fra Kina, men tror sku' ikke helt jeg tør gøre det igen

Junior medlem

To civilklædte mand fra etaten bankede på. De berettede at et brev adresseret til mig sendt fra Holland en uge i forvejen var blevet åbnet af tolden i Kastrup, at indholdet var blevet analyseret og fundet at indeholde nogle hundrede doser af en ulovlig substans.

Der blev ikke ransaget, men de stillede en masse spørgsmål, hvortil jeg velvilligt og imødekommende svarede at jeg intet kendte til brevet eller indholdet og derudover ingen ide havde om noget som helst som kunne assistere med opklaringen. De spurgte om jeg ville tillade dem at genemgå mine bankkonti, hvilket jeg indvilligede i, vel vidende at der intet inkriminerende var at finde der.

Ud fra mit kendskab til hvor lang tid post er om at komme frem fra udlandet vil jeg tro at tiden der er gået fra brevet er ankommet i tolden til politiet dukker op hos mig kun er gået ca 3 dage.

Jeg blev formeldt sigtet for overtrædelse af lov om EUF.

Jeg hørte intet videre og efter en 5 måneders tid kom der så brev fra den lokale anklager om at sigtelsen var frafaldet fordi - som det så poetisk udtrykkes - man ikke vurderede at en forfølgelse af sagen ved domstolene ville kune føre til domfældelse.

-----------------

Som kommentar kan siges at man må regne med at myndighederne ind imellem kan arbejde så hurtigt at en modtager ikke vil opleve at en forsendelse er mere end en 2-3 dage forsinket før der bankes på døren.

Senest rettet af Liberalisten 31 jul 2014 11:26, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Mindre mængde af klasse A.. Intet brev eller opkald. De ventede 12 mdr og ransagede min bopæl. Var afsendt fra NL.

Junior medlem

Hvad med en afstemning om hvor mange procent af breve der bliver taget ?

Er det mest lande FRA NL ?

Jeg har selv modtaget over 6 breve.
Desværre er 2 breve fra NL blevet væk... Virkelig skummelt, selvfølgelig begge gange med større mængder, i forhold mine andre breve..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Du kan ogs være uheldig at vendor du har bestilt fra ikke har afsendt, nu du siger større mængder.
Jeg har en kammerat der har bestilt langt over 20 breve, og 5 er blevet taget. Retssag er nu igang. Det var breve fra NL. Jeg ville holde mig fra at bestille der. Har hørt UK også skulle være sådan, men min ven har intet oplevet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Flux. skrev:
Du kan ogs være uheldig at vendor du har bestilt fra ikke har afsendt, nu du siger større mængder.
Jeg har en kammerat der har bestilt langt over 20 breve, og 5 er blevet taget. Retssag er nu igang. Det var breve fra NL. Jeg ville holde mig fra at bestille der. Har hørt UK også skulle være sådan, men min ven har intet oplevet.

Har han modtaget mange forsendelser fra NL, som gik fint igennem?

Junior medlem

Jeg modtag mit brev fra NL efter 40 dage.. Så har kun et mistet brev derfra nu :)
Dvs 2 ud af 3 fra NL er kommet..

Tror man skal være virkelig uheldig hvis det ikke dukker op.

Det er vel begrænset hvad postvæsnet må gøre i DK, i forhold til post de tror indeholder noget ulovligt.

Insane psychedelia user!

hashbruger21 skrev:
Jeg modtag mit brev fra NL efter 40 dage.. Så har kun et mistet brev derfra nu :)
Dvs 2 ud af 3 fra NL er kommet..

Tror man skal være virkelig uheldig hvis det ikke dukker op.

Det er vel begrænset hvad postvæsnet må gøre i DK, i forhold til post de tror indeholder noget ulovligt.

Nu er det heller ikke postvæsnet som sådan der gør noget, men toldvæsnet. Og de må alt!

Jeg ville i øvrigt være lidt paranoid, hvis min pakke havde været undervejs i 40dage. Ser det ud til den har været åbnet?
Panserbasserne kan sagtens finde på at lade ulovlige sager gå videre, hvis de mener der kan bygges en større sag op.

Medlem
Brugeravatar

Entheo skrev:
Flux. skrev:

Har han modtaget mange forsendelser fra NL, som gik fint igennem?

Jeg har en VEN som har modtaget mange pakker fra NL tilbage i 2009-2012 Heraf blev 1 konfiskeret.
I den seneste periode fortæller min ven mig at det er kommet mere kontrol.
Jeg vil personligt ikke bestille fra NL & UK - baseret på min erfaring. Og så altid sørge for pakken går afsted en mandag ;)

Medlem

ragamuffin skrev:
Panserbasserne kan sagtens finde på at lade ulovlige sager gå videre, hvis de mener der kan bygges en større sag op.

Hypotetisk tilfælde: hvis de lader en pakke gå igennem sådan som du skitserer, for eksempel en med hash, og personen der har modtaget det i mellemtiden har røget det hele, så der ikke er nogle beviser, kan man så stadig sigtes for det? Altså siden politiet ved at man har modtaget hash i posten. Min intuition siger nej, men jeg ved ikke om det passer.

EDIT: Faldt over svaret på mit eget spørgsmål inde på frihedsaktivisten. Tænkte det måske kunne have almen interesse:

Citat:
Politiet (konstaterer), at en person har været i besiddelse af euforiserende stoffer, som er forbrugt, vil der som udgangspunkt ikke være anledning til at indlede en omfattende og ressourcekrævende undersøgelse med henblik på at kunne føre bevis for arten og mængden af euforiserende stoffer, som pågældende har forbrugt.

Senest rettet af TurboDiesel 22 sep 2014 19:22, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Derudover tror jeg det er en god ide at holde sig fra NL. Hele internettet florerer med historier om forsinkelser her i Juli-August. Disse forsinkelser rammer bredt i hele verden, hvilket indikerer at problemet starter ved udgående post i Holland. Om det er på grund af massive beslaglæggelser eller blot at de har for meget arbejde i højsommeren er et åbent spørgsmål. At man modtager et brev efter 40 dage (shiiiieeeeeeet) kunne godt tyde på at det er på grund af et overbebyrdet hollandsk postvæsen. Det vil tiden vel vise.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Har bestilt vel 100 breve fra nl uden problemer. Dog ikke over sommeren i år. Ved ikke, om der er øget kontrol. Skulle dog kunne ligne verden, at det forholder sig, som jeg ikke ved.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Har svaret både et år og tre måneder.

Min ven har været så uheldig at blive sigtet for tre forsendelser.
Med hhv: kokain , amfetamin og ecstacy .

Sagen om kokain frafaldet, afhørt tre måneder efter.
De andre sager er nu åbenbart taget op her igen efter et år
.
Alle mængder var på omkring 1 gram.

Købt på darknet tilsyneladende for bitcoins.

Alle er taget i Kastrup og er jo så kommet via airmail. (don't ).

Tre gange kontaktet via hemmeligt nummer om formiddagen.
Den sidste gang blev han spurgt hvorfor at han ikke var dukket op til afhøring da der skulle have været sendt et brev. Dette var ikke tilfældet.

Min ven mener at have hørt om en der skulle have bestilt over 20 gang via clearnet uden problemer.
Men selv samme person skulle have bestilt via darknet 6 hvoraf 3 var blevet snuppet !

Dvs:
Clearnet 0% = EU ej luftpost
Darknet 50% = EU luftpost

Håber det er til lidt hjælp...

Spicetryp

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
SpiceTryp skrev:
Har svaret både et år og tre måneder.

Min ven har været så uheldig at blive sigtet for tre forsendelser.
Med hhv: kokain , amfetamin og ecstacy .

Sagen om kokain frafaldet, afhørt tre måneder efter.
De andre sager er nu åbenbart taget op her igen efter et år
.
Alle mængder var på omkring 1 gram.

Købt på darknet tilsyneladende for bitcoins.

Alle er taget i Kastrup og er jo så kommet via airmail. (don't ).

Tre gange kontaktet via hemmeligt nummer om formiddagen.
Den sidste gang blev han spurgt hvorfor at han ikke var dukket op til afhøring da der skulle have været sendt et brev. Dette var ikke tilfældet.

Min ven mener at have hørt om en der skulle have bestilt over 20 gang via clearnet uden problemer.
Men selv samme person skulle have bestilt via darknet 6 hvoraf 3 var blevet snuppet !

Dvs:
Clearnet 0% = EU ej luftpost
Darknet 50% = EU luftpost

Håber det er til lidt hjælp...

Spicetryp

om det er clearnet eller darknet har vel ikke noget at sige? pakkerne skal samme tur igennem, det vel mere den individuelle sælgers stealth, hvilket land det kommer fra og om det er land/luft bragt, jeg har vel efterhånden en 20 bestillinger fra darknet både land/luft som alle er kommet efter 2-3 dage

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Korrekt,
Men ven har selvfølgelig været uheldig med sine forsendelser og tallene er møntet på hans erfaring selvklart .
Men uden at vide meget om post og told, vil jeg tro at der en del mere kontrol i lufthavnen og helt andre ressourcer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]