Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer.. jeg har fået en pose hygge, af min kammerat. Men det ser lidt sjovt ud synes jeg. Desuden smager det ikke sååå godt igen, men sådan er det jo.

Noget siger mig, at det kan være mug. Men det er hverken pelset, og skuddene "smuldrer" heller ikke, som jeg synes jeg har oplevet ved muggent pot før.

Kan det være gødningen han har brugt? Eller er planterne bare "syge" af en eller anden grund?

Jeg vil lade billederne tale for sig selv, og håbe på der er nogen der kan fortælle mig hvad det er, og om det er farligt.

Det kunne godt ligne krystaller i første omgang, men det er meget orange i farven synes jeg.
Det første billede illustrerer det bedst, dog er farverne mere tydeligere i virkeligheden.

http://www.postimg.org/image/835eskt6x/

http://postimg.org/image/rjq4f3oax/

http://postimg.org/image/i1qdf22mh/

Jeg takker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange af mine buds fra dette års udendørs-grow ser netop ud på samme måde.
Planterne fik desværre alt for meget regn og gråvejr ugen inden, de skulle høstes.

Junior medlem

Okay.. hvad vil du sige ift. helbredsrisiko? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det aner jeg virkeligt ikke noget om. Jeg ryger det hver dag og har ingen mén endnu :)

Du kan evt fjerne det værste mug med en saks- det smager heller ikke så godt

Junior medlem

Så du vil mene det er mug?

Problemet er, at det er på alle skuddene.. og det er ligeligt fordelt, så det er derfor jeg synes det er mærkeligt.. Men fuck det, tager chancen indtil jeg finder noget andet. Selvom det kniber :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det vil jeg mene, men kan jo ikke være sikker. Det ligner bare mug, som også er på mine buds. Jeg ruller mig en pind om lidt, så tager jeg lige et billede og smider herind i trådem, så du kan sammenligne

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg har sorteret de værste buds fra og gemt de mindst kontaminerede. Men se i bunden af dette bud. Ligner det ikke det, som er på dine?

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det er mug og jeg ville ikke ryge det ! evt træk nol på det.

Junior medlem

Det som sidder på dine topskud, ligner mere almindelig mug. Den "pelsede" slags... det som er på mine skud er ikke pelset, men det er ligner mest af alt orange/brune krystaller.

Jeg ved ikke om jeg tør at tage risikoen, og slet ikke hvis Flux har ret.

.. ved i hvor jeg kan finde noget i nordjylland? ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Nej det er der ingen der ved, læs reglerne og så ved du hvorfor.

Du skal ikke ryge dit mugne skunk, at knarkdrengen gør det er ret dumt, har selv da jeg var en 18-19 år røget noget pot der skulle ha været lidt mug i, begyndte efter et par dages rygning at blive stakåndet og mærke trykken for brystet, det forsatte i et par dage og var dum og naiv og fortalte mig selv at det nok bare var min astma der drillede lidt, da jeg så begyndte at få ret intense hovedpine/migræne anffald flere gange dagligt var jeg så smart at stoppe, og selv i nogle dage efter stoppet led jeg af samme symptomer.

jeg ville ikke røre lortet før der idetmindste var blevet trukket nol på skidtet.

desuden er mug ikke bare mug ! der findes en masse forskellige typer der kan have forskellige bivirkninger. Nogle grønne pletter på toastbrød dør du ikke af at komme til at spise, andre sætter dig i en kørestol for livet/lammer dig fra halsen og ned, og nogle er endda også så frække at tage livet af dig :mrgreen:

jeg vil mene man er lidt desperat hvis man ikke kan holde nallerne fra muggen skunk.

Medlem

plejer altid at lave bubblehash hvis der er pelset mug på, der kan man da vaske stortset alle mugspore væk hvis man har bubblebags.

holder mig helt væk fra det snaskede mug.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Jah smid det mugværk ud.
Vil heller ikke engang trække nol på det!

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

2timeGrower skrev:
plejer altid at lave bubblehash hvis der er pelset mug på, der kan man da vaske stortset alle mugspore væk hvis man har bubblebags.

holder mig helt væk fra det snaskede mug.

nogen der kan af/bekræfte det ? jeg tvivler nu lidt.

Medlem

Mug spore er fra 1-40my i størrelse men mere normalt er spore ikke større end 1-20my.

wash away, down the drain ;)

Er det bedre at lave 'ekstrakt' af mug da med nol?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

begge ting er dumt.

qouter lige bubber fra et af de hav af tråde der er om dette emne.
Bubber skrev:
Det har ellers været oppe flere gange før. Hver gang fører det til en længerevarende diskution om hvorvidt det er giftigt eller ej. Jeg har ikke nogen beviser på at de toksiner muggen producerer kan udtrækkes i opløsningsmidlet, men samtidigt ved jeg at de er så grimme at jeg ikke selv vil løbe risikoen.

så jeg qouter bubber for det første pga at en diskutionen egentlig er håbløs, og for det andet fordi det fik mig til at tænke på det han sagde, toksiner der udtrækkes i (vand?) det aner jeg nemlig ikke meget om :)

igen, ikke rygeren værd imo, man kan ligeså godt gå ud fra at man her i DK vil miste lidt urt til mug hvert år, og forsikre sig imod det ved at bruge tid på at finde flere gode spots, eller så flere planter i haven hvis det er det man gør, (gerne nogle forskellige strains og hvis man er smart så også nogle der er bedre kendt for at være mug resistente) så er der større chancer for at man ikke behøver at sidde og skure til muggen og overveje at ryge den.

Bismann skrev:
I mange tilfælde er der toxiner i sporerne, og de kan ikke undgå at komme med, da de er mikroskopiske.

viewtopic.php?f=17&t=38173&hilit=mug+nol

må jeg forresten ikke spørge hvad der gør den "snaskede" mug farligere end den "pelsede" :mrgreen: ? tænkte bare du havde dine grunde/ viden siden du undgik det

Dedikeret medlem

På billederne af TS' pot, har svampe angrebet varet kraftigt nok ved, til at der kan være dannet spore.

På knarkedrengens billede, er det starten af et angreb, hvor plantens væv er angrebet og viser et farveskift. Næste skridt er, at det begynder at blive blødt / flydende i takt med at svampens enzymer nedbryder vævet helt.

Der er først spore når der er gråt / hvidligt "fluff" eller vat-lignende samlinger, hvilket kun ses på plantens yderside. Det kan altså klippes væk.

Svampen er ikke sundhedsskadelig at ryge, så fx. de brune dele burde ikke være et problem. Men hvis der er spore, er det hverken sundt eller, antager jeg, behageligt at inhalere.

Ang bubblebags lyder det i mine øre som en god idé. De sporer der ikke vaskes ud, fanges formodentligt i den klistrede masse, således de fleste af dem brænder når det ryges, fremfor at kunne suges intakte med ned i lungerne.
Det er vel det samme mht at trække nol, man får måske bare flere sporer med, da væsken gemmes, hvor den ved bubblebags afskaffes.

Ang giftighed, produceres specielle vine med druer der er inficeret med botrytis (Det kaldes ædel råddenskab), så der er nok ikke specielt giftige toxiner tilstede. Når jeg søger efter botrytis i relation til sikkerhed ifbm. indeklima, ligger den eneste jeg kan finde i klasse C:
Citat:
Hazard Class C: includes fungi not known to be a hazard to health. Growth of these fungi indoors, however, may cause economic damage and therefore should not be allowed.

edit: Jeg vil lige pointere, at jeg personligt ikke ville indtaget det på TS' billede under nogen omstændigheder. Men knakedrengens eksempel ser jeg intet problem i. Og skulle jeg lave bubblehash / nol, havde jeg stadig klippet alt "fluff" og opløst væv væk inden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kommer sporende ikke inden selve muggen ?
Syntes at have læst et sted at f.eks et muggent brød har haft spore i sig en del tid før at muggen blev synlig. Men igen ingen kan jo garantere at det ikke er farligt, og siden dette er en HR side siger jeg don't, og vil ikke pregle nogen i retninger der kan risikere at skade dem, også selv om det nok ikke gør.

edit lol : tror jeg lavede en hjeneprut, tror jeg byttede rundt på spore og myciele :D

Medlem

ja er jo godt nok lidt anden form for mug, jeg tænkte mere på ikke vild slemme mug angreb, feks. glemmer man at åbne en krukke der cure dannes der et fint lag af hvide spore, hvor det ikke har angrebet og 'ædt' sig ind i selve weeden. bruger så bruseren til at vaske mest mulig spore ud.

den snaskede mug/skud vil jeg slet ikke kalde weed og skal ud prompte, muggen har nærmest 'fordøjet' weeden på det tidspunkt.

kender ikke noget værre end røre det snask med bare hænder.. får det helt dårlig af det lol.

Dedikeret medlem

Mikro gennemgang af mykologi: Spore, også botrytis, findes i luften i lave koncentrationer. Disse spore lander på tilfældige flader. Lander de på et passende medie - fx. et cannabis skud for botrytis eller et franskbrød for Rhizopus stolonifer - 'spirer' sporen og vokser sig til et netværk af mycelium gennem mediet. Når myceliet når en hvis størrelse / styrke vil der ske sporulation ved passende steder, dette kendes som fx. mug pletter på brød eller det hvide "fluff" på cannabis skud. Pletterne og fluff'et er samlinger af spore - det er fuldstændigt analogt til padehatte; myceliet gennemtrænger et medie (fx. et growkit) og ved overfladerne sker sporulation i form af dannelsen af padehatte.

Altså, som et frø kommer før en plante, kommer en spore før en svamp - og som en plante fra ét frø kan lave tusindvis af nye frø, laver en svamp også tusinde (og atter tusinder) af nye spore.

2timeGrower skrev:
ja er jo godt nok lidt anden form for mug, jeg tænkte mere på ikke vild slemme mug angreb, feks. glemmer man at åbne en krukke der cure dannes der et fint lag af hvide spore, hvor det ikke har angrebet og 'ædt' sig ind i selve weeden. bruger så bruseren til at vaske mest mulig spore ud.

Ved meldug har svampen også ædt sig ind i "weeden", selvom det måske ikke ser så voldsomt ud som fx. botrytis. Der kommer ikke spore uden en svamp, og der er ingen svamp hvis ikke den er ved at æde dit skud.

Ikke at jeg tror der er noget større problem ved det, bare for præciserings skyld. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nu behøver du ikke vade idet ;) :D Men er mycelium på ingen måder giftigt, kun dets frugter ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]