Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 20:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hey psy!
Vil lige følge op på denne tråd: viewtopic.php?f=73&t=47241

Idag var jeg i retten med min kammerat - Retssagen tog 3 timer, og endte med vi begge blev frikendt.
De havde gravet i min konto oplysninger, og kunne se at jeg havde købt bitcoins - jeg holdte på at mine bitcoins var brugt til at handle lovlige varer, og så var der en udskrift på 100 kr til amsterdam som de kørte meget i, hvortil jeg spurgte hvor meget narko de tror man får for 100 kr?

Generelt en meget rodet retssag, men det vigtigste er at der er håb for alle jer der bliver sigtet med breve i tolden! BENÆGT!

Har i nogle spørgsmål til jeres egen sag så spørg løs, skal prøve at besvare så godt som jeg kan ud fra min egen sag.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Yes! Tillykke, mand! :lol: :lol: :lol:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mange tak, det super nice at vide at de ikke kan dømme en på bitcoins.
Og så slap jeg for 30 dage i fængsel, som anklageren ville have.

Junior medlem

Kære Flux.,

Jeg har lige fået et brev ind ad døren, der fortæller at jeg skal betale 9 kilo for to pakker, som er blevet snuppet i tolden. Der står oven i købet helt specifikt at den ene blev bestilt den og den dato og havde ca. 2 gram ecstasy i sig og den anden cirka samme mængde kokain. Det er dog dét eneste, jeg har hørt fra dem: de har hverken ringet eller besøgt mig på adressen. Ja, jeg har købt bitcoins og jeg har gjort det op til de datoer de har, hvor de har snuppet disse breve i tolden. Jeg har i den grad lyst til at tage denne sag i retten, men svar på nogle spørgsmål: 1. Skal jeg have en advokat og skal jeg betale de eventuelle sagsomkostninger, hvis jeg taber? 2. Kan panserne virkelig finde på at besøge min adresse uanmeldt?

På forhånd mange tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja og ja ! De har været forbi med hunde, og vælger du at gå i retten vil kriminal forsorgen også gerne forbi dig.
Jeg forstår ikke hvorfor du skal betale 9kg, er det en bøde? Jeg ville nægte.

De kørte også meget i at vi aldrig har set pakkerne. De eneste vi har set fra politiets side er et billed af en konvolut. Og det er så ikke nok.

Junior medlem

Én ting er naturligvis, at de kigger fobi, men jeg behøver jo ikke at lukke dem ind, med mindre de har en kendelse? Får de automatisk en kendelse, idet de trækker mig i retten? :) Det er jo ikke fordi, jeg er en kæmpe druglord, men der bliver da jævnligt røget skunk i lejligheden og jeg bor desuden med en roommate, der nok ville blive meget træt af sådanne omstændigheder. Tak for svar i hvert fald.
Jamen, det har jeg ikke rigtig tænkt på, egentlig... Hvordan er det nu, dét er? Det er én bøde, men på to forseelser: 1x 1,95 ecstasy (jeg er selv fucking overrasket, idet (jeg formoder) at der blev bestilt 1g MDMA) og 1x 1,86 kokain (der må virkelig være noget galt med deres vægt, ellers har denne pusher (som jeg ikke har bestilt noget hos) været virkelig gavmild!). Skulle det i sidste ende blive 6 kilo, tænker du?

Det glæder mig meget, at du blev frikendt, men jeg er ærlig talt meget nervøs over sagsomkostningerne (da jeg tidligere, i en meget ung alder tabte en sag og var nød til at betale 12k). Du slap naturligvis for at betale, idet du vandt, men har du nogen idé om, hvor meget et eventuelt nederlag kunne have kostet dig?

På forhånd mange tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja jeg vil tro 6k er passende, 3000 for hver.
De havde ogs fået en kendelse, så vi kunne intet sige.
Jeg vil tro det kunne have kostet mig 50.000. Hvis ikke mere. Jeg var ogs selv lidt nervøs for det, men jeg tænkte fandme nej om de skal vinde, især fordi politimanden der var ude pressede ogs med fængsel og alt muligt fis.

Junior medlem

Ok, tak. Jeg prøver lige at ringe til dem på mandag og spørge, hvorfor den er endt på et så højt beløb. :) Uhh, den er sku ikke god så. Jeg har også noget syre liggende i fryseren, så jeg vil helst undgå en rensagning af den slags. Pyyhh... igen, stort tillykke til dig, men jeg tror sku jeg bøjer mig hér.

Rigtig mange tak for den hurtige respons og rigtig god weekend! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Flux.
tillykke!

@Rejsebloggen
Jeg har kontaktet Lars Andersen (frihedsaktivisten.dk) for at høre hans vurdering af sagen. Han siger, at du helt klart bare skal benægte, og at beviserne er alt for vattede til at kunne få dig dømt, og i givet fald, at du så skulle betale sagsomkostningerne. Men det er self. bare hans vurdering, men han har dog en del interesse & viden indenfor emnet. Du kan evt. bare sige at du har støttet frihedsaktivisten med bitcoins, købt t-shirts eller w/e. Og så et godt råd til en anden gang, betal med bitcoins via en ven, så der slet ikke er noget der falder tilbage på dig ;)

Det er selvfølgelig riscy business, men ifølge Lars, har du meget gode chancer for at vinde sagen. GL

Junior medlem

Kære Shambhala (lækkert navn i øvrigt),

Jeg har selv skrevet til ham på facebook (Lars) og har (endnu) ikke fået svar, men jeg venter naturligvis meget tålmodigt (jeg formoder, at han har travlt med både blog, side og what not) og har ikke opgivet sagen helt endnu. Hvad kunne sådan nogle sagsomkostninger nå op på? Jeg havde da også helt klart gjort det, hvis jeg havde boede alene, men de føromtalte ransagning har virkelig gjort mig ængstelig, idet jeg på ingen måde ønsker at udsætte min roommate for sådan noget juks.

Jeg ser selv min sag værende meget stærk, men jeg har altså været i klemme med ordensmagten før (ikke én gang; måske to-tre stykker, faktisk) og kunne forestille mig, at det var noget, de kunne finde på at henvise til i retten.

Jeg takker endnu engang for støtten og den hurtige respons. :)

Insane psychedelia user!

SVJV skal du ikke have nogen advokat når der er tale om bødesager. Det er dog en god ide.

Junior medlem

Det er altså ikke en nødvendighed at have en advokat med! Tak, ragamuffin.

Insane psychedelia user!

http://homannlaw.dk/da/raadgivningsomra ... affesager/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil foreslå dig at have en advokat! der bliver snakket meget paragraffer osv, og det foregår meget officielt. Jeg vil ikke kunne have gjort det selv ihvertfald, det er ikke bare sådan; jeg er uskyldig af den her grund.

Insane psychedelia user!

Der er forskel på en 'reel' sag hvor anklager kræver fængsel og så en bødesag til små 9kilo. Hvis du vælger at have en advokat med, kan du risikere at dine omkostninger langt overskrider bødens oprindelige størrelse. Din sag flux og Rejsebloggens sag kan altså ikke sammenlignes, som du gør.

Hvis det var mig der skulle i retten omhandlende så relativt et lille beløb, ville jeg sætte mig ordentligt ind tingene og forsvare mig selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror du misforstår.. Min var en bødesag. Men jeg kunne ikke erkende, og modtage bøden. Derfor endte sagen så i retten! Havde jeg bare erkendt havde jeg modtaget en bøde.

Bare min advokat, var skudt til 9000 kroner. Dertil kommer en advokat mere, forsvarer, 3 dommer og alt politiarbejde. så kan man jo kun gruble over hvad det ville koste.

At sætte sig ordentlig ind i tingene meget fint men når så anklager spørg hvordan du vil forholde dig til paragraf 53, stykke 4, og bilag 1.16 - så er du lige pludselig på bar bund.

Insane psychedelia user!

Hvis din sag også bare var en almindelig bødesag, hvorfor skriver du så at du stod til 30dage i hullet?

Hvis man har sat sig ordentligt ind i sagen, så ved man også hvad der står i den paragraf. Du tror vel ikke at enhver forsvarsadvokat kender hele Karnov i hovedet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hun mente vel jeg skulle have en hårdere straf, hvad ved jeg...
Det meget muligt, jeg ved bare at uanset hvor meget jeg havde sat mig ind i det, så ville jeg ikke kunne have klaret det selv. 3 timers retssag om sådan en lille sag - man kommer igennem alle kroge og paragraffer kan man sige, udover det er advokaten også bedre end dig til at se det store hele og finde rundt i loven, uanset hvor meget du sætter dig ind i det, ville du aldrig kunne blive så rutineret som en advokat.

Insane psychedelia user!

Inden der mødes op i retten får tiltalte et anklagekrift hvor der står _alt_ som tiltalte tiltales for. Det er det som tiltalte/forsvarsadvokat for tiltalte og anklager skal forholde sig til, og føre bevismateriale ud fra. Paragraffer rykkes ikke bare op af hatten helt uden mulighed for forberedelse. Derfor er det ikke strengt nødvendigt at være så rutineret som en advokat, i så små sager. At man ikke kan være lige så rutineret som en forsvarsadvokat, som almindelig civil, siger sig selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Arg, på den måde har du selvfølgelig ret! Men der blev også henvist til andre paragraffer, til fx straf sammenligning.
Jeg ved bare jeg er glad for at der var en advokat!! :D Men prøv da og gøre det uden! Kunne da være for sejt hvis man kunne vinde selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]