Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa, altså det eneste jeg sådan rigtig gerne ville have nogle gode råd til er om hvordan man dyrker Psilocybin svampe indendørs og hvad for nogle matrialer og ingredienser man skal bruge til det eller nogle alternative ingredienser, jeg har søgt lidt på hvordan man både finder dem og hvordan man dyrker dem, dyrkningen af Psilocybin svampe ser meget simplet ud og derfor vil jeg gerne prøve at dyrke dem men ved bare ikke hvordan man gør og hvad man skal bruge til det så det kunne være fedt med nogle råd fra nogle der har prøvet det før. : )

PS. bare så vi er helt enig med hinanden, det er de svampe der der indeholder Psilocybin jeg gerne vil dyrke : )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Velkommen til.
Næste gang så kig lidt rundt på vore forum, før du stiller disse spørgsmål. Har linket til to guids du kan benytte. Umiddelbart tror jeg de er så godt som ens.

http://www.fungifun.org/English/Pftek

viewtopic.php?f=2&t=45180

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Xenofanes skrev:
Velkommen til.
Næste gang så kig lidt rundt på vore forum, før du stiller disse spørgsmål. Har linket til to guids du kan benytte. Umiddelbart tror jeg de er så godt som ens.

http://www.fungifun.org/English/Pftek

viewtopic.php?f=2&t=45180

Men hvad er dette "Vermiculite" for noget, det er derfor jeg stiller spørgsmålet i en tråd for at få at vide hvad de ingredienser jeg skal bruge er helt præcis og eventuelt og om det er noget man kan købe i en blomster butik eller admindelig butik også fordi svarene er på dansk : )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Citat:
Vermiculite er et mineral med en god evne til at absorbere og afgive fugt og næringsstoffer. Anvendes som jordforbedrende middel. Gør jorden fugtbevarende, varm og porøs, men forhindrer også svampesygdomme der skyldes sur, kold og våd jord. Vermiculite er et luftigt materiale, som,blandet med jord, forsyner planternes rødder med ilt og bidrager til, at frøene spirer hurtigere, og unge rødder forgrener sig bedre. Giver kraftigere og sundere planter. Forsøg tyder også på at vermiculite i og på jorden modvirker angreb af bladlus

Forspiring af lysspirende frø: Fyld plantepotten med jord , iblandet 25-50% vermiculite. Så frøene og dæk let med Vermiculite.

Småplanter: Bland jorden og dæk omkring planten med Vermiculite. På denne måde bevares jorden fugtighed bedre og evt. grøn belægning forhindres.

Det kan købes forskellige steder, bla. ved blomsterhandlere/skoler og til tider dyrehandlere.
Brune ris går jeg ud fra jeg ikke behøver uddybe xD

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Xenofanes skrev:
Citat:
Vermiculite er et mineral med en god evne til at absorbere og afgive fugt og næringsstoffer. Anvendes som jordforbedrende middel. Gør jorden fugtbevarende, varm og porøs, men forhindrer også svampesygdomme der skyldes sur, kold og våd jord. Vermiculite er et luftigt materiale, som,blandet med jord, forsyner planternes rødder med ilt og bidrager til, at frøene spirer hurtigere, og unge rødder forgrener sig bedre. Giver kraftigere og sundere planter. Forsøg tyder også på at vermiculite i og på jorden modvirker angreb af bladlus

Forspiring af lysspirende frø: Fyld plantepotten med jord , iblandet 25-50% vermiculite. Så frøene og dæk let med Vermiculite.

Småplanter: Bland jorden og dæk omkring planten med Vermiculite. På denne måde bevares jorden fugtighed bedre og evt. grøn belægning forhindres.

Det kan købes forskellige steder, bla. ved blomsterhandlere/skoler og til tider dyrehandlere.
Brune ris går jeg ud fra jeg ikke behøver uddybe xD

Tak skal du have for dine svar nu mangler jeg bare de 2 sidste ting

1. Det der med sprøjten (Spore den der nål man stikker ned i glasset gennem hullerne i låget) hvad er det for noget og hvor kan man købe det stof henne?

2. Er det rigtigt at man skal bruge mel til det også?

Medlem
Brugeravatar

1. Det der med sprøjten (Spore den der nål man stikker ned i glasset gennem hullerne i låget) hvad er det for noget og hvor kan man købe det stof henne?

2. Er det rigtigt at man skal bruge mel til det også?[/quote]

En sprøjte med sporer indeholder bare steriliseret vand, og en masse sporer fra den svamp man vil dyrke. Du sprøjter lidt af sporerne ned til den "kage" af ris/vermaculilte du har lavet, og så skulle de gerne begynde at vokse. Sporer fra psilocybinsvampe er ulovlige, og hvor du skaffer dem, må du selv finde ud af.

Ved ikke om du kan bruge mel, men kan forestille mig at det skal være fuldkorn, hvis det skal kunne lade sig gøre.

Junior medlem

Lol at everything skrev:

2. Er det rigtigt at man skal bruge mel til det også?

En sprøjte med sporer indeholder bare steriliseret vand, og en masse sporer fra den svamp man vil dyrke. Du sprøjter lidt af sporerne ned til den "kage" af ris/vermaculilte du har lavet, og så skulle de gerne begynde at vokse. Sporer fra psilocybinsvampe er ulovlige, og hvor du skaffer dem, må du selv finde ud af.

Ved ikke om du kan bruge mel, men kan forestille mig at det skal være fuldkorn, hvis det skal kunne lade sig gøre.[/quote]

Lol at everything, Tak for dine svar. Jeg vidste dog ikke at den der sprøjte dims med spore i var ulovlig troede bare det var noget man kunne købe for at dyrke svampe generalt men kan de godt vokse selvom man ikke bruger den der spore sprøjte noget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Prøv at sætte dig og se den her film, skulle gerne forklare det meste:
https://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE

Junior medlem

rubberlizard skrev:
Prøv at sætte dig og se den her film, skulle gerne forklare det meste:
https://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE

rubberlizard, Tak for linket, jeg har forstået det hele næsten, mangler bare lige den sprøjte ting på plads også kan jeg begynde. Tak for svarene igen : )

Medlem
Brugeravatar

Cocoyne skrev:
Lol at everything, Tak for dine svar. Jeg vidste dog ikke at den der sprøjte dims med spore i var ulovlig troede bare det var noget man kunne købe for at dyrke svampe generalt men kan de godt vokse selvom man ikke bruger den der spore sprøjte noget?

Sporerne er ligesom "frø" for svampe. Det er ret svært at gro noget, hvis man ikke planter det først :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]