Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia

Jeg er helt ny herinde, og er så småt begyndt at interesserer mig for svampe.
Jeg tænkte på om der er en mulighed for at gro SN derhjemme i et grow?
Det kunne være interessant at høre om der er nogen der har prøvet det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Velkomme, det er ikke muligt for almindelige dødelige at dyrke SN. Måske er der en eller to i hele forummers historie der med succes har dyrket SN, men jeg tror det faktisk ikke. Og der er folk her inde der har en næsten skræmmende viden og erfaring med svampedyrkning. Vil du dyrke svampe så skal du i gang med dem der hedder Psilocybe cubensis, det er "Svampen" inden for hjemmedyrkning. Hvis du søger på cubensis her inde og kigger efter tråde der omhandler PF-kager, så er det (efter min beskedne personlige mening) det bedste sted at starte. Jeg har lige prøvet at søge og kan se det er noget uoverskueligt, men her er et sted at starte http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=15424

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
And forsøgte sig vist engang med at dyrke SN, men uden held så vidt jeg husker. Jeg har engang læst om en enkelt på Shroomery, der fik det til at virke nogenlunde (dog har jeg ingen kilde på det). Min pointe er bare: Det er umuligt. Hvis du vil dyrke mere avancerede svampe end cubensis, kan du forsøge dig med Azurescens eller Cyanescens, men det er møg svært, hvis ikke man har praktisk erfaring i forvejen. Så hvis du er helt ny i svampedyrkning, vil jeg anbefale dig at læse så meget du kan om det, og begynde med at dyrke Cubensis svampe. Det er temmelig lige til, og der er god mulighed for at skabe et solidt vidensgrundlag, så du kan bevæge dig videre til de lidt mere eksotiske svampe. Jeg vil anbefale dig at læse på Shroomery-forummet. Det er en guldgrube af viden.

Medlem
Brugeravatar

Super fedt! tak for informationen, jeg går straks igang med at kigge nærmere på sagerne ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg rodede lidt på shroomery og faldt over et par tråde omkring indoor grow af spids nøgenhat.
Mindst to brugere har haft mere eller mindre succes med at gro sn. Det er en omstændig - nærmest umulig proces, men det kan lade sig gøre for de helt nørdede.

Workmans p.semilanceata indoor grow 2005:
http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/4248496/fpart/1/vc/1

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

CaptainFutures p.semilanceata indoor grow 2009:
https://mycotopia.net/topic/51618-psilocybe-semilanceata-indoor-mycobag-grow/

Billede

Billede

Billede

Billede

Fedt nok så kan det altså lade sig gøre:)
Jeg har tænkt på at her hjemme hos mig vokser rigtig mange SN rundt omkring og ville jeg få dem til at vokse i haven hvis jeg bare plukker nogle styk og graver dem ned i haven sådan at sporene kan sætte rødder?

dvs. at jeg så hvert år omkring august/september at plukke dem i haven?
det fungerer sikkert ikke men jeg har tænkt lidt på det:)

Site Webmaster
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Jeg har tænkt på at her hjemme hos mig vokser rigtig mange SN rundt omkring og ville jeg få dem til at vokse i haven hvis jeg bare plukker nogle styk og graver dem ned i haven sådan at sporene kan sætte rødder?

Nej, det fungerer ikke så let.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:

Det diskuteres i slutningen af CaptainFutures tråd, som jeg postede. En moderator fra mycotopia skriver, at det er lykkedes for ham at gro sn hjemme i haven.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil prøve i år at grave noget mycelie op hvor jeg ved/kan se der er SN på.
Jeg graver det så ned i min have, og vil løbene hente kolort fra marken som gødning- og så ellers pisse på det.
Det lykkes nok ikke men vil prøve alligevel.

Medlem
Brugeravatar

Psykofreak skrev:
Jeg vil prøve i år at grave noget mycelie op hvor jeg ved/kan se der er SN på.
Jeg graver det så ned i min have, og vil løbene hente kolort fra marken som gødning- og så ellers pisse på det.
Det lykkes nok ikke men vil prøve alligevel.

Det har jeg også tænkt mig at prøve.
Tror at det er den bedste fremgangs måde at gøre det på, at grave et spot op med nogle hatte. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]