Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej !

Jeg var ude på min nye og eneste mark (i hele min jagtkarriere) igen i dag. Skulle over og se til det fund jeg lavede i går. Kunne selvfølgelig ikke finde det præcise sted. Fandt 3 små SNere. Efter der så kom 20 nysgerrige køer på 10 meters afstand dog bag elhegn, synes jeg det blev lidt spændende. Især da de begyndte af vise højlydt for min tilstedeværelse. Jeg gik tilbage på en anden mark væk fra køernes synsfelt og de forsvandt hurtigt igen. Jeg var lige ved at give op da jeg så 2-3 SNere dukke op af græsset. Og minsandten om der vel ikke var 50-60 små stykker inden for vel 60 cm. Kun de allermindste lod jeg stå. Markerede stedet og smuttede hjem. Lige nu ligger de 50 stks. i dehydratoren og tørrer.

Jeg har et par spørgsmål i forbindelse med nogle punkter i min lille historie.

1. Jeg synes det er lidt udfordrende at gå ind på en fremmeds ejendom, og så når ejerens køer ligefrem og står og råber. " Se ham der!" Hvad så, skal man være "bange" for de køer? Har landmanden forståelse for at man render rundt på hans mark? Hvad har i oplevet. Køer / Landmænd
2. Nu har det jo regnet godt de sidste 2-3 dage. Synes og der var markant flere små svampe end i går. Nu plukkede jeg alle de 50 stk. på mit lille spot på nær de helt små. Hvornår skal jeg forvente der er pluk-klare SNere på samme sted igen? 2 dage / 1 uge ? Hvor hurtigt gror de?
3. Hvor potente er de små SNere i forhold til store. Er store bare fortyndede udgaver af de små, eller kan det godt betale sig at lade dem gro til en god størrelse?
4. Hvordan finder I tilbage til et godt Spot midt på 50 hektar græsningsareal. GPS, x marks the spot, tælle skridt... jeg bruger selv GPS software til min smartphone. En logging app, med rating, photo, GPS koordinater og notes. Hvad bruger I?

Tak for alt feedback, meget er nyt .... endnu.

Go weekend

.../apexpoint

Insane psychedelia user!

Du kan jo spørge bonden, om lov, så er du helt sikker på ikke at få en skideballe. - og så godt som sikker på et nej. Hvis du siger der er tale om psykedeliske svampe, i hvert fald. Det er dog det værste der kan ske, at han siger du skal gå. I Danmark er det ikke lovligt at skyde folk som opholder sig uden tilladelse på privat ejendom.

De store er så meget mere potente, som de vejer. BRUG VÆGT, så er du mere sikker på ikke at overdosere. Der er tale om meget små mængder, i milligramskala. Det er svært for øjet og eller håndmålet at vurdere.

Medlem
Brugeravatar

ragamuffin skrev:
De store er så meget mere potente, som de vejer.

Nej, små frugter har et større indhold af aktive stoffer pr. vægtenhed end store frugter.

og de svære slipper fri.

Insane psychedelia user!

Der er meget der tyder på at det er sandt, ja. Det har dog ikke noget som helst at sige i forhold til dosering. -Slet ikke af så lille en type svamp som SN. Havde vi snakket om Cubensis, hvor enkelte svampe sagtens kan veje over et gram stykket, kunne det være relevant. Det er det ikke her imo. Men tak for præcisionen.

Brug en vægt.

Medlem
Brugeravatar

Her skriver svampeekspert Sten Larris om dosering af Spids Nøgenhat: http://www.stenlarris.dk/HALU/GAUSS.HTM , og han ser ud til at være uenig med dig :
Citat:
Der er en svag sammenhæng mellem svampens størrelse og psilocybinindhold: Små svampe har statistisk set et størrer %-indhold af psilocybin; men da de til gengæld vejer mindre bliver psilocybinindholdet (i mg pr. svamp) mindre for små svampe end for store svampe. Alt i alt, for at ramme en bestemt dosis psilocybin er det ligemeget, om man spiser svampene efter stk-dosis eller gram-dosis. 20 stk svampe indeholder gennemsnitligt 6,7 mg psilocybin, det er en rimelig dosis. 

og de svære slipper fri.

Insane psychedelia user!

Nøgle ord er _svag sammenhæng_ _statistisk set_

Er vi enige om det her er et HR-site. Derfor er det eneste rigtige at råde folk som begiver sig ud i nogen som helst former for rusmidler at bruge en vægt. Jeg er selv kommet rigtig galt afsted med at dosere svampe stykvis, for min førstegangsoplevelse. Og det er absolut ikke en måde jeg vil anbefale andre som introduktion til den psykedeliske verden.

Det er også ham der mener at bananskræller er psykoaktive. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1. Jeg synes det er lidt udfordrende at gå ind på en fremmeds ejendom, og så når ejerens køer ligefrem og står og råber. " Se ham der!" Hvad så, skal man være "bange" for de køer? Har landmanden forståelse for at man render rundt på hans mark? Hvad har i oplevet. Køer / Landmænd
Der hersker altid en vis spænding ved at gå på svampemol på private ejendomme. Jeg bryder mig heller ikke så godt om det, så derfor benytter jeg ofte en offentlig hede, hvor der går græssende køer. Køerne er som regel meget fredelige og nysgerrige, så dem skal du ikke være bange for. Det er værre hvis der er en tyr iblandt.
2. Nu har det jo regnet godt de sidste 2-3 dage. Synes og der var markant flere små svampe end i går. Nu plukkede jeg alle de 50 stk. på mit lille spot på nær de helt små. Hvornår skal jeg forvente der er pluk-klare SNere på samme sted igen? 2 dage / 1 uge ? Hvor hurtigt gror de?
De vokser relativt hurtigt. Du kan godt prøve at gå ud igen et par dage efter sidste pluk.
3. Hvor potente er de små SNere i forhold til store. Er store bare fortyndede udgaver af de små, eller kan det godt betale sig at lade dem gro til en god størrelse?
Jeg må indrømme, at jeg plukker det meste, når der er få svampe. Det bedste er selvfølgelig at lade dem vokse sig store, så de kan nå at smide en masse sporer.
4. Hvordan finder I tilbage til et godt Spot midt på 50 hektar græsningsareal. GPS, x marks the spot, tælle skridt... jeg bruger selv GPS software til min smartphone. En logging app, med rating, photo, GPS koordinater og notes. Hvad bruger I?
Det var da et kæmpe areal! Jeg kigger over det hele. Myceliet i jorden breder sig vidt omkring, så hvor der var mange svampe ét år, kan der sagtens være få året efter. GPS er en udemærket løsning, hvis du ikke kan genkende området senere hen.

Junior medlem

Tak for svarene allesammen. Alt hjælper os nybegyndere til at finde de små venner.

.../apexpoint

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]