Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Får vi snart en update Sinse :P?

Medlem
Brugeravatar

Ja, ville gerne have givet jer en i går faktisk, og rigtig gerne i dag.
Men jeg har fået lagt mit SD-kort til kameraet et eller andet sted : (
Planter har det stadig rigtigt godt, og hvis de blive ved med at vokse som de gør nu, så bliver jeg nød til afprøve mit scrog-net til at holde dem nede.

Prøver lige at kigge efter det igen lidt mere intensivt....

edit: fandt et helt nyt kort.. så bruger bare det ind til jeg finder det gamle.. Laver update i morgen tidlig! : D

Medlem
Brugeravatar

Så er det blevet dag 37, og jeg har endelig fundet et kort til kameraet igen.
Er en lille smule i tvivl om hvornår jeg skal skifte til Canna Flower, men jeg vil tro at auto'erne skal have det ved næste vanding.
Planterne er vokset godt på det sidste, både i højden, sideskud og stængler (stammer efterhånden)..

Jeg får desværre ikke min cooltube på 13,5 cm byttet, da det vil koste mig alt for meget at sende den tilbage til Italien.
Så nu må jeg finde en måde at tilslutte den til 12,5 cm slangen... Har overvejet alu-tape, men tror bare det kommet til at se forfærdeligt ud. :x

Desuden er jeg lige blevet forfremmet fra Junior-medlem til Medlem, jeg er stolt! 8)

Billede

Billede

God farve må man sige : D
Billede

Billede

Billede

Den mindste plante... Har overvejet at smide den ud af teltet, for at få bedre plads til de andre.. Men tror ikke at jeg kan få mig selv til det.
Billede

I får også lige dette billede af et Sweet tooth sideskud :mrgreen:
Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Hmm min ukvalificerede mening ang om du skal rykke planten ud er at jo mindre den virkelig tager plads og ressourcer fra dine andre planter så ville jeg personligt lade den stå, hvis det er fordi du tænker at den ikke får nok lys men at dens bredde ikke skubber til nogle af dine andre damer kunne du måske stille den ovenpå noget så den bliver hævet lidt. men ved ikke om det er en brugbar teknik. angående højden og Scog metode kunne du også High-stress træne den med den metode hvor du klemmer stilken øverst så den ligger sig på siden det skulle vidst også increase yield lidt men tag endelig ikke mit ord for det før det er bakket om af en mere erfaren dyrker eller en anerkendt guide. Syntes bare det ville være så syndt at smide den lille plante ud! PLANTEMOBBER! :p Men udover det ser det sku godt ud syntes jeg, er virkelig spændt på hvor meget du får ud af det :)

Medlem
Brugeravatar

Tror også jeg lader den stå... Skal sgu ikke have stemplet plantemobber på mig :P
Super god idé med at stille den op på en kasse, det tror jeg at jeg vil prøve.. Skal bare lige finde noget der kan stå i mod fugten/vandet.
Har også overvejet det trick med at ligge topskuddet ned.. Tror også at det bliver det jeg gør, i stedet for scrog-nettet.

Her på dag 38, får auto'erne deres første gang Canna flower, glæder mig til at se hvordan de tager imod det.
Er også selv super spændt på hvor meget jeg får ud af det.. Hvis bare jeg får omkring 100 gram, så er jeg godt tilfreds.. Men mere burde vel også kunne være muligt? : )

Er forresten begyndt at kigge lidt på nye frø.. Har fundet "Dr Krippling Incredible Bulk".. Som ser SINDSYGT lækker ud :mrgreen: .. Nogen der har prøvet at gro den?

Junior medlem

Det burde være mulig for dig at lave nok et halvt g pr w vil jeg tro

Medlem
Brugeravatar

Det lyder godt TooN..

Her kommer lige en lille update fra dag 38..
Har forhøjet 2 planter og bundet den længeste ned, som DexterDexter også anbefalede..
Synes selv at det ser meget bedre ud nu, men desværre står de stadig ret tæt sammen.

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

Dag 40

Jeg skulle aldrig have kørt så lang tid i veg.. I morgen tidlig bliver jeg nød til at binde de to andre planter ned også, så må vi se hvordan det går..
Skulle nok bare have gjort det for lang tid siden nu, er ikke sikker på hvor godt planterne kan lide det.
Men ellers ser de da ud til at have det godt, og alle planter har vist køn nu og de er alle hunner som forventet.
På de 3 auto'er begynder der også at komme blomster på nu. :mrgreen:

Billede

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det ligner at de har strukket sig en hel del? det kan self være genetikken, men det er godt nok en ekstrem node afstand

Medlem
Brugeravatar

Det har de nok også. 2 af Auto'erne er allerede højere end de burde blive.
Det må betyde at en 250w ikke er nok... Eller måske den manglende cooltube..
Nu må jeg bare prøve at se hvordan det går, og så rette op på det ved næste grow.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

en 400/600w ville være bedst når du køre så mange planter af gangen, men en 250w mh burde klare det bedre end det der, jeg køre selv med 200w cfl til vegge og har ikke haft problemer med at de strækker sig inu

sådan som reflektoren sidder på billedet skal lampen stort set sidde hele growet, man skal ikke meget længere væk, lyset mister meget intensitet over kort afstand, så hvis du har en 250w hængende 50-60 cm over planten kan det næsten bedre betale sig at have en 50w hængende 3 cm over, det en rigtig god ide at få lavet den cooltube så du kan sænke den helt ned til toppene uden at de brænder af, så vil de bruge alt deres energi på nye skud istedet for at strække sig

hvis du er god til engelsk og har lyst kan du checke min begynder growlog ud på icmag https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=276991

der laver jeg også alle de klassiske begynder fejl og lære en helt masse igennem mit første grow, det minder faktisk utroligt meget om dit grow :)

Medlem
Brugeravatar

Okay, må virkelig prøve at fixe min cooltube i dag...
Mit problem har hele tiden været at der blev for varmt omkring planterne, som så har resulteret i at jeg har hævet reflektoren, som så har resulteret i at de ikke har fået nok lys..
Nogen der kender et sted jeg kan købe alu-tape på Nørrebro?

Super fedt at du deler din tråd, det bliver helt sikkert spændende at få læst den igennem :mrgreen:

Har bundet to planter mere ned, her til morgen, er spændt på hvordan det ser ud i eftermiddag.

Medlem
Brugeravatar

@Crime
Fik læst din tråd i går, og kan godt se hvad du mener med at dit første grow minder meget om mit :lol:
- også det med at du kom igang på 20 dage.. En af mine kammerater, sendte mig 2 gange billeder af hans enkelte plante under 125w cfl.. -Så var jeg hooked, og besluttet på at lave noget større og bedre, det kunne kun gå for langsomt ; ) .. Ville nok kunne have sparret en hel del, hvis jeg havde købt hen over en længere periode.

I går fik jeg fat i noget alu-tape i det lokale byggemarked, 15 kr. for 5 meter, det var lige til at overkomme.
Men jeg har også en bedre løsing i tankerne.. Jeg har en 3d-printer stående her hjemme, så jeg kan lige så godt printe en "muffe" på ø125->ø135..
Har også et andet projekt der skal laves på 3d-printeren, har købt 3x80mm pc-blæsere 3x trinløse-volt-regulatore og en 12v 1a strømforsyning, som jeg skal lege lidt med at designe på. Har faktisk overvejet lidt at oprette en tråd omkring dette projekt.

Nå, men nok om det, her er der lidt billeder af hvordan det ser ud her til morgen.

Billede

Det er mega ærgeligt at jeg ikke fik købt en kortere cool-tube.. Der kommer mest lys i venstre side i teltet pga. pæren sidder der over.
Hvor meget længere er en 400w eller en 600w pære ?
Billede

Billede

Junior medlem

De ser jo fine ud:) og jo en 400w er større men tror også du skal holde dig til max 400 ellers bliver varmen nok svær at ha med og gøre på så lidt plads.
Ellers vil jeg sige led det er sku vejen frem og hvis du alligevel vil ud og investere i ballast og pære til 400w så overvej i stedet led der kan fåes paneler på 300w til rimelig penge og vil tro det ville passe på dit gros Serup:)

Medlem
Brugeravatar

Tak, det synes jeg også.. Men de er bare lidt store nu.. Håber på de stadig kommer til at yielde ok, selv om de har strukket sig.
Super fedt at lige nævner eventuelle varmeproblemer, ved valg af 600W. Den har jeg så ude af tankerne nu :-)
Har godt kigget på de der 300w med 100 dioder i.. Man kan få dem til ~700kr .. De har en "actual power consumption" på kun ~180W..
Så skulle jeg mene at min 250w er lige så effektiv, set bort fra at led muligvis har et bedre spectrum end HPS/MH ?
I teorien ville der også kunne være plads til 2x300 led-armaturer som så ville have en actual power consumption på 360w.. Så begynder det måske at ligne noget?
Kom endelig med nogle erfaringer vedr. led, hvis i har nogen! :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lyder som en god ide med 3d printeren, lav endelig en tråd hvis du når så langt :)

min 600w er 27 cm fra starten af glasset, men det svinger meget alt efter hvilken producent det er

om varmen bliver et problem kommer an på hvordan rummet det står i ser ud mht udluftning, så længe der er blæs på cooltuben bliver alt varmen suget direkte ud af teltet, jeg bruger en simpel 12v pc blæser og min cooltube er så kølig at planterne kan have kontakt uden at de bliver generet selvom pæren bliver 200 grader varm

lys intensiteten bliver beregnet på Lumens, ikke watt, så en led kunne være på 5000w og stadig ikke være mere effektiv end en 200w hps

for at finde en led der matcher effektiviteten af en 600w hps skal man op og købe nogle armaturer som er meget dyre end 700kr, nok nærmere det 3-4 dobbelte, så hellere bruge en hps og så supplere med led, så kan man også strikke et spektrum sammen som hps'en mangler, kan ikke huske det helt præcist men mener det er kold hvid der hjælper mod at de strækker sig

btw, hvis det går helt galt med højden så tag yoyoen af og hæng den op i krogene, det er jeg blevet nød til et par gange

Medlem
Brugeravatar

Ja, jeg skal nok bare ordne noget ordenligt udluftning i rummet.
Pt. sker det når jeg manuelt åbner et vindue. Til sommer er jeg bange for at jeg bliver nød til at investere i en mobil aircondition. Da jeg har store vest-vendte vinduer i min lejlighed, og dermed bliver rigtigt varmt om eftermiddagen..

Jeg tror på dig ang. at led ikke er effektive nok endnu.. Tror jeg hopper på en 400w til det næste grow.
Så er min ønskeliste såden her ud:
Billede

Havde et uheld her i dag. Da jeg kom hjem fra studie havde en af planter strukket sig løs, og havde lænt sig op ad cooltuben, som er godt lun.. Så bladdet var helt tørret ud, det ser ret trist ud.
Så godt dit trick med gaffa, det har jeg også i tankerne hvis det går helt galt.

Laver billede-update imorgen tidlig.

Medlem
Brugeravatar

Så er der en update fra teltet på dag 45.

Tror det kommer til at fungere meget godt med, at jeg binder topskudende ned. Sideskuddende begynde i hvert fald at komme op i samme højde nu :mrgreen:
I går vandede jeg.. Endnu en grund til at det er irreterende at gro så forskellige strains er at jeg har været nød til at lave forskellige nærringsforhold..
Ved næste vanding skal "ikke-auto'erne" have flower gødning for første gang.

Billede

Den har desværre haft det en smule varmt.
Billede

Billede

Det er virkeligt irreterende at kameraet helst vil fokusere på teltet.
Billede

God weekend!

Moderator
Brugeravatar

Sørg for at få fjernet det bladområde der er tørret helt ud fordi det ramte cooltuben. Når først det er tørret ud, begynder det at suge fugt til sig, og så er der stor sandsynlighed for at det mugner. Ser godt ud SinseMilla, godt med grønt i teltet.

Medlem
Brugeravatar

Det vil jeg gøre Bismann!
Takker og bukker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]