Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heysa jeg er en nybegynder svampe plukker og har været på nettet og søge lidt rundt, jeg ville egenlig bare gerne have at vide om man kan finde disse Sylber (Psilocybin svampe) Nu på den her tid og hvor henne I Jylland :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Cocoyne

Sæsonen er så småt begyndt for Spids Nøgenhat, som er den mest (og eneste) potente psilocybinsvamp, du kan finde i Danmark. Sæsonen strækker sig fra godt og vel fra september til novenmber.
Spids Nøgenhat vokser på kreaturmarker, hvor enten køer, heste eller får græsser. De vokser på disse marker i hele landet, men du må selv ud at undersøge markerne. Det er ikke givet, at sn vokser på alle kreaturmarker, så bliv ikke skuffet, hvis du ikke finder dem i første forsøg.

Undersøg forummet, hvor der er masser af guldkorn.

Her kan du se, hvordan sn ser ud i forhold til de svampe, som også vokser på kreaturmarkerne: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=46178

Når du finder svampe, som du tror er sn, så tag billeder af dem og opload billederne til denne tråd: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12045

Følg dette link, hvis du vil finde marker, hvor sn er fundet tidligere:
http://svampe.dk/soeg/rapportside.php?DKIndex=19342

Du kan zoome ind på kortet og finde de nogenlunde præcise koordinater.

Få desuden læst op på, hvordan svampene virker, hvis det er første gang, du skal prøve dem.

God jagt!

Junior medlem

knarkdrengen skrev:
Hej Cocoyne

Sæsonen er så småt begyndt for Spids Nøgenhat, som er den mest (og eneste) potente psilocybinsvamp, du kan finde i Danmark. Sæsonen strækker sig fra godt og vel fra september til novenmber.
Spids Nøgenhat vokser på kreaturmarker, hvor enten køer, heste eller får græsser. De vokser på disse marker i hele landet, men du må selv ud at undersøge markerne. Det er ikke givet, at sn vokser på alle kreaturmarker, så bliv ikke skuffet, hvis du ikke finder dem i første forsøg.

Undersøg forummet, hvor der er masser af guldkorn.

Her kan du se, hvordan sn ser ud i forhold til de svampe, som også vokser på kreaturmarkerne: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=46178

Når du finder svampe, som du tror er sn, så tag billeder af dem og opload billederne til denne tråd: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12045

Følg dette link, hvis du vil finde marker, hvor sn er fundet tidligere:
http://svampe.dk/soeg/rapportside.php?DKIndex=19342

Du kan zoome ind på kortet og finde de nogenlunde præcise koordinater.

Få desuden læst op på, hvordan svampene virker, hvis det er første gang, du skal prøve dem.

God jagt!

Knarkdrengen, tusind tak for dit hurtige svar, vil prøve at gå ud igen, selvom der ikke er marker inærheden af den by jeg bor i er der så nogle andre steder man kan lede, fx. Skove eller græsplæner? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du finder dem ikke i skovene, så hold dig fra disse. I skovene findes mange giftige svampe, mens der er relativt få på kreaturmarkerne.
For at finde sn skal du ud på marker, hvor græsædende dyr spiser og skider. Hvis der ligger en golfbane i nærheden af din by, kan du også tjekke denne, eftersom golfbaner ofte kunstgødes.
Alm græsarealer finder du dem heller ikke med mindre, der har græsset dyr for flere år siden.

Hvor i landet bor du?

Junior medlem

knarkdrengen skrev:
Du finder dem ikke i skovene, så hold dig fra disse. I skovene findes mange giftige svampe, mens der er relativt få på kreaturmarkerne.
For at finde sn skal du ud på marker, hvor græsædende dyr spiser og skider. Hvis der ligger en golfbane i nærheden af din by, kan du også tjekke denne, eftersom golfbaner ofte kunstgødes.
Alm græsarealer finder du dem heller ikke med mindre, der har græsset dyr for flere år siden.

Hvor i landet bor du?

Inde i byen "Silkeborg" (Lidt inde midt i byen) og der er ret langt fra nogle ligende marker efter hvad jeg ved : (

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dejlig by! Med Danmarks (efterhånden) største skov, kan du jo med fordel gå ud og finde delikate spisesvampe ;)

På svampeatlasset, som jeg linkede til dig, er der fundet sn rundt omkring Silkeborg og Virklund. Du skal et lille stykke væk fra byen, men det kan en rask cykeltur klare.

Junior medlem

knarkdrengen skrev:
Dejlig by! Med Danmarks (efterhånden) største skov, kan du jo med fordel gå ud og finde delikate spisesvampe ;)

På svampeatlasset, som jeg linkede til dig, er der fundet sn rundt omkring Silkeborg og Virklund. Du skal et lille stykke væk fra byen, men det kan en rask cykeltur klare.

Leder ikke rigtigt efter normale spisesvampe, mere Psilocybin svampe generalt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Er det egentlig ikke et helt forkert billede, de har på svampeatlas-siden?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
The Doctor skrev:

Hvis man ser svampene på billedet oppefra:
Billede

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
The Doctor skrev:

Hvis man ser svampene på billedet oppefra:
Billede

@Kaktus Klausen, Hvad mener du med "Hvis man ser svampene på billedet oppefra" ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er fordi billedet af spids nøgenhat, som vises på svampeatlasset, kan forveksles med andre gødningssvampe på grund af billedets størrelse og svampenes udseende.

I en bedre opløsning er det nemmere at se, at det er sn.
Svampene er de samme, men taget fra forskellige vinkler

Billede Billede

Medlem

Cocoyne skrev:
knarkdrengen skrev:

Hvor i landet bor du?

Inde i byen "Silkeborg" (Lidt inde midt i byen) og der er ret langt fra nogle ligende marker efter hvad jeg ved : (

Du kan sagtens finde SN i Silkeborg. Jeg samler selv her, i Silkeborg. Jeg kunne forstille mig vi allerede kender hinanden. Du skal ikke særlig langt væk fra silkeborg før der ikke er andet røvsyge ko marker mand. Jeg kender efterhånden en del der har forsøgt sig i virklund, dog uden held. Men det kan self. være du ville have mere held end dem. Skægkær har jeg selv forsøgt forgæves. Der ligger en golf bane i nærheden af Silkeborg, hvor jeg ved at folk har fundet nogen. Det kunne du undersøge nærmere, ellers er der en milliard marker ude ved Nisset og lemming, du kunne også tage derud og lede. Held og lykke!

Junior medlem

knarkdrengen skrev:
Det er fordi billedet af spids nøgenhat, som vises på svampeatlasset, kan forveksles med andre gødningssvampe på grund af billedets størrelse og svampenes udseende.

I en bedre opløsning er det nemmere at se, at det er sn.
Svampene er de samme, men taget fra forskellige vinkler

Billede Billede

Så det er Psylocobin svampe på svampeatlasset eller? :)

Junior medlem

johs skakspil skrev:
Cocoyne skrev:
knarkdrengen skrev:

Hvor i landet bor du?

Du kan sagtens finde SN i Silkeborg. Jeg samler selv her, i Silkeborg. Jeg kunne forstille mig vi allerede kender hinanden. Du skal ikke særlig langt væk fra silkeborg før der ikke er andet røvsyge ko marker mand. Jeg kender efterhånden en del der har forsøgt sig i virklund, dog uden held. Men det kan self. være du ville have mere held end dem. Skægkær har jeg selv forsøgt forgæves. Der ligger en golf bane i nærheden af Silkeborg, hvor jeg ved at folk har fundet nogen. Det kunne du undersøge nærmere, ellers er der en milliard marker ude ved Nisset og lemming, du kunne også tage derud og lede. Held og lykke!

Det lyder da herligt og held og lykke til dig også!

Medlem

Cocoyne du må ud og lede lidt udenfor byen. Find ud af hvor der er mange marker i nærheden hvor der har gået køer i mange mange år :-) Så skal du nok finde nogle! Men vent til at det har regnet i 3 dage. ellers finder du nok ingen i dette tørrevejr :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]