Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey Psy.

Jeg havde sammen med en kammerat fået fat i en som solgte nogle Roskilde billetter ret billigt. Vi troede de var stjålne på det pågældende tidspunkt. Vi finder så ud af de er falske, da en af dem vi har solgt til får det klippet, og en anden får en bøde for at have et falskt armbånd på.

Ham som vi købte af fik det er nogle andre, og sådan fortsætter det egentlig et godt stykke ud. Bagmanden/ham der egentlig burde betale de bøder som mig og min kammerat har måtte betale, er ikke sådan lige at opspore.

Vi står så i den situaiton, at ham vi købte af, påstår han venter på et brev om at komme i retten. Politiet mener han er bagmanden bag det hele. Er dette tilfældet, må det formodes at beskeder og lignende bliver konfiskeret. Hvilket fører tilbage til mig og min kammerat. Desuden så er chancen for at han stikker os, nok ret stor. Vi kender ham ikke andet end at jeg har svømmet med ham for 6-7 år siden i nogle måneder, og vi har begge et par enkelte fællesvenner med ham.

Er han bagmanden, og politiet siger at han muligvis får en mindre dom ved at samarbejde, så gør han nok det. Problemet er så at det vil betyde en tur i retten for mig og min kammerat. Hvordan står vi rent juridisk i den her situation? - Har tænkt på at kontakte en advokat, men dette ville dog virke lidt dumt, da det heller ikke er sikkert han taler sandt, eller at han stikker os.

Insane psychedelia user!

Man kan ikke få mildere dom for at samarbejde i Danmark.

Det kan aldrig skade at ringe til en advokat og forhøre dig ad, lige meget om sagen bliver aktuel eller ej.

Medlem

i mine ører lyder det sku mere som en bøde til jer 2, i skal sku ikk forvente domme pga dette, hvis det som sagt er så langt ude, healeren er så god som stjæleren. men er det ikk bare og fortælle(hvis det er aktuelt) at i ingen interesse havde i og snyde og har købt billetterne i god tro :) ?... så tror jeg sku ikk du skal frygte så meget, hvis du ikk er tidligere straffen ofc :)

Medlem

En mildere dom er måske ikke muligt nej, men politiet bruger som ofte en del tricks til at få folk i tale.

Dog ser jeg ikke det smarte i, at han fortæller om os. Vi er ikke dem der har solgt til ham, så han har ikke noget horn i siden på os. Men måske en advokat var en god ide uanset.

Der er en del tekst beskeder der modbeviser det. Om politiet har adgang til dem, ved jeg ikke. Tvivler dog rigtig meget. Derudover så gav vi hvad der svarer til næsten halvpris for dem, og det var medarbejder armbånd. Det er ikke noget man bare lige køber i god tro, desværre.

Er ikke tidligere straffet, samme for min ven.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]