Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Mojn!

Jeg har tidligere brugt cannabis når den har stået på afslapning, og der skulle ses et par sæsoner af en god serie. Dog må jeg efterhånden erkende, at det alt for ofte har endt i binges på 2-5 dage, når det kun skulle ha' været den ene dag. Det er der sikkert flere grunde til, men det er nu engang altså det eneste stof i den kategori jeg har den erfaring med. Med andre stoffer kan jeg på ingen måde retfærdiggøre at være lam en hel weekend eller lignende. Jeg mistænker selv den åndsvagt lette tilgængelighed der er til røgen(det er seriøst nemmere at få røg her, end det er at bestille en pizza), og det, at der er et minimums beløb for hvor meget der skal købes. Det minimums beløb og det jeg kan ryge på en dag/aften stemmer desværre ikke overens, så jeg ender hver gang med at have noget liggende dagen(e) efter. Og hvis jeg har røg liggende, så ryger jeg det. Som sagt, er dette stof det eneste jeg har sådan med.

MEN, jeg søger altså et nyt stof der kan erstatte røgens plads, når der rigtig skal slappes af. Jeg tænker lidt i opiat/opioid gruppen, hvor jeg indtil videre har erfaring med tramadol(siger mig lige umiddelbart INTET), og oxycodone(lækkert stof, men jeg tænker at det måske er lige kraftigt nok).

Hvad bruger i selv, når benene skal smækkes op?

Medlem
Brugeravatar

Hvad med kodein? Det er et dejligt stof, man bliver ikke vildt blæst af det, og jeg oplever aldrig den store lyst til at ryge en pind på det, da jeg synes at rusen bliver meget forstyrret af det.
Jeg vil give dig ret i, at tramadol er lidt af et lortestof, og at oxycodon er lige i overkanten til at blive brugt til simpel "hverdagshygge", så kodein må være mit bedste bud. Ellers måske en svag og kortvirkende benzo?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh...... Dét er nok en af de værre ideer du har fået dér.

Jeg skal ikke spille hellig, da jeg selv nyder opiater, men med stor moderation, hvilket jeg er utroligt opmærksom på, selvom jeg udmærket godt hvordan det har ødelagt andre menneskers liv fuldstændigt.

Men du skal virkelig tænke dig godt om her. At udskifte et semi-dagligt forbrug af cannabis med opiater, er bare en dårlig idé på så mange punkter.

Hvis du føler du har svært ved at moderere dit cannabis forbrug, så kan jeg med 99.9% sikkerhed garantere for at du er en junkie inden der er gået 365 dage.

Opiater er hellere ikke ligefrem en økonomisk rekreationel aktivitet, og det kan især blive et problem, hvis man først er i fedtefadet og har abstinenser.

Når dét så er sagt, så er kodein og tramadol rigtig fine til at slappe af på. Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har med tramadol, men 1 pille 50mg extended release(Dolol) hver halve time, indtil jeg er oppe på 150mg, er en god dose for mig. Ville gerne forklare de 30 minutter mellem pillerne, men jeg kan ikke finde billedet der forklarer det. Det er noget med de stimulerende egenskaber der ikke er ligeså hidsige, mens selve opiat effekten forbliver og bliver kraftige, uden du behøves at bide dine tænder i stykker.

Kodein kan du få fingrene i ved at lave en ekstraktion der er her på psychedelia, men forbered dig på lidt tyndskid. Tyndskiden er ikke garanteret, men som udgangspunkt skal du nok regne med den kommer...

Vil lige afslutte med at sige: Brug hovedet når det angår opiater. De kan SÅ hurtigt vende sig imod dig.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
morfin er imo det stof i den stofgruppe der giver mig den bedste følelse, hvis det er omkring 20-40mg ihvertfald,. effekten forsvinder bare lynhurtigt igen ved mig. kan lige nå at være basket og have det rigtigt dejlig i en time, måske halvanden time, men så begynder jeg også at få kvalme og effekten forsvinder.
oxy er min nummer to, men som du siger, så er den lidt for meget af den gode engang imellem. hvis jeg endelig tager oxy, så tager jeg ikke over 15-20mg, hvis jeg vil være i stand til at lave noget ( se fjernsyn, spille computer, what ever ).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fudge skrev:
Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har med tramadol, men 1 pille 50mg extended release(Dolol) hver halve time, indtil jeg er oppe på 150mg, er en god dose for mig. Ville gerne forklare de 30 minutter mellem pillerne, men jeg kan ikke finde billedet der forklarer det. Det er noget med de stimulerende egenskaber der ikke er ligeså hidsige, mens selve opiat effekten forbliver og bliver kraftige, uden du behøves at bide dine tænder i stykker

Det billede kunne jeg meget godt tænke mig at se. Hvis du finder det, vil du så ikke smide det op her eller i pb?

fudge skrev:
Kodein kan du få fingrene i ved at lave en ekstraktion der er her på psychedelia, men forbered dig på lidt tyndskid. Tyndskiden er ikke garanteret, men som udgangspunkt skal du nok regne med den kommer...

Vil lige tilføje, at de ikke ikke-stoppende piller, som der bruges i ekstraktionstråden, er udgået af produktion, og kan ikke rigtig findes på markedet længere. Så der er kun dem tilbage med dobbelt så meget magnesium, og tyndskidsgaranti (y)

Medlem

Hej igen, tak for svarene!

Jeg forstår godt bekymringerne mht. misbrug. Det skal dog lige siges, at grunden til at min tilgængelighed er nemmere når vi snakker røg er, at det efterhånden er det eneste jeg ikke køber over nettet. Måden det førhen har fungeret ved opiater/opioider er, at jeg har bestilt ligepræcis den dose jeg skal bruge. Da jeg kender afhængighedspotentialet, har jeg bestemt aldrig at have liggende til mere end en enkelt tur. På den måde er min tilgang altså ret begrænset.

Derudover siger jeg tak for forslagene!

Af dem i nævner, har kratom, morfin, kodein og GHB(dette er måske ikke det bedste solo-stof) interesse.

Er der nogen der har andre forslag? For god ordensskyld vil jeg gerne lige slå fast, at det er noget der kommer til at blive brugt 1-2 gange om måneden i de perioder hvor jeg har tid til det.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Phenibut kunne være et forslag. Men 1-2 gange per måned må siges at være maks, efter hvad folk skriver, da tolerance og eftervirkninger hurtigt forværres. Bruger det selv af og til på samme måde som du vil, men kun i lave doser så man kun lige kan mærke man bliver lidt afslappet.

Edit. Kratom kan være rigtig rart. Har prøvet det et par gange. Men samme opiat forsigtighed må nok udvises. Synes også det var lidt svært at dosere til den effekt man ville have.

Moderator
Brugeravatar

Stanhope skrev:
Det minimums beløb og det jeg kan ryge på en dag/aften stemmer desværre ikke overens, så jeg ender hver gang med at have noget liggende dagen(e) efter. Og hvis jeg har røg liggende, så ryger jeg det. Som sagt, er dette stof det eneste jeg har sådan med.

Stanhope skrev:
Måden det førhen har fungeret ved opiater/opioider er, at jeg har bestilt ligepræcis den dose jeg skal bruge. Da jeg kender afhængighedspotentialet, har jeg bestemt aldrig at have liggende til mere end en enkelt tur.

Jeg synes selv du ligger op til den mest oplagte løsning i overnævnte citater. Altså at lade være med at købe mere cannabis end du har tænkt dig at ryge af gangen. Tag en snak med din dealer, og hvis ikke vedkommende vil sælge til dig i mindre doser, så kan du finde dig en dealer der vil, eller have det opbevaret hos en ven, så du kun har det du har tænkt dig at ryge tilgængeligt.

Medlem

Bismann skrev:
Stanhope skrev:
Det minimums beløb og det jeg kan ryge på en dag/aften stemmer desværre ikke overens, så jeg ender hver gang med at have noget liggende dagen(e) efter. Og hvis jeg har røg liggende, så ryger jeg det. Som sagt, er dette stof det eneste jeg har sådan med.

Stanhope skrev:
Måden det førhen har fungeret ved opiater/opioider er, at jeg har bestilt ligepræcis den dose jeg skal bruge. Da jeg kender afhængighedspotentialet, har jeg bestemt aldrig at have liggende til mere end en enkelt tur.

Jeg synes selv du ligger op til den mest oplagte løsning i overnævnte citater. Altså at lade være med at købe mere cannabis end du har tænkt dig at ryge af gangen. Tag en snak med din dealer, og hvis ikke vedkommende vil sælge til dig i mindre doser, så kan du finde dig en dealer der vil, eller have det opbevaret hos en ven, så du kun har det du har tænkt dig at ryge tilgængeligt.

Hejsa!

Det er egentlig også en del af min løsning. Jeg har tænkt mig at stoppe med at ryge hash, dog vil jeg gerne have det til at være med større mellemrum, og så lige netop kun have liggende til en pind eller to.

Dog vil jeg gerne have et alternativ til røgen for en periode, bare lige for at være foruden i et godt stykke tid. Derfor denne tråd :)

Insane psychedelia user!

Kan du ikke bestille 1 g hash af gangen på nettet så burde der ikke være noget tilbage :)

Medlem
Brugeravatar

TÆNK DIG MEGET GODT OM HER!

Jeg har selv stået i samme situation, skulle kvitte røgen og tænkte at lidt morfin i de første par dage bare ville hjælpe. Også os lidt morfin i weekenden, for det er jo weekend. Så her ca 3 måneder efter har jeg taget ca 200 mg morfin om dagen, og begyndt at ryge igen, da det er det eneste der kan holde mit humør lidt oppe imens jegntrapper ud af opiaterne. Er nu nede på ca 30 mg morfin om dagen..

Det er selvfølgelig slet ikke sikkert du har en ligeså svag rygrad, som mig. Men tro mig, abstinenserne du for af tjald er en dejlige lagkage i forhold til når du skal ud af et morfin misbrug!

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Kender du Erythrina mulungu?
Mulungu virker fint for mig når der skal slappes af, et par af mine venner har ikke været så imponerede over det, det har dog virket fint på mig, men jeg er også lidt af et softhead.
Kan godt nikke genkendende til folk der sammenligner det med benzoer, men giver ikke den samme glædesfølelse for mig.

Medlem

Jeg svarer lige jer alle tre her:

Fso: Jo, det er som sagt også lidt min plan. Dog er det super dyrt at købe ind på den måde i forhold til hvad jeg er vandt til, og derudover vil jeg også bare gerne have et alternativ til røgen, så det ikke er min eneste mulighed.

Frankbooth: Jo, jeg har VIRKELIG respekt overfor opiater og lign. Hvilket også er grunden til, at jeg aldrig vil have liggende til mere end 1-2 ture. Det tør jeg ganske enkelt ikke.

Rubberlizzard: Det siger mig lige umiddelbart intet. Jeg kigger nærmere på det! :)

Tak for svarene alle sammen!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg tænker lidt at bare man kun har til et par gange kan man jo altid bare købe mere...

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem

Alakazam skrev:
Jeg tænker lidt at bare man kun har til et par gange kan man jo altid bare købe mere...

Ja, men når det kommer med posten tager det lige en lille uges tid. Hvis ikke mere

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg var dig ville jeg prøve med kratom først. Det skulle efter sigende være lidt opiat agtig, men på en lidt anderledes måde.
Om ikke andet er det ikke nær så farligt og vanedannede, men ikke mindre potent. Det er også blevet kriminaliseret i Danmark, underligt når man tænker på den latterligt lille mængde af befolkningen der kendte til stoffet..

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem

Ville også anbefale kratom. Væsentligt lavere afhængighedspotentiale end andre opioider. Derudover hæmmer kratom ikke åndedrættet, hvilket er blandt de farligste bivirkninger ved regulære opioider. Som andre har nævnt er potensen af kratom heller ikke at kimse ad. Mine første stærke kratomoplevelser kan fint sammenlignes med mellemstore doser morfin/oxycodon i intensitet.

Kratom er også et meget komplekst stof med rigtig mange nuancer, alt efter dose, kratom strain, personlig kropskemi, sundhedstilstand etc. Det er lidt mere interessant at eksperimentere med end standardiserede opioid-doser i pilleform, som du ville få ved kodein/morfin. Derudover er det sgu også helt hyggeligt at brygge en kop kratom-te og tage sig tid til at nyde den (det er en tillagt smag, honning er mere eller mindre et must). Ritualet er også en del af det. I forhold til ritualer og rusens mangfoldige nuancer minder det faktisk lidt om cannabis.

Kratom er som sagt et stof med mange nuancer. Forskellige strains kan give forskellige effekter, og størrelsen af dosen har også enorm indflydelse på oplevelsens karakter. Lave doser giver mig selv en meget social stimulation, med et mærkbart løft i empati. Større doser giver en mere bedøvende og morfinlignende effekt. Kæmpedoser giver ikke andet end kvalme og hovedpine, og ingen rus. Det skyldes sandsynligvis at kratom indeholder aktive stoffer der både udøver agonistisk og antagonistisk effekt på opioid-receptorerne. Hvis du sætter dosen for højt er der ingen balance i forholdet imellem de to, og så går rusen tabt. Det er egentlig også et fint, indbygget disincitament til at være grådig - noget du så absolut ikke finder ved almindelige opioider. For kratom gælder det at mindre er mere.

Loven om aftagende afkast gør sig også gældende for kratom, i hvert fald for mig selv personligt. Hvis jeg tager det flere dage i streg stiger tolerancen hurtigt, effekten udebliver, og dosisforøgelser fører blot til det ubehag jeg har skitseret ovenfor. På den måde har kratom for mig at se et ret lavt afhængighedspotentiale.

Dermed ikke sagt at man ikke skal være varsom. Det er en μ-opioid receptor agonist, og man kan godt blive afhængig. Men faren er ikke så stor som ved andre opioider, og hvis det endelig skulle ende med et uhensigtsmæssigt overforbrug, skulle kratom være forholdsvist nemt at kvitte igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]