Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 maj 2025 20:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 43  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
RemorsefulSmoke skrev:
Hypnos du nævner ikke dødløft i forbindelse med din rygtræning?

Det er fordi jeg ikke laver dødløft :wink:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Hypnos skrev:
RemorsefulSmoke skrev:
Hypnos du nævner ikke dødløft i forbindelse med din rygtræning?

Det er fordi jeg ikke laver dødløft :wink:

Hvordan kan det være? Det er da ellers synd, det er en skide god øvelse :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har aldrig rigtig brudt mig om dødløft, derfor laver jeg den ikke. Det kunne dog være interessant at se hvordan min krop reagerede hvis jeg inkorporerede øvelsen over længere tid. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: på toppen.
DL er genial til at bygge dybde på nedre ryg, jeg selv og de kammerater der træner seriøst har alle stræk mærker ved lænden fordi vi netop tager DL, Dl kan sagtens undlades men der kommer helt sikkert en skæv fordeling i øvre ryg vs nedre ryg.
Tilgengæld synes jeg faktisk at goodmornings og snatchgrip dl er endnu bedre for at aktivere lænden hvis man kører i noget T40x0 eller ligne :)

Medlem

Hypnos skrev:
Har aldrig rigtig brudt mig om dødløft, derfor laver jeg den ikke. Det kunne dog være interessant at se hvordan min krop reagerede hvis jeg inkorporerede øvelsen over længere tid. :)

Du vil (formoder jeg) gerne være stærk/stor, uanset hvad har du jo et mål med din træning. Det mål kan du sagtens opnå uden dødløft, men det gør det dog nemmere, og langt mere opnåeligt hvis du kører dødløft. Der er heldigvis forskellige varianter af dødløften, du kan benytte dig af. Ellers kører du nok hurtigt død i det (haha).

Har du ikke helt styr på din teknik, så vil jeg anbefale dig, at enten søge råd hos en kyndig personlig træner, eller tage fat på en i dit center som du VED har styr på sit shit.

Jeg kniber en lille tåre for hver gang jeg læser om nogle, der ikke dødløfter, eller squatter fordi de ikke gider. Man kan ikke bygge et hus, uden et fundament. Dødløft/squat/bænk pres er fundamentet, sådan groft sat op. :-)

Hvor træner du henne?

Medlem

Aaarh, ro på gutter... Det er selvfølgelig muligt at lave et program uden dødløft, som samtidig er super godt. Især hvis man træner mere hypertrofi orienteret. Så længe man har en nogenlunde sammenhæng mellem pres og træk øvelser, samtidig med at man laver andre tunge øvelser som presser ens core(fx. safety squats, front squats og lign.)

Dog vil jeg også til hver en tid foretrække at have dødløft i mit program i en eller anden variant. Om det så er Konventionel, sumo, romænsk, stiff legged, trap bar, fra kasser, deficit osv. varierer rigtig meget...

Medlem

Stanhope skrev:
Aaarh, ro på gutter... Det er selvfølgelig muligt at lave et program uden dødløft, som samtidig er super godt. Især hvis man træner mere hypertrofi orienteret. Så længe man har en nogenlunde sammenhæng mellem pres og træk øvelser, samtidig med at man laver andre tunge øvelser som presser ens core(fx. safety squats, front squats og lign.)

Dog vil jeg også til hver en tid foretrække at have dødløft i mit program i en eller anden variant. Om det så er Konventionel, sumo, romænsk, stiff legged, trap bar, fra kasser, deficit osv. varierer rigtig meget...

hvordan vil du ramme nedre ryg/lænden uden nogle former for DL ? Det er ikke kritik jeg har bare svært ved at se en god fysik uden den dybden i ryggen som DL giver (:

Medlem

Hypnos skrev:
Har aldrig rigtig brudt mig om dødløft, derfor laver jeg den ikke. Det kunne dog være interessant at se hvordan min krop reagerede hvis jeg inkorporerede øvelsen over længere tid.

OK.
Der gik rigtig længe inden jeg selv begyndte at dødløfte. Nu kan jeg ikke undvære dem i min træning.

psytaihai skrev:
[hvordan vil du ramme nedre ryg/lænden uden nogle former for DL ? Det er ikke kritik jeg har bare svært ved at se en god fysik uden den dybden i ryggen som DL giver (:

Rack pulls samt BB good mornings, kunne være bud.

edit: og du kan selvf. indvende rack pulls er en art dødløft, samt good mornings ikke kommer i nærheden af samme kg..

Medlem

RemorsefulSmoke skrev:
Hypnos skrev:
Har aldrig rigtig brudt mig om dødløft, derfor laver jeg den ikke. Det kunne dog være interessant at se hvordan min krop reagerede hvis jeg inkorporerede øvelsen over længere tid.

OK.
Der gik rigtig længe inden jeg selv begyndte at dødløfte. Nu kan jeg ikke undvære dem i min træning.

psytaihai skrev:
[hvordan vil du ramme nedre ryg/lænden uden nogle former for DL ? Det er ikke kritik jeg har bare svært ved at se en god fysik uden den dybden i ryggen som DL giver (:

Rack pulls samt BB good mornings, kunne være bud.

edit: og du kan selvf. indvende rack pulls er en art dødløft, samt good mornings ikke kommer i nærheden af samme kg..

Du ramte min pointe ret godt (:
Tror vist alle der træner finde ud af dette før eller siden. Samtidig vil jeg lige endnu engang give GM credits de kan virkelig ramme området godt, og synes faktisk de bliver lettere at udføre korrekt når der kommer kg på. Men det er måske bare mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SHF skrev:
Hypnos skrev:

Du vil (formoder jeg) gerne være stærk/stor, uanset hvad har du jo et mål med din træning. Det mål kan du sagtens opnå uden dødløft, men det gør det dog nemmere, og langt mere opnåeligt hvis du kører dødløft. Der er heldigvis forskellige varianter af dødløften, du kan benytte dig af. Ellers kører du nok hurtigt død i det (haha).

Har du ikke helt styr på din teknik, så vil jeg anbefale dig, at enten søge råd hos en kyndig personlig træner, eller tage fat på en i dit center som du VED har styr på sit shit.

Jeg kniber en lille tåre for hver gang jeg læser om nogle, der ikke dødløfter, eller squatter fordi de ikke gider. Man kan ikke bygge et hus, uden et fundament. Dødløft/squat/bænk pres er fundamentet, sådan groft sat op. :-)

Hvor træner du henne?

Min passion er bodybuilding, så styrken er sekundær og egentlig bare en lækker "bivirkning".

Min dødløft teknik fejler ikke noget, øvelsen har bare aldrig sagt mig noget. Jeg foretrækker til hver en tid squats. De styrker også ens core, men de giver selvfølgelig ikke det samme for ens læn.
Hvis jeg skulle lave dødløft blev det nok stiff legged

Jeg træner i gym4you i slagelse hehe :)

Hvor mange reps/set laver i når i køre DL?

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

5x5. Kører den dog ikke pt

Medlem

opvarmningssæt + 5 x 3

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Allright, giver dem et skud næste uge hehe :)

Mvh.

Medlem

Hypnos skrev:
Allright, giver dem et skud næste uge hehe :)

Jeg synes personligt at det hurtigt bliver kedeligt at køre fx. 5x5 til hver træning. Jeg er langt mere til en procetnvis planlagt progression, som fx. nogle Gillingham cyklusser.

Jeg fandt lige den cyklus jeg selv tidligere har kørt efter her; http://news.bodylab.dk/artikler/2009-3- ... scyklusser

Det er nr. 2 der bliver henvist til. Altså den, hvor den i uge 1 hedder 5x5 på første DL dag, og så 8x3 på næste DL dag. Ugen efter hedder det så 5x3 og så 8x3 ugen efter.

Det har fungeret VIRKELIG godt for mig. Den tunge dag på ugen er alt fokus på styrke, og pauserne er derfor dejligt lange. 90-180sec plejer at gøre tricket for mig. På den lette dag, skal fokus som sagt være på fart og eksplosivitet. Da jeg også gerne vil vokse lidt samtidig, har jeg på denne dag kun 60sec pause, hvilket er med til at akkumulere trætheden og stimulere massere af hypertrofi. Kombinationen af få, eksplosive og hurtige reps, og så de korte pauser, og virkelig noget der virker på mig når vi snakker det at bygge masse på kroppen.

Nogle bygger hele programmer op efter det princip. AHT(Alternative Hypertrophy Training) hedder det vidst nok. Thomas Jagd har lavet et ret lækkert 3split, som jeg har hørt flere snakke godt om.

Når det så er sagt, så er Sheiko stadig i min bog det absolut bedste jeg har prøvet til at blive stærkere. Det er bare knap så nemt at smide en Sheiko DL cyklus ind i et BB program :p

Insane psychedelia user!

Min træning er sat i bero, fik ikke startet op efter steriliseringen og har besluttet mig for det må vente til november når fiskesæsonen ebber ud.
Tilgengæld er jeg begyndt på 2-5 kur, hvilket kort sagt betyder, at jeg 2 dage i ugen holder mig under 600 kcal om dagen. De andre dage holder jeg mig fra guf uden at være totalt hellig.
Første uge er over og vægten viste -2 kg, hvilket var langt over forventning, så optur :) 500 g fedt i ugen skulle være normalen, men i og med jeg har skåret de tomme kcal fra også, så giver det sikkert lidt mere. Bliver spændende og se hvad der sker i den her uge :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg vil da også lige være med en gang. Jeg har trænet i 5år on/off. Men de sidste 16 måneder har jeg været dedikeret med bodybuilding 3 gange om ugen. Jeg køre ikke et fast program hele tiden - det svinger lidt for det ikke skal blive kedeligt, samtidig med at det sørger for at mine muskler bliver maksimalt stresset. Lige pt køre jeg fullbody med 5x5 reps hvor jeg køre meget tunge løft! Mit program er som følgende:

Bænkpres
Bent over row
Military Press
Squat
Dødløft
Barbell curl
Hammer curl
Skullcrusher
Forskellige belastet maveøvelser.

Når jeg har kørt dette program færdigt, skifter jeg til en split variant igen.

25 år, 82kg, 175 cm.

Det er godt nok dejligt at træne seriøst igen efter en længere pause grundet misbrug. Det er jo den fedeste følelse i verden at mærke at man blive stærkere fysisk og psykisk.

Medlem

Fso skrev:
Tilgengæld er jeg begyndt på 2-5 kur, hvilket kort sagt betyder, at jeg 2 dage i ugen holder mig under 600 kcal om dagen. De andre dage holder jeg mig fra guf uden at være totalt hellig.

600 kcal lyder som en ekstremt lav energimængde i mine ører! Har du oplevet nogle problemer med at holde det, eller fysiske problemer med så lavt et kalorieindtag?

Anyway resultatet på vægten taler for sig selv, tillykke med det :) Hvor meget vil du ned i vægt?

Til sammenligning ligger jeg selv på ca. 3000 (off-dage)/3500 (træningsdage) kcal dagligt.

Medlem

Bl0dpump skrev:
Mit program er som følgende:

Bænkpres
Bent over row
Military Press
Squat
Dødløft
Barbell curl
Hammer curl
Skullcrusher
Forskellige belastet maveøvelser.

Respekt for din work capacity!
Når jeg kører 5 x 5 kan jeg dårligt slæbe mig igennem Bænk + BOR + Squat + Dødløft. Og så topper du lige med 4 andre øvelser + mave :D

Hvilket split vil du køre bagefter? Tænker selv jeg vil begynde på Back2Basic.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har en ekstrem udholdenhed hvad træning angår. Jeg har før trænet sammen med en body, faktisk 2 forskellige - og ingen af dem kunne holde til programmet. De gik død halvt igennem programmet. Jeg ved ikke hvorfor men jeg kan blive ved, selvom jeg køre tunge luft hvor jeg ofte presser mig selv MEGET. I just love it, det er mit naturlige drug! =)

Jeg er ikke helt sikker på hvilket split program jeg vælger endnu. Men skal da gerne give en Update når jeg når så langt. Køre pt med 500kcal overskud om dagen, og gainer rigtig godt. Jeg har desværre ingen før/efter mål. Men det dejligt at høre fra andre "kæft du vokser!" :mrgreen:

Edit: Det skal lige siges at jeg ikke køre squat OG dødløft hver gang, jeg køre skiftevis mandag/squat onsdag/dødløft =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Det er godt nok dejligt at træne seriøst igen efter en længere pause grundet misbrug. Det er jo den fedeste følelse i verden at mærke at man blive stærkere fysisk og psykisk.

Det kan jeg alt for godt relatere til. Havde selv en "tur" i vinters hvor jeg ikke trænede og tog aaalt for mange stoffer...

Efter nogle måneder stoppede jeg og gik i gang med at træne igen. Nu har jeg ikke rørt noget i 5 måneder eller sådan, på nær 2 LSD trip, øl, og hash en sjælden gang i mellem, men det gælder ikke rigtig hehe.. :P

Det er egentlig underligt fordi ligeså snart jeg begynder på at træne ændre min livsstil sig 180 grader. Jeg spiser sundt, dyrker motion, og har ingen problemer med at holde mig fra stofferne. Lige så snart jeg stopper med at træne bliver jeg "ligeglad" og tager alle de forkerte valg.
Det er sgu pudsigt... xD

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]