Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 19:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg har taget forskellige stoffer siden jeg var 15, dengang ikke særlig meget, og mest hash. Da jeg blev 17 begyndte jeg at eksperimentere med amfetamin i weekenderne, og da jeg blev 19 var det hver dag, og desværre sådan at jeg var vågen i 3-4 dage af gangen helt uden søvn og minimalt med mad. Så begyndte det også at være med mdma, indtil jeg fik en slags psykose som varede 2 døgn da jeg var 21. inden da var jeg begyndt at have tics med kæben som jeg bevægede fra side til side hele tiden og tungen kørte bare rundt i munden. Nå men da jeg fik den psykose, blev jeg afvændt og det holdte cirka et år og så røg jeg i igen, og begyndte på amfetamin, og allerede første gang var mine tics helt vilde begyndte at vride mig i ryggen og skuldrene hele tiden og gå og strække ud i ryggen, og ligesom dreje skuldrene rundt hver gang jeg tog amfetamin. Jeg blev så afvændt for anden gang, og nu er det 8 måneder siden at jeg har rørt noget. Men jeg har stadig de tics eller ufrivillige bevægelser med skuldrene hele tiden og det er meget generende, da folk lægger mærke til det, og jeg tænker over det selv, og kan simpelthen ikke lade være. Jeg ved ikke helt om det er en vane eller tics. Er der nogle af jer der har hørt om at man kan have tics efter endt misbrug? Og evt hvad jeg kan gøre ved det? Jeg frabeder kommentarer om at jeg skulle have lyttet til min krop, og at det var for dumt osv osv. jeg ved det godt, og det er forsent at lave det om nu. Jeg gør det bedste jeg kan og vil helst bare tænke fremad nu. Mange tak på forhånd.

Insane psychedelia user!

Måske hypnose kan hjælpe? Er der nogen som en viden om dette?

Medlem

Dine tics kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, udover måske lidt yoga/udstrækning så du kan få lidt mere ro i kroppen..

Men et virtuelt skulderklap for at du er kommet ud af dit misbrug, det er vidst på sin plads! Godt gået!!! :)

Junior medlem

ja jeg bør nok spørge lægen om hvad der kan gøres ved det. Hypnose tror jeg ikke på :) og tak for skulderklappet Stanhope ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du kan eventuelt give Magnesium et forsøg, enten via tilrettelægning af kosten eller som kosttilskud.
Det virker muskel afslappende og er helt genialt til at dæmpe netop kæbe spændinger og lignende under rusen, så selvom du ikke tager amfetamin nu så kunne det måske stadig være forsøget værd.
Det er vidst også noget med at kroppen bruger mere magnesium under indtagelse af amfetamin syntes jeg at mindes men om det "bare" skyldes den vanddrivende effekt (hvorved at det i så fald ikke vil være specifikt for magnesium) skal jeg ikke kunne sige. Under alle omstændigheder så er du sikkert i underskud anyways og det vil alt andet lige gøre sandsynligheden for at udvikle den slags problemer større.

Junior medlem

Tak det vil jeg prøve!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Held og lykke med det.

Og btw, så undgå at bruge penge på Magnesiumoxid(hydroxid) da det har en ekstremt lav biotilgængelighed (mængden af det indtagede der rent faktisk optages er lav).

Magnesium citrat, aminosyre chelate samt et par andre som jeg ikke kan huske navnet på er meget bedre men du finder det nok ikke i en fysisk butik her i landet.

Junior medlem

nogen råd til hvad og hvor der er godt at bestille sådan noget? :) eller må man ikke linke til sådanne sider her? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]