Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 13:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er ikke den store stof bruger, har faktisk kun erfaringer med alkohol og muskatnød og jeg har personligt ingen negative oplevelser med muskatnød, men jeg har et stort problem med at jeg ikke kan vide hvad %'en af de aktive stoffer er, jeg er lidt på bar bund mht. dette problem.

Kan man teste for Myristicin indhold uden at købe udstyr for alt for mange penge?

Eller ruller man bare med terningerne når det er natur middler?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Uden at være sikker i min sag, så tror jeg udstyr der kan regne det ud koster spidsen af en jetjager. Måske kan du lave et udtræk på nødderne, så du kun har det aktive stof? Må jeg spørge hvad du godt kan lide ved muskatnød?

Junior medlem

Hvis jeg lavet et udtræk så har jeg jo samme problem med at finde ud af hvad det indeholder :/

Jeg kan ikke lide smagen, men med en billig kakao mælk kan man få en god dosis ned på et par slurke, efter et par timer får jeg en dejlig behagelig følelse i kroppen, lettere bedøvet, efter ca 5 timer fuld effekt, kan virkeligt lytte til musik og tegnefilm er sjovere, plejer også at være fucked op det meste af næste dag, det værste jeg har oplevet var lidt ondt i maven (spis lidt før muskat nødden) og lidt tør i munden (drik noget), det er ikke dårligt for noget der er 100% lovligt og ikke koster noget.

Folk bliver også ved med at snakke om lever problemer men muskat lever har ikke noget med muskat nødder at gøre, det er strukturen i leveren der kommer til at ligne strukturen i muskatnødden, er det et andet lever problem folk snakker om?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
hvis du havde det rene stof kunne du prøve dig frem og finde den rette dose. I dont know..

Ja okay, lyder da egentligt meget rart :P

Moderator
Brugeravatar

Pas nu på, koncentrationen af aktive stoffer i planter kan svinge helt abnormt, og dosis og overdosis skulle være snublende tæt på hinanden. Hvis folk snakker om leverproblemer er det ikke fordi at strukturen af din lever kommer til at minde om muskatnød, det lyder som noget vrøvl, stort set alle aktive stoffer du spiser/drikker skal igennem leveren for ar omdannes/optages, så det kan sagtens være hårdt for leveren at indtage relativt meget muskatnød, undersøg det noget grundigere, det er meget invaliderende at stå med en lever der ikke fungere ordentligt. Lad nu være med at indtage mere skadelige 'rusmidler' bare fordi de er lovlige, lightergas er f.eks. også lovligt, men det gør det ikke mindre retarderet at indtage.

Junior medlem

Nej det var dårligt formuleret, jeg har undersøgt det på nettet og finder advarsler på forums som disse men ingen henvisninger til seriøse informationer, jeg har kun kunne finde henvisninger til muskatnød lever http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=muskatn%C3%B8dlever som bare beskriver hvordan en syg lever kommer til at ligne en muskatnød, men hvordan muskat nøden skulle skade leveren har jeg ingen information kunne finde.

Ja myristicin indholdet svinger men ikke så ekstremt, men fordi opstarten er så langsom skal man tage den rigtige dosis fra starten og det er derfor jeg har lavet denne tråd.

Tror problemet svare lidt til at man ikke ved om der er 5% eller 15% alkohol i en drink og man bliver først fuld efter 3-5 timer, det gør det svært at styre rusen.

Moderator
Brugeravatar

Prøv at læs her : http://www.inchem.org/documents/pims/plant/pim355.htm

Main risks and target organs

-transient psychosis

-possibility of fatty liver and hepatic necrosis

-transient renal toxicity

-possible carcinogen and teratogen

-possibility of death

Der uddybes også hvorfor det er giftigt. Beklager mit tidligere indlæg, det var lidt kantet, men jeg synes virkelig ikke det er en god ide at indtage muskatnød som rusmiddel, og synes du skal passe bedre på dig selv.

Læs desuden http://www.unodc.org/unodc/en/data-and- ... ge003.html

Junior medlem

Har nærlæst dem begge og mange tak for de links, der står dog ikke noget der gør at jeg vil stoppe med at spise muskatnød.

Jeg får følgende ud af det, stofferne i nødderne svinger men ikke så voldsomt, stofferne i olie svinger meget og det skal man holde sig fra hvis man ikke kan teste indholdet

Der er ikke rigtigt forsket i det, det meste info er fra 60'erne og tilbage til historiske kilder, hvis man bare tager det for hvad det er og har en ide om hvad man går ind til så er det ganske fint.

Det er vel som det meste andet at man skal tage det med måde, man kan også dø af at skyde en liter vodka op i røven, http://www.drugfree.org/join-together/n ... hol-enema/ så bare man bruger hjernen så går det nok.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]