Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Placebojoints
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er stoppet med at ryge på grund af jeg er startet på en videregående uddannelse, efter at været fast "efter arbejde" ryger en 10 års tid. Det har været planlagt længe og fungerer fint, men vanen med at rulle en joint og ryge den er åbenbart sværere at lægge på hylden end rusen, så nu ryger jeg hver aften et par joints udelukkende af risted tobak. Det tager fuldt ud den trang jeg har til at sidde og fumle med filtertips og papir, og jeg synes egentlig ikke der er nogen grund til at arbejde med at lægge den vane til side.

Er der andre af jer der har det på samme måde? Måske er det værd at prøve for dem af jer der gerne vil prøve at lægge røgen på hylden.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er risted tobak. Jeg bryder mig stadig ikke om nikotinrusen og føler ingen grund til at vende mig til det.

Ja, jeg ryger hash nu og da. På Roskilde røg jeg som en skorsten og jeg købte også en lille nold til at nyde efterårsferien med. Det skal bare ikke være dagligt, for så får jeg ikke læst alt det jeg skal og jeg kan ikke huske det jeg læser.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Cool du har fundet en løsning der fungerer for dig 8) 8) 8) !

For at svare på dit spørgsmål:
Citat:
Er der andre af jer der har det på samme måde? Måske er det værd at prøve for dem af jer der gerne vil prøve at lægge røgen på hylden.

Nej sådan har jeg det overhovedet ikke. Har ikke i et sekund savnet "værktøjet", det har jeg bare følt som en befrielse at kunne undvære.
Især nu hvor jeg ikke ryger hash hader jeg simpelthen tobak. Så kunne aldrig drømme om at rulle og ryge cigaretter med ristet tobak.
Kan huske som yngre, hvis jeg var løbet tør for hash og måske ikke havde råd til nyt røg. Så har jeg enkelte gange i desperation rullet en "joint" kun med tobak, men det gjorde ikke rigtig noget for mig, ud over at min rygetrang blev endnu værre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Jeg har to ting jeg benytter, når jeg har ryge pauser.

Tyggegumme for at holde mund beskæftiget og så giver det også en god ånde.
Til fingeren har jeg købt en dyr trick yoyo, som jeg kan bruge lang tid på at lege med :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

What ever works. Det er fedt, du har fundet en metode, som virker for dig.
Jeg kører på 2. uge uden cannabis fordi, jeg tager kørekort og ikke har råd til at miste det pga arbejde (kan lige så godt stoppe nu) og har overraksende nok ikke haft den store trang.
Har røget smøger on and off i 15 år, men det er jeg også så småt begyndt at smide på hylden. Nu køber jeg snus istedet :D

Dog drikker jeg lidt mere øl eller vin end normalt. Måske kan jeg ikke helt undvære det daglige buzz. Desuden er jeg ikke længere så meget sammen med mine venner, som ryger. Det betyder også en del.

Insane psychedelia user!

Har før røget uristet tobak i cones under pauser når trangen har været for stærk, men har aldrig gjort det til en daglig rutine. Det har mere været når trangen blev stærk.

Medlem

Da jeg holdt sabbat år synes jeg det kunne være skægt at være fuldtids hasher.
Efter lidt over et år, var det ikke længere så sjovt. Havde droppet smøgerne forinden, så min rygetrang var der lige fra morgenstunden. Jeg troede at det var trang til hash, men det har jo været tobakken der trak mest.
Så begyndte jeg at rulle pinde med ristede smøger, hvortil folk synes jeg var fjollet. Men det var tilgengæld mig der stoppede med at ryge, de ryger sgu stadig :P
Desværre voksede tobaks behovet bare og nu er jeg på en pakke smøger om dagen igen..

Insane psychedelia user!

"Desværre voksede tobaks behovet bare og nu er jeg på en pakke smøger om dagen igen.."

En klassiker - har efterhånden været der en del gange, men nu skal det være slut 3,5 smøger i går og planen er nul i dag. Skal så lige siges jeg bruger rygestopspiller for at gøre det.
Den her gang vil jeg være meget opmærksom på, at når jeg har holdt ryge aften, så vokser trangen efter en smøg kraftigt dagen efter, hvilket flere gange har været begyndelsen på at ryge igen.
Mine tanker er, der skal ikke være tobak tilgængelig herhjemme dagen efter og jeg vil gemme nogle rygestopspiller og spise en om morgen dagen efter.
Så ved jeg jo at jeg ikke får noget særligt ud af at ryge en smøg (ihvertfald ikke noget godt). Når jeg er forbi nytår, burde vanen med nul smøger være rimelig indgroet og jeg vil slække lidt på forholds reglerne og bare lade være med at tænde den første smøg.

Medlem

Fso skrev:
"Desværre voksede tobaks behovet bare og nu er jeg på en pakke smøger om dagen igen.."

En klassiker - har efterhånden været der en del gange, men nu skal det være slut 3,5 smøger i går og planen er nul i dag. Skal så lige siges jeg bruger rygestopspiller for at gøre det.
Den her gang vil jeg være meget opmærksom på, at når jeg har holdt ryge aften, så vokser trangen efter en smøg kraftigt dagen efter, hvilket flere gange har været begyndelsen på at ryge igen.
Mine tanker er, der skal ikke være tobak tilgængelig herhjemme dagen efter og jeg vil gemme nogle rygestopspiller og spise en om morgen dagen efter.
Så ved jeg jo at jeg ikke får noget særligt ud af at ryge en smøg (ihvertfald ikke noget godt). Når jeg er forbi nytår, burde vanen med nul smøger være rimelig indgroet og jeg vil slække lidt på forholds reglerne og bare lade være med at tænde den første smøg.

Held og lykke med det projekt !

Hvilke piller får du ?
Oplever du ikke latterligt mange bivirkninger ?
Hvordan virker de på dig ift. smøgerne ?

Insane psychedelia user!

Champrix
Næh har ikke lagt mærke til nogen udpræget bivirkninger ud over den gang jeg blandede dem med slankepiller (reduce) der blev jeg stærkt depressiv på et par dage gik dog hurtigt over da jeg stoppede med slankepillerne.
De tager det meste af rygetrangen, smøgerne smager dårligt og virkningen bliver mere kvalme end hygge.
Jeg bliver ikke så irritabel og humøret går ikke ned.

Medlem
Brugeravatar

Rigtigt godt klaret, det skal du have! :)
Du kan evt. Skifte tobakken ud med Greengo, det er et tobaks alternativ der, eftersigende skulle smage hen ad pot/skunk. Har ikke prøvet det, men selvfølgelig bare et foreslag.

Medlem

@fso
Det lyder sgu godt ! Måske forsøger jeg mig med det :-) de er bare røvdyre.

@sortsky
Jeg synes at greengo er rigtig rigtig ulækkert.
Har prøvet et hav af tobaksalternativer og alt har været møghamrende ulækkert.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg kan huske da jeg stoppede med amfetamin efter 10 års brug/misbrug i perioder. Der var det ikke KUN rusen jeg savnede og følte trang til, men lige så meget det med at sætte sig ned, tage posen frem, hælde en dose ud, hakke det fint op osv. Altså hele processen inden rusen, hvor man sad og snakkede og glædede sig til at sniffe det op i næsen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad med vandpibe som alternativ?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]