Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg er lidt bekymret for min næse..
Jeg har igennem en år række på ca 10 år været flittig bruger af min næse, til lidt af det hele. Vil lige gi jer en hurtig opremsning, så i kan få en ide om hvor slidt min sølle næse er så i kan hjælpe bedst muligt:)
3år daglig snifning af oxycontin/ og norm
+ kokain en gang imellem, ketamin, mdma og subozone
1,5 år heroin intil jeg begyndte at skyde på full tid.

Har de sidste 2år nu kun sniffet det sub/tex/zoner og nu temgesic jeg får fra misbrugs centret.

Problemet er at jeg har ondt i min næsen hver dag og den virker skrøbelig
Jeg kan kun bruge det ene næsebor, da jeg har fået en unormal gennemgang i det, og det så flyver direkte ned i munden på mig. Højre side virker fint inu.

Jeg har hørt om hul i næsevæggen ved kokain misbrug.
Men hva med "morfin"?

Vil meget gerne høre fra jer, hvis nogen har samme oplevelse med "overdreven gennemgang" måske.
Eller hvis nogen hjælpe eller afhjælpe min teori om mulig hul i næsevæggen:/

På forhånd TAK :)
Håber virkelig nogen kan hjælpe..

Insane psychedelia user!

Har du overvejet at plugge istedet (blande det med lidt vand og op i numsen)?

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Mener den er god nok den med hul i næsevæg, har da set billeder af det før. Hvis jeg husker rigtig er det levamisol eller hvad det nu hedder som kokain oftest er cuttet med der kan give hul i den lille flap i skillevæggen på længere sigt, men lader lige en mere erfaren en bekræfte dette.

Jeg har dog ikke "overdreven gennemgang" i næsen, vil nærmere mene jeg har det modsatte.

Junior medlem

Fso skrev:

Nej :) det er så lidt jeg får, 0,4.. Så det er ikke virkning jeg er afhængig a, men følelsen af at få det i næsen:) det lidt mere mig;)

Insane psychedelia user!

Det er aldrig virkningen :D nej spøg til side har selv ætset mit ene næsebor så der er en hel hule hvis man kigger op men det har mere være amfetamin og meth.

Junior medlem

E300 skrev:
Mener den er god nok den med hul i næsevæg, har da set billeder af det før. Hvis jeg husker rigtig er det levamisol eller hvad det nu hedder som kokain oftest er cuttet med der kan give hul i den lille flap i skillevæggen på længere sigt, men lader lige en mere erfaren en bekræfte dette.

Jeg har dog ikke "overdreven gennemgang" i næsen, vil nærmere mene jeg har det modsatte.

Okay:) tak for dit svar :) det skal lige siges at det kun er det ene næsebor.. Har også altid døjet med at der ingen gennemgang er:) lige intil her for nogen måneder siden hvor der er totalt gennem gang i det ene og har været det lige siden, det flyver li igennem og li ned i munden:/ den anden side er helt normal, næsten altid stoppet som altid..
Men med hensyn til hvis der er hul, undrer det mig bare at jeg ikke har haft næse blod, eller sår i næsen, ihvertfald ikke noget jeg har lagt mærke til, så skulle det være langt oppe.. Hmmm

Junior medlem

Fso skrev:
Det er aldrig virkningen :D nej spøg til side har selv ætset mit ene næsebor så der er en hel hule hvis man kigger op men det har mere være amfetamin og meth.

Okay .. Kan du huske hvordan det føles da det startede? Og havde du næseblod?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Silje89 skrev:
Fso skrev:

Nej :) det er så lidt jeg får, 0,4.. Så det er ikke virkning jeg er afhængig a, men følelsen af at få det i næsen:) det lidt mere mig;)

så snif noget ikke narkotisk og mindre skadeligt ? aner ikke hvad
....... amen altså det er fandme selvbenægtelse der vil noget det der :D stop dog.

Har du overvejet at æde de piller misbrugscenteret giver til dig istedet for at gøre alt andet med dem ?
Altså prøve at komme ud af dit misbrug ?

btw - jeg syntes du skulle gå til lægen og vise ham din næse, vi er ikke læger.

Insane psychedelia user!

Silje89 skrev:
Fso skrev:

Okay .. Kan du huske hvordan det føles da det startede? Og havde du næseblod?

Det har taget 15-20 år og lave, men ja har haft næseblod, nok mest af de små sår som sedlerne sugerøret giver når det går for stærkt og fra ætsning længere oppe.
Hvordan det føles hm noget gjorde mere ondt end andet, nogle gange i næsen andre i bi/pande hulerne, men ellers følte det jo helt fantastisk :D det gør det jo som regel når man er afhængelig.

Junior medlem

Selvbenægtelse!? Ved du overgivet hva du snakker om??
Ved du hvor lidt 0,4 temgesic er? Det får man sku ik nogen virkning ud a..Hehe ! Og hvordan tror du jeg er kommet der ned? Efter jeg som tidligere har haft en massivt misbrug, og sprøjtet heroin i et par år også.. At jeg indtager det gennem mund eller næsen er fuldstændig ligyldigt, det er en psykisk afhængighed jeg har tilbage, en sutteklud jeg skal være klar til at smide .
Jeg er kommet utrolig utrolig langt, gået fra at være kriminel, vild og voldsom narkoman og hva der hører sig der til af traumatiserede oplevelser. Til nu at ha job, familie og alt hva jeg før kun kunne drømme om.. Så la mig dog ha min, i det store set, fuldstændige ligegyldige sutteklud indtil jeg føler at jeg er fuldstændig klar, og har overskud til at smide den også!

Så put du lige den der fordømmende, negative og uhjælpsomme kommentar ned i din uldne uvidende lomme igen. Og la vær med at udstille dig selv her som knap så go person, som selv vist har nogen problemer der skal arbejdes på..

Og og grunden til jeg ikke bare lige hopper ned til lægen som det første, er at jeg med det liv jeg lever nu, og med den fortid. Ja så ville kommunen springe op af stolen, og blinke med alle røde lamper hvis det pludselig står i min journal . Har givet samtykke, pga af min datter.
Og la nu vær at døm mig, alle folk har vær sin personlige hemmelighed, og at jeg kommer min medicin i næsen er min.. Og det har ingen indflydelse for hende, hun har det godt, og mig og min kæreste( som aldrig har haft sån noget inde på livet) er kompetente gode forældre :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
uanset hvad er dine piller ikke lavet til at blive taget nasalt og vil ikke være godt for dine slimhinder eller andet deroppe, om det er et narkotisk stof eller ej er det en meget dårlig vane at have og du bør overveje at smide den "sutteklud" når du kan komme til det, og det er da flot du er kommet så langt ? det siger jeg ikke det ikke er, men som du selv siger føles din næse øm og skrøbelig - den prøver nok at sige dig noget, og sagen er jo den at hvis din næse virkelig tager skade fordi du forsætter uhæmmet kan du jo blive nød til at gå til lægen i sidste ende. bihulerne får det nok heller ikke fandens godt i længden af det.

held og lykke med det hele.

Insane psychedelia user!

Rolig nu :) der er altså en ret kraftig forskel på om du spiser temgesic eller sniffer dem.
Jeg ville ikke kunne sniffe 0,2 uden at kaste op, men sagtens spise dem uden den store rekreative virkning.

Når det er sagt så synes jeg det lyder til at du gør det godt :)

Medlem
Brugeravatar

Som de andre siger, synes jeg også at du bør tage til lægen med det, men hvis det ikke er et valg for dig, hvad så med kun at sniffe halvdelen og så spise den anden halvdel? Hvis det kan fungere for dig, kan du jo efter lidt tid prøve at droppe det helt, og så spise alle 0,4mg uden at proppe noget i næsen.
Hvis du intet gør, risikerer du bare en forværrelse, eller måske en infektion af en art engang i fremtiden.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Har 2 gange efter at have fået virkelig lorte knark haft det som om der var hul/gennemtræk ned til svælget/munden. Begge gange har ført til mild forkølelse og lidt ondt i halsen. Følelsen af hul/gennemtræk varede 2-3 uger - uden noget til næsen..

Junior medlem

Jeg kender det godt, når jeg har drukket meget sodavand og bøvser imens jeg prøver at holde munden lukket, svier det også herrer meget i min næse.

Men helt seriøst, det er flot at du er kommet så langt men det lader også til at du godt ved hvad du skal gøre. Hvis du har en sten i skoen er du vel heller i ikke i tvivl om hvordan du skal handle?!

Vi kunne godt fortælle dig hvad dit næste skridt skal være, men ville du tage det skridt fordi nogen af os fortæller dig hvad du skal gøre?

nuvel: Bare kick det shit, det er dig som bestemmer! Tag din datter med i Tivoli stik hende en candyfloss og en karruseltur, for at fejre at hendes mor vender en ny side i hendes livs bog. capice!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]