Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Næste
Forfatter besked
Medlem

Det kaldes en hermafrodit og er tvekønnet. Pollen der kommer fra hermaen vil også bestøve dine planter. Så du må bestemme om den skal nakkes eller om der skal komme lidt frø i alle dine planter. Måske du har et sted du kan stille den langt væk fra de resterende planter og lade den blive færdig der.

Frøene der kommer fra planterne vil også blive herma. så de er basicly til at fodre fuglene med.

Junior medlem

Damm - Den har ellers så pæne topskud. Jeg har fundet flere åbne blomster på den, så mon ikke den har bestøvet alle den andre i nærhede også?
Hvis nogen(/alle) de andre planter er bestøvet, så kan topskudene vel stadigt ryges - jeg får vel bare bøvl med at skulle fjerne en masse frø?

Medlem

det ikke godt at vide hvor meget den har fået bestøvet. ville nok fjerne den alligevel eller sætte den i en vejkant eller lign og kom tilbage og høst den.

Moderator
Brugeravatar

Jeg ville også fjerne den, jo færre frøanlæg der bestøves med herma-pollen jo bedre. Men jo det kan stadig ryges, men der er bøvlet med at pille dem fra, og den energi der går til at producere frø, går ikke til budformation, så der vil gså være et mindre udbytte når frøene er sorteret fra.

Junior medlem

Står og skal bruge noget hurtig hjælp fra nogle kloge hoveder!
Det drejer sig om udendørs gro - og primært manglende blomstring, hvilket så har medført 17 andre problemstillinger.

viewtopic.php?f=17&t=48777

Moderator
Brugeravatar

Problemet er at du har brugt indendørssorter, der er vandt til 12 timers mørke i døgnet for at gå i blomst. De er derfor ikke særligt velegnede til vores breddegrad, og vil ikke blive færdige af sig selv før det bliver for koldt. Du kan prøve at mørklægge planterne i 24-48 timer, hvilket kan kickstarte blomstringen men også kan fører til at de revegger pga for mange lystimer. Flytning nu de er under jorden, er ikke tilrådeligt da det vil stresse dem og sænke væksten i noget tid. Men vil mene din bedste chance for at få dem færdigt er at rykke dem indendørs. Men det er nok ikke besværet værd. Mit råd er at tage den erfaring du har fået dig med til næste udendørssæson også sørge for st købe nogle dansk eller nordisk tilvendede frø, så høsten kan komme i hus næste år.

Junior medlem

Bismann skrev:
Problemet er at du har brugt indendørssorter, der er vandt til 12 timers mørke i døgnet for at gå i blomst. De er derfor ikke særligt velegnede til vores breddegrad, og vil ikke blive færdige af sig selv før det bliver for koldt. Du kan prøve at mørklægge planterne i 24-48 timer, hvilket kan kickstarte blomstringen men også kan fører til at de revegger pga for mange lystimer. Flytning nu de er under jorden, er ikke tilrådeligt da det vil stresse dem og sænke væksten i noget tid. Men vil mene din bedste chance for at få dem færdigt er at rykke dem indendørs. Men det er nok ikke besværet værd. Mit råd er at tage den erfaring du har fået dig med til næste udendørssæson også sørge for st købe nogle dansk eller nordisk tilvendede frø, så høsten kan komme i hus næste år.

Så vidt jeg ved er chem dog lige så velegnet udendørs som indendørs (måske ikke helt til DK, men ellers så google jorge cervantes, han har enorme udendørs chem's)

Men kan jeg ikke få dig til at sparke nogle folk ind på min tråd. Og ja opdagede godt fejlen efter de var sat i gang. Men vil det ikke være smartere at plante dem i mit 'drivhus' og håbe på det bedste? så sørge for at plante dem i nogle større beholdere og så tage dem ind hvis de ikke sætter blomst inden for.. 2 uger? - hvis jeg gør det, er det så nødvendigt at købe lys? i så fald hvilke, eller kan jeg flytte dem ud og ind dagligt på præcis samme tidspunkt, eller er det for risikabelt?
Jeg kan se der er kommet den første lille tentakel på mine chem dogs omkring stilken (har desværre et lorte kamera som ikke kan fokusere ordentligt og kan derfor ikke picture it), så jeg tænker at nu hvor dagene går på held, er der så ikke en chance for at det kan nås? Ved ikke hvor mange timers mørke vi har pt - og vil have den næste månedstid, men hvis nogen har styr på det så skriv lige.

PS. vil være glad for at få samlet det i min egen tråd, så er det nemmere at holde styr på, så jeg smider lige dit svar derind, andre svar bedes postes i min tråd :P

Junior medlem

Hej så er jeg tilbage!!!

Opfølgning på mit grow samt nye spørgsmål og behov for hjælp:
viewtopic.php?f=17&t=49009

Er okay tilfreds alt taget i betragtning, indtil videre har det ikke været totalt forgæves! WuhuU!

Gammel tråd:http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=48777

Moderator
Brugeravatar

@AllforoneOneforall
Denne tråd er ikke en 'heads-up'/spam tråd til at gøre opmærksom på sine andre tråde, beskriv dit problem her, og få en løsning/svar ELLER lav en tråd hvis problemet har brug for at blive uddybet og yderligere debatteret. Vælg venligst en, for fremtiden vil denne type henvisninger til andre tråde blive slettet fra denne tråd.

Junior medlem

Hej Venner :)

Jeg har gang i mit 3. skabsgrow, men dog har de 2 andre gange været med Autoflowers.

Denne her omgang, er nogle udendørs skunk planter, der har stået ude i starten af sæsonen, og er blevet hevet hjem for et par måneder siden.
Det en gammel skunk, oprindeligt fra Lolland, men kom til Jylland for over 3 år siden, den er blandet med blandt andet, 2 Pounder, Kiwi Skunk, Da Purps, og Purple Haze.
(Nok om det ;) )

Problemet er, at planterne, der ellers startede deres Bloomphase så flot ud, er endt med at udvikle sig utrolig mærkeligt, som om de ikke kan blive færdigt.
Der starter med at komme hvide hår, der bliver brune som de skal, og igen, større længere klistrede hvide hår kommer, men så snart der ser ud til at være ved at udvikle sig færdigt til at bud, kommer der nye hvide hår, og det ser helt mærkeligt ud.

Istedet for de buds der er der, bliver store, klistrede, og færdige, bliver planten ved med at bygge nye små "buds" på buds'ne, altså nye hvide lange hår, der ser ud til de skal vokse sig til et bud.
De står under 400W Extreme HPS, og har gjordt det lige siden de kom indenfor, efter de var begyndt på blomstringsfacen.

Her er lidt billeder, håber nogen med erfaring kan hjælpe mig med mine mutanter :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Moderator
Brugeravatar

@Bizzard3
Har du tjekket trikom-modningen, altså farveskiftet af de små krystaller? Pollenfangerne/pistillerne giver kun et fingerpeg om hvor moden planten er. Fat i et mikroskop/forstørrelsesglas der forstørre 40X eller over, så kan du følge den egentlige modning af planten. Ser ellers rigtig fint ud!

Junior medlem

Hmm, synes virkelig man som regel kan holde øje med udviklingen af planten, og sagtens se hvornår den er færdig. Men det kan være jeg skal skaffe mig sådan et :)

Det er jeg super glad for du siger, men! For mig ligner det en plante der burde have udviklet storefedeklistede buds, i løbet af de sidste par uger, men istedet bliver ved med at bygge på og bygge på.
Den får pt. kun 8 timers ved 400W hps dagligt!

Moderator
Brugeravatar

Udendørsplanter kan, generelt set, opfører sig lidt underligt når de kommer indendørs, en god del går herma eller vælger at blomstre på mærkelige tidspunkter (nok pga. semi-auto gener) og lign.
Det kunne også være pga. haze-indflydelsen genetisk set. Ved en del sativa sorter er det nødvendigt at skrue gevaldigt ned på grow-gødningen, for at få dem færdigt, ellers vil de, ligesom din, fortsat sætte nye skud der så skal modnes. Prøv at nedjustere grow/vegge gødningen, især hvis purple haze er den sidste sort der er blevet krydset ind i planten.

Moderator
Brugeravatar

@Mr. Gone
Det er hovedsageligt magi, men mener også det er noget med, at psychedelias server ikke automatisk skifter mellem normal og sommertid. Så hvis du vil have tiden sat korrekt herinde, så skal du ind under brugerkontrolpannel og så boardinstillinger for at sætte uret.

Junior medlem

Heej Bismann!

Synes squ vi er ved at være ovre i noget af det der lyder rigtigt! Siden de kom ind, har jeg ikke skruet ned for gødningen, måske tværtimod.. - Det sku nok der, noget af problemet ligger! :)

Jeg vil helt klart slukke helt for gødningen, som muligvis burde have været blevet gjort for flere uger siden, og så må jeg se hvad der sker :)..

Der er nemlig, som du også skriver, gået utrolig meget herma i den.. Så ærgeligt... Men men, lad os nu se, om ikke det bliver dejligt alligevel :)!

Junior medlem

Hej, er igang med mit første grow og har lagt mærke til at nogle af stikliggerne er røde på mine 5 dage gamle planter, nogle der ved hvorfor? Håber nogle kan komme med et par gode råd, tak 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
LegaliserJAF skrev:
Hej, er igang med mit første grow og har lagt mærke til at nogle af stikliggerne er røde på mine 5 dage gamle planter, nogle der ved hvorfor? Håber nogle kan komme med et par gode råd, tak 8)

er stilken rød på dine 5 dage gamle planter eller hvordan skal det forståes?

hvis det er tilfældet vil jeg gætte på temperatur, er der under 20 grader der hvor de står?

Moderator
Brugeravatar

@LegaliserJAF
Normalt er røde/lilla stilke et tegn på forsfor mangel, det kan så være fordi der enten ikke er fosfor tilgængeligt, eller fordi en forkert pH værdi gør at planten ikke kan optage fosforen. Hvordan dyrker du, altså i jord/hydro/aero?

Junior medlem

HJÆLP!
ER NYOPSTARTET med 2 planter amnesia lemon under 250w hps.
De er nu ca 13-15 cm og 18 dage gamle. Har gødet dem en gang med root jouice 2 ml pr 500 ml vand. De står plantet i light mix jord som jeg lige for 3 dage siden har plantet over i store potter.
der er en del gule plætter på bladene (tror det er tegn på overgødning) er meget i tviv om jeg burde "skylle" dem for at fjerne mineraler fra jorden eller om jec bare skal vande som normalt uden gødning og håbe det går over:(

Ville gerne have lagt billede ind men ved ik hvordan da jeg er ny her på siden:/

Junior medlem

Jeg haf nogle planter på 15 cm 18 dage gamle plantet i light mix jord. Er nybegunder.
Der er kommet guke plætter på bladende og blevet værre de sidste 3 dage. Burde jec skylle jorden igennem eller bare fortsætte med normal vanding og håbe det går over? Har vandet dem en gang med 2 ml root juice pr 500 ml vand for 4 dage siden. Ville gerne oploade billeder men ved ik hvordan da jeg er ny bruger her på stedet:/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]