Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 09:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Store V!
Hej folkens...

Her det sidste halve år der har jeg givet den gas med Emma... Sådan virkelig meget!
Det har været ca. hver anden weekend og ikke i anstændige doser - nærmere mellem 0,5-1,5 afhængigt af hvor langt ud på morgenen og eftermiddagen vi har kørt den.
Min tolerance er blevet skræmmende høj og virkningen meget lav i forhold til i begyndelsen,
hvilket også er forståeligt med de doser jeg har taget og så lang tid jeg har kørt den ud.
Nu skal det være slut!! Ikke forevigt, men i LANG tid!

Jeg har altid hørt at mdma ikke er vanedannende, men for fanden, hvor jeg dog savner det! Og så alligevel slet ikke...
Jeg tænker på, at være blæst flere gange om dagen og får helt ondt i maven og brystet af bare lyst til det,
ikke fordi jeg vil være det til hverdag eller lige i momentet - men bare, at jeg SÅ gerne vil det snart igen,
selvom det kun er en uge og 1 dag siden jeg var det sidst...
Ligeså mange gange, som jeg får lyst om dagen, ligeså mange gange tænker jeg dog også,
at jeg IKKE har lyst og skal have en laaang pause, så min krop og mit sind kan restituere - for jeg har virkelig behandlet det skidt det sidste stykke tid!
Ved ikke rigtigt hvad jeg vil frem til, men ihvertfald er jeg lidt chokeret over hvordan jeg reagerer på, at skulle holde en pause fra noget der ikke er vanedannende (ihvertfald ikke fysisk)...
- er der andre, som har været i samme situation og kan genkende den her følelse af trang til glæde eller hvad man siger?
- Det er ikke en gang fordi jeg er deprimeret til hverdag! Har de venner jeg skal have, kæreste, god familie, studerer og arbejder - syntes jeg burde være lykkelig med hvad jeg har.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har kun prøvet det én gang, men jeg kan godt forstå du savner den følelse MDMA giver.
Personligt har jeg valgt at det KUN bliver et par gange om året for mit vedkommende, hvis ikke mindre.
Jeg synes simpelthen konsekvenserne er for store. Bare tanken om det, taler mig helt ned igen :-)
Tror du ikke det kan tage det værste at trangen? Vi vil jo helst ikke skade vores hjerne :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg levede engang fra weekend til weekend. Jeg arbejde i hverdagene for at få penge til weekenden. Det er nok 10-12 år siden så dengang handlede det om knalder. Jeg aner ikke hvad eller hvor meget der var i dem.
Men jeg kan sagtens genkende følelsen. Den var svær at slippe af med, for det føltes som om det var det eneste tidspunkt jeg var i live. Det hele var så gråt indtil det blev fredag igen.

Jeg har ikke lige nogle gode råd eller lignende, men jeg ville bare lige sige at jeg kender følelsen og at hvis du passer godt på dig selv, så skal du nok komme over det.
Jeg fyrer den stadig af engang imellem med MDMA, LSD eller svampe. Sommetider kan jeg da godt savne den tid, men det er slet ikke den samme følelse som jeg havde engang.

Held og lykke med din pause! Det er en god beslutning.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Soft parade: Ja, det helt klart trangen! Engang gjorde jeg det også kun et par gange om året og havde slet ikke den samme trang som nu...
Jeg har altid villet have kontrol over mit forbrug, men den føler jeg, at jeg har mistet nu... Og det var jo slet ikke meningen, hvilket chokerer mig, fordi egentlig ser mig selv som
en ansvarsfuld og rimelig kontrolleret pige...

Pestilence: Det er også sådan, at jeg føler det lidt nu, selvom jeg er glad i hverdagene, social osv., men alligevel ikke "oprigtigt glad"...
Jeg føler lidt, at når jeg er blæst, så er jeg rigtigt lykkelig - selvom det jo overhovedet ikke passer eller, at det er sådan det skal være.
Jo tak, det syntes jeg også - og jeg regner med, at den skal varer til den følelse af "trang" er VÆK og, at jeg så kan gøre det igen når tiden er inde og igen har kontrol over det (hvis det da nogensinde kommer til at ske; det føler jeg ikke p.t.)

Junior medlem

Det er også bare lidt som om at "the real world" er så kedelig og kold - og så når man er blæst, med andre, det giver bare mere "mening" på en måde... Ved ikke helt hvordan jeg skal forklare den, men prøver sådan her: HVORFOR kan man (og andre?) ikke bare være sådan hele tiden, som man er på MDMA... Det ville fandme være sweet! Der ville være så meget mere glæde i verdenen...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Livet er ikke ligeså sødt uden det sure. Hvis du ikke kender til nedtur, hvordan skulle du så vide når det var optur?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Det giver rigtig god mening i forhold til hvad jeg skrev før.. Tak for det.
Den vil jeg gå i seng på.

Junior medlem

... og hvis nogen har nogle gode råd til at bekæmpe den her trang - så skriv dem endelig! Det er ret belastende at have ondt i brystet/maven flere gange om dagen :/

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Eller bare trangen til stoffer generelt, den tror jeg vi er nogle stykker der kunne bruge.
Jeg har dog været clean i 8 dage idag, og det er fucking hårdt mildt sagt, men det er bare med at holde ud.

Junior medlem

Yes, det er også 8 dage for mig... Ja, skal også bare holde ud til trangen er væk og så jeg har kontrol over mit forbrug igen - aldrig mere skal jeg tage SÅ meget!

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Sådan som det ser ud for mig nu tvivler jeg på den går væk, men jeg gider ikke give op allerede. Det er bare et helved...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig går den væk. Find noget at bruge tiden på. Narkotika skal jo nødigt udfylde et tomrum.

Og trådstarter: helt absurde doser, og så i så lang tid? Jeg har heller ikke rigtig nogen råd at komme med, men jeg kan sige så meget, at det kun kan gå op ad bakke, hvis du stopper dit hjernedøde forbrug nu, begynder på at dyrke motion og spise sundt, og prøver at nyde at være tilstede og nyde dig selv ædru. Find noget fornuftigt at bruge tiden på i stedet, gå tur, se en film med kæresten, anything.

Hvis du fortsætter i den rille der, så er der ikke meget tilbage af dig lige pludselig.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Ja, jeg ved godt det var fuldstændig absurde doser, især over så korte intervaller.. Det er også hvad jeg har tænkt mig at gøre, finde noget andet at lave...
Det var også det der var ved, at gå op for mig, hvor meget jeg var ved at mistet mig selv og kontrollen de sidste måneder.

Medlem

Hold da kæft, og jeg synes jeg var en vildbasse når jeg bombede 2 x 100mg over en aften i sin tid :o

+1 til det kloge indlæg fra spaffeh.

Junior medlem

Det var også hvad jeg tog engang og nød dét mere dengang... Nu er min tolerance bare så åndsvagt høj :shock:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej MrsDee
sørg for at få frisk luft og motion. Af mad kan du spise godt med bananer, advokado, og nødder da de indeholder tryptophan som er den byggesten du har brug for, for at opbygge dine seretonin-depoter igen.

Du skal nok få det bedre snart.

Hilsen Fanny

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Kender følelsen alt for godt. Ikke i forhold til MDMA specifikt da det er mit ynglingsstof og til dels både er "helligt" for mig og at konsekvenserne ved overforbrug skræmmer mig seriøst. Men kender alt til at savne følelsen af at være knarket; i perioder med stimulanser, i andre med opiater og før jeg har set mig om er jeg pludselig weekendnarkoman. Alt for mange fester, koncerter og indspilningssessions hvor jeg egentlig godt ved at jeg går over stregen i forhold til hvad der er rimeligt forbrug og gør det alligevel da fristelsen er for stor.

Forstår godt din situation, og det er godt at du har erkendt at der er et problem før du er kommet alt for langt ud. MDMA er ekstremt paradoksalt, da et sporadisk forbrug er næsten harmløst og nogen gange decideret gavnligt, men et overforbrug kan give langvarige eller varige. Ikke at jeg tror du er nået dertil, men du har fuldstændig ret i at en pause er på sin plads. Vil anbefale en pause på minumum to-tre måneder og derefter fastsætte regler for dit forbrug som du aldrig gradbøjer. 40 års brug og forskning peger i retning af at en gang om måneden er det absolut maksimale og en gang hver anden måned eller mindre det ideele.

Junior medlem

Fanny: Det er også min plan fremover, så jeg kan få tankerne over på noget andet!

Ecstasysymphony: Yes, det er også mit yndlingsstof! Og engang var det "helligt" for mig, men nydelsen og tilgængeligheden blev pludselig for stor hver weekend!
Det var også derfor jeg blev ved med, at falde i så mange weekender - også selvom jeg kunne se det havde taget overhånd! Følte mig så fornuftig engang :!:
Ja, tiden er helt inde til en pause - det er også lettere at se fremad når man ved, at det ikke er lagt helt på hylden - og så bagefter have et mere harmløst og jævnt forbrug! (engang hver 2-3 måned MAX.) Dog er jeg lidt ked af at skulle tænke sådan i stedet for bare, at fokuserer på at få det bedre, men det går forhåbentlig over med over tiden og mit fokus skifter!

Tak alle sammen for svar og opmuntring - det giver altså bare et lille skub i den rigtige retning : )

Junior medlem

By the way: Tryptophan? Er der også det i 5-HTP?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

5-HTP hedder rigtigt 5-Hydroxytryptophan.
Det er vist noget med at man nedbryder tryptophan som så går hen og bliver til 5-HTP i kroppen.

йети skrev:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]