Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Har da haft overvejelser vedr. upload af billeder via. VPN fra et andet land og har gjort mine forholdsregler som at fjerne gps-data fra billeder.
Har også haft overvejelser om at poste min growlog på en side der ikke er fra Danmark, i stedet for her på. Men kan godt lide at skrive, og få feedback på dansk.

Er i øvrigt super smigret over ligestillingen med SOA 8) :lol:

Det kunne også være sjovt at høre andre folks holdninger omkring dette?

Junior medlem
Brugeravatar

Slettet.

Senest rettet af DexterDexter 06 feb 2015 23:51, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hvis du tager cooltuben af vil pæren varme rummet op, cooltuben er til køling af rummet så den modarbejder dig lige pt :)

Dedikeret medlem

Uden den store erfaring (læs: nul), lyder det som om i har to mulige løsninger.

Fjern glasset omkring pæren, så du ikke køler den så meget af, men kan udnytte varmen lidt først. Hvis der er for koldt, er der vel alligevel absolut ingen grund til at have den på, til at starte med(?)

Dernæst går jeg ud fra at du har dit gartneri hvor du bor, så i stedet for at suge iskold luft ind ude fra, så sug den varme indendørs luft ind i stedet for. Radiator varmer er trods alt noget billigere end el-varme.

I alle tilfælde, ville det også være smartere at købe en affugter frem for en varmeblæser, den bruger langt mindre strøm. Så kan du udskyde problemerne til dine planter begynder at lugte. Lige hvor længe der går, før det sker, ved jeg ikke helt. Men tænker vel at de skal lave nogle blomster først.
Selvom andre planter sagtens kan lugte kraftigt ved en vegetativ vækst.

I øvrigt bruger planter primært CO2, ikke ilt. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Slettet

Senest rettet af DexterDexter 06 feb 2015 23:50, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Slettet.

Moderator
Brugeravatar

Du kan prøve at isolere teltet, ved ikke hvor meget det kan gøre men nogle flamingoplader især på toppen vil nok hjælpe nogle grader.
Alternativt kan du kører autoblomstrene sorter, ved godt du sagde at du helst ville dyrke sativa domineret hvilket autos normalt ikke er. Men f.eks. La Buena Hierba har lavet nogle sorter, der er yderst sativa domineret og samtidig autoblomstrene. På den måde kan lampen kører 24/7 uden at det ender i typisk sløvende autorøg.

Hvis du vil holde dine nuværende frø i live så ville jeg lave et lille setup i et skab nedenunder med en lille lampe og så lave moderskab deri. Jeg tror det bliver svært at varme loftet nok op til at du vil kunne dyrke deroppe den næste måned/halvanden. Iskold luft som intake er nærmest altid et problem uanset hvor varmt teltet bliver.

Medlem

Jeg må da ærligt indrømme at jeg også har skrupler ved at udstille min egen "kriminelle aktivitet" her på siden. Men jeg håber da virkelig at siteadmins har styr på sagerne i form af udenlandske servere etc. Det behøver jo ikke at være hostet i DK bare fordi det er et .dk domæne.

Desværre har jeg adskillige gange spurgt til det hos en af dem der kører siden, men jeg har aldrig fået svar. Måske kan en af de andre der er gamle i gårde herinde fortælle lidt om det.

Når det så er sagt, så håber jeg fandme ikke at politiet prioriterer mig og mine to planter. Det ville jo være fuldstændig forrykt, når man samtidig f.eks. hører at der ikke er resourcer til at efterforske indbrud til under 100.000 osv. Men med Osten ved man sgu aldrig.

Så ja... Jeg har det heller ikke helt godt med selv at poste growlogs... Og nu hvor jeg synes jeg har rimeligt godt styr på det, så begynder jeg desværre nok også snart at lade være.. Medmindre at nogen kan forsikre mig om at serveren ikke står og er "up for grabs" på et teenageværelse i Ballerup. Den er da forhåbentligt som minimum hosted udenfor EU.

Nogen der ved noget?

PS) og til mods'ene: Jeg synes det er pisseærgerligt at I ikke kan eller vil informere klart og tydeligt om det, for jeg synes da det er synd og skam at jeg bliver nødt til at trække stikket med updates, bare fordi jeg føler jeg ligger lunt i svinget når det kommer til at dyrke. Jeg kunne sikkert have fået masser af feedback endnu, og inspireret en masse nye growers samtidig.

Senest rettet af Tjalde Smølf 04 feb 2015 12:43, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Nå, og mht. Til trådstarters problem: Siger du at du har 19 grader som basistemperatur, når lampen ikke kører? Det er vel fint nok, er det ikke? Så for mig lyder det som om du bare skal droppe cooltuben.

Men jeg er heller ikke ekspert.

Edit: Aha... Skriver du at temperaturen MED lys (i cooltuben) og uden ventilation er på 19 grader? Okay så. Hvad er basistemperaturen i teltet når alt har stået stille i en halv times tid? Det må jo være den vi skal tage udgangspunkt i.

.... Og investerede I godt nok syv af de store, uden at overveje undervejs om der var varmt nok på loftet? *golfclap* ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Slettet

Medlem

Hvis du vil nå at have to grows ud af det, så skal I nok forberede jer på at de skal startes inde i selve huset, og så flyttes op når de skal i blomst. Der skal være 10-12 grader før de vokser. Gerne mere. Jeg ville nok ikke stille noget derop før tidligst til maj, så din sæson vil løbe fra maj til og med september. Og da det cirka tager 4 måneder at lave et grow, så kan du jo nok selv klare matematikken.

Så det ser ud til at I skal ud og investere i et lille skab/telt og en billig 200 watt cfl pære til at vegge nedenunder :)

Medlem

.. Og så er jeg enormt nysgerrig efter at vide hvordan det lykkedes jer at bruge 7000 kr på et basissetup af den størrelse? Jeg har svært ved at se hvordan det kunne blive mere end 4-5000 alt inklusiv.

Men som sagt: Hvis du vil have to grows pr sæson, så skal du nok ud og investere lidt mere.

Til sammenligning kan jeg sige at jeg kom igang for 1800 inklusiv alt ;) det er så også kun et 200 watt mikrogrow i et Ikea-skab som jeg havde i forvejen. Men det holder mig da kørende..

Junior medlem
Brugeravatar

Slettet

Senest rettet af DexterDexter 06 feb 2015 23:49, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Ja, okay.. Det er så heller ikke just noget fattigmandssetup.

Den der lyddæmper til udsugningen vil jeg gerne vide lidt mere om. Kan du sende lidt info i en privatbesked?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]