Hej alle,
Jeg har nu haft nogle temmelig ubehagelige episoder med promethazin, som jeg tænkte jeg ville nævne i tilfælde andre bruger stoffet som sovemiddel fra tid til anden.
Sagen er den at jeg normalt tager 75 mg uden at mærke noget til det andet end at jeg bliver lidt sløv.
Ved tilfælde har jeg dog taget stoffet i hhv. 75 og 125 mg doser få dage efter MDMA og oplevet delirium ved opvågning om natten. Det har virkelig været to ubehagelige og skræmmende episoder.
Jeg har prøvet at undersøge tingende lidt, og der skal normalt noget højere doser af promethazin for at fremkalde lignende reaktioner, ellers skal stoffet kombineres med andre.
Som jeg forstår det, skyldes delirium promethazins antikolinerge effekt, og den større risiko for delirium følgende et MDMA-trip må kunne forklares med, at MDMA frigiver acetylcholin, hvilket sikkert fører til lavere niveauer af transmitterstoffet i hjernen i dagene efter et trip.
Det kan selvfølgelig være der ikke er nogen sammenhæng, men det er måske alligevel en god idé at være forsigtig med denne kombination eller andre antihistaminer (især de sløvende).
I må meget gerne komme med input til, om jeg har fat i den rigtige ende eller om I har oplevet noget lignende.