Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
(spring alt sniksnakken over hvis du vil, og gå direkte til spørgsmålet i bunden)

Jeg har før stoppet med at ryge smøger på forskellige måder, el cigaretten var fin nok, nikotin tyggegummie og plastre syntes jeg bare var at narre sig selv (man er jo stadig afhængig).
Jeg er pt i et cannabismisbrug (igen igen igen) og planligger at stoppe med det også, men først og fremmest smøgerne da jeg kan mærke mine lunger virkeligt hader dem. Den letteste måde jeg i sin tid har haft ved et cigaret stop, var da jeg rullede skunk joints med ren skunk og sugede lidt i dem når jeg blev ryge trængende, det hjalp sjovt nok.

nu er problemet bare at den skunk jeg har fat i pt er ret så potent og man føler ikke just at man får stillet trængen til røg i lungerne når man efter et par væs ikke kan mere pga selve rusen. jeg er fast besluttet at stoppe igen som jeg gjorde det engang, først smøgerne med skunk som nedtraptning, og så efter det sætte skunken på en længere tids pause også, så mine lunger kan få fred.

jeg har adgang til en fandens masse jordbærblade og derfor plukkede jeg nogen af dem for at blande op med min skunk, nu er mit spørgsmål så hvordan i ville tørre det, og behandle det derefter - og opbevare ? jeg tørrede bladende i ca 24 timer på avispapir ved stuetemp og de var allerede rygeklare (tørre nok) og smagte neutralt, dog stadig lidt (af hæk) men det kunne sagtens holdes ud, mildere en cigaret røg. Skal jordbærbladende være helt tørre, eller lettere fugtige ?

tænkte om man måske skulle obevare det med et stykke kartoffel eller andet i den dur, evt skæres i strimler og ligge det løst ned i en pose ? any ideas ?

Dedikeret medlem

hey! Go stil med stoppet!! jeg ved sku ikk med halvfugtige bærblade med hæksmag, hehe.. -men hvorfor ikke "cutte" dine pinde godt op med pot? : - ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Du kan krydre din tobak lidt.

Her er en tråd om urtetobak, du kan nok finde mere med en hurtig søgning.

Held og lykke med rygestoppene

viewtopic.php?f=31&t=44080&p=605265&hilit=urtetobak#p605265

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

tak for råd ! Mine pinde bliver også cuttet op med pot af og til, men det er ikke altid jeg gider virkningen fra den danske urt jeg har liggende, plus den selv mangler sig noget curring lidt endnu før den smager godt.

tror jeg vil gå igang med at curre jordbærblade idag så :D og tak for opbakningen, har nu været uden nikotin i nogle dage nu og det er egentlig ikke så slemt - så snart jeg får noget røg i lungerne der er til at holde ud at ryge, forsvinder min rygetræng ret hurtigt igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg er forsat igang med at curre jordbærbladende, vil snart tage en smagsprøve men de lugter da mindre og mindre grønt for hver gang jeg lufter ud syntes jeg.

Men jeg har nu fundet mig en glimrende måde at lave joints på ... blå lotus og damiana mixet sammen, jeg har ikke helt fundet blandingsfoholdet endnu men sådan en 30-40% lotus, med en 50-60% damiana virker so far ret godt, og så self en lille sjat skunk i også.

røg en joint før kun med blå lotus da jeg var lidt ryge trængende og er ret overrasket over at der er en mild og ganske rar effekt, lettere afslappet og let i kroppen, beroligende psykisk også (kan jeg mærke på at angst provokerende tanker ikke rigtig slår igennem lige nu) lettere euforisk, og forstærkede/ lidt mere intense farver. minder om en blanding af en cannabis og noget opiat... og noget helt tredje, dog stadig meget mildt......... og noget siger mig at der er noget om det når de skriver at lotus er et glimrende afrodisiakum :lol: don't ask why lol :lol:

har forresten været nikotinfri i 7-8 dage nu, det var ret irritabelt i starten men nu føles det fandme dejligt !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]