Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 17:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Nogen der ved om man kan få fat i hostesaft der både indeholder kodein og prometazin/phenergan, eller skal begge dele købes seperat og blandes?

Medlem

Det er næsten helt 100% sikkert på recept. Jeg tænker lidt at du tænker på purple drank eller hvad det er mange amerikanske rappere raklemere med de drikker. Der er tråde om et allerede, prøv at søg lidt. lidt hurtigt hjælp: viewtopic.php?f=4&t=46139

Junior medlem

johs skakspil skrev:
Det er næsten helt 100% sikkert på recept. Jeg tænker lidt at du tænker på purple drank eller hvad det er mange amerikanske rappere raklemere med de drikker. Der er tråde om et allerede, prøv at søg lidt. lidt hurtigt hjælp: viewtopic.php?f=4&t=46139

Jeg har været inde på de fleste tråde og synes ikke jeg kan finde noget om det jeg gerne vil vide. Jeg ved godt man kan lave kodein ekstrakt selv osv. men det er jeg ikke interesseret i. Jeg ved at man kan købe hostesaft i USA med både kodein og prometazin i, så hvis det også er noget man kan få i Danmark ville det være nemmere end at lave sin egen ekstrakt. Har dog kun hørt om hostesaft med kodein - altså uden prometazin. Vil bare gerne være sikker på om det er noget man kan få i Danmark så jeg ikke skal ud og lede. 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den eneste kodein hostesaft jeg kender er Kodein "dak" og det er receptpligtig.

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/668

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Det rigtige lilla cough syrup du ser i alle de seje mc's fra USA får du ikke fat i, i Danmark, så hvis du går og drømmer om at sippe til en kop med noget lilla saft i skal du nok bare droppe det, dog findes der en masse opiater der minder om rusen.

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Mr. Gone skrev:
hvordan føles det at bruge prometazin som søvndyssende middel? jeg overvejer at tage en pause fra cannabis, men jeg har desværre røget så meget på det sidste, at jeg nok ikke kan falde i søvn uden en erstatning, og prometazin virker lovende.
Giver det en tung træthed? Virker det også selv om man ikke ligger ned, altså bliver man bare mega træt? har nemlig oplevet ved baldrian og melatonin at jeg ikke har haft den mindste virkning med mindre jeg har ligget ned. sorry for at gå sådan OT :)

Har selv brugt prometazin (phenergan) til rygestop mange gane. Det giver en tung træthed som du søger. Og du vil også føle dig træt selvom du ikke ligger ned, vær dog opmærksom på det virker små 24 timer. Så du vil være en smule tung i hovedet lidt op af næste dag.
Jeg vil anbefale dig højest af bruge det 14 dage, både fordi den sløvende virkning aftager og det er af den gamle slags antihistamin som ikke skulle være det sundeste i verden.

Mvh Lenny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]