Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen!

Havde min første rigtigt dårlige oplevelse med hash igår aftes, hvor jeg havde lavet en brownie med under et kvart gram hash i. (Min tolerance er dog også lav, da jeg bruger det meget sjældent , så det er nok til at jeg bliver temmelig påvirket).

Har før haft gode erfaringer med solotrips, hvor jeg bare ligger og hører noget god musik eller ser en musikvideo, men igår aftes blev en følelse af meningsløshed ved med at skyde sig ind imellem mig og musikken a la "Hvorfor overhovedet høre den sang, den ændrer jo alligevel ikke noget i dit liv".

På trods af at jeg ellers er god til at berolige mig selv når jeg er skæv, udviklede det sig til en spiral af negative tanker om mig selv om mit liv (som ærligt talt ikke peaker lige nu) og til sidst en så stor følelse af håbløshed, at jeg besluttede at ville tage livet af mig selv om tre år (??) Dagen derpå ligger tanken mig meget meget fjernt, men kan alligevel ikke lade være at tænke på at mange af de tanker afspejlede hvad der foregår i mit liv lige nu, om end i en "forstørret" udgave.

Har prøvet at få en smule kortvarig panik angst af samme type hash før, men aldrig i den her grad. Altså må det primært være mit mindset inden, der gjorde at oplevelsen blev dårlig.

Vil egentlig bare høre hvad jeres oplevelser er med dårlige hash trips? Har I brugt det som en katalysator for at arbejde med noget? Holdt I pause? Eller prøvede I bare igen og havde en god oplevelse derefter?

Vil gerne kunne bruge det en gang imellem bare for sanseoplevelserne, men tænker også lidt at man skal respektere de signaler ens sind sender én.

Junior medlem

Mange af mine venner har prøvet noget lignende, ikke altid negative tanker men ihvertfald et halv dårligt trip når de har røget hash. Da jeg så introducerede dem for noget rigtigt godt skunk ændrede det hele sig for dem, og de fik udelukkende gode trips (so far). Siger ikke, at det også virker for dig men det er ihvertfald forsøget værd, bare du er opmærksom på at skunk er meget mere potent end hash så mindre dosis :D

Medlem
Brugeravatar

Skunk er ikke nødvendigvis mere potent end hash. Tværtimod i mange tilfælde.
Noget af det bedste cannabis jeg har røget har været hash. Bomberklat F.eks, er rene krystaller presset sammen. Der er 80 procent thc, det tvivler jeg på du finder noget skunk der indeholder :-)

Men til trådstarter, har du prøvet at ryge det i stedet? Jeg synes det er meget mere intenst når man indtager det i F.eks kage.
Engang til en koncert spiste jeg kage med ca 1 gram hash, og drak en del øl. Har aldrig været så skæv før hehe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det du har oplevet er ikke unormalt, hvis du gennemgår en dårlig periode i dit liv. Det kender jeg selv til, når jeg har røget cannabis i mine dårlige perioder. Selvmordstanker har jeg dog aldrig oplevet, men negativt tankespind og håbløshed forekommer ret intens imens skæverten står på. Efterfølgende kan man dog tænke straight igen.

Når (hvis) du oplever det igen, kan du prøve at fokusere på, hvad det egentlig er, som nedturen drejer sig om. Det tror jeg helt sikkert, er en sund måde at bruge cannabis på i sådan en situation.
Hvis du slet ikke kan abstrahere for tankespindet, så ved du til en anden gang, at du ikke skal indtage cannabis, når du periodevis er ude af psykisk balance.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
hvis du skal bruge 0,1 af en slags hash i en pibe for at blive påvirket (det er forskelligt fra hash til hash hvor potent det er) skal du højst tænkeligt bruge halvdelen til en oral dose, altså 0,05. mange misforstår dette og æder somregel mere end hvad godt er, men så længe produktet er opvarmet i fedstof på den rigtige måde behøves der slet ikke så meget. jeg tror du har fået en overdose, hvis man ikke falder i søvn eller bare bliver rigtig dårlig af en overdose, kan det let vælte over i noget psykisk negativt istedet.

hash kommer fra pot/ skunk. uden planter ingen hash.
hashen burde virke som topskudet/planterne det kommer fra, fordelen ved hash frem for skunk når det ryges er at der somregel skal mindre materiale i piben for den ønskede effekt da et større antal cannabinoider er samlet på et mindre område, end f.eks skunk hvor "hashen/ trichomes" er spredt ud over potten/skunken. (jeg fortrækker at ryge skunk)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
I harmreduction øjemed, vil jeg ikke anbefale dig at ryge hash mere, eller hold ihvertfald en lang pause.
Det fører sjældet noget godt med sig at blive ved, når psyken ikke er iorden til det.

Personligt ryger jeg ikke hash, men holder mig til pot og skunk.
Bliver negativ og depriagtig, hvis jeg ryger hash..
- Måske er det også sådan for dig?

Soft parade@
Er lodret uenig med dig i spørgsmålet om, hvad det er mest potent.
Det med 80% thc, har jeg heller ikke hørt før..?

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Der findes hash som er lavet af sammenpressede krystaller (det du finder i bunden af din grinder) altså bestående næsten udelukkende af det absolut bedste fra planten. Har aldrig røget skunk der kan nærme sig det, men det koster også 5 gange så meget, som almindeligt hash/skunk.

Junior medlem

Tak allesammen for perspektiverne!

Jeg tror status bliver at jeg holder pause hen over julen, og derefter ser jeg hvordan mit humør er før jeg prøver igen.
Det kunne også godt lyde som om det kunne betale sig at investere i noget bedre hash og evt. bruge en mindre dose.

Fedt at I er så hurtige med svarene. Det er sgu god stil!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Helt sikkert prøv dig frem med noget godt skunk næste gang. Det betaler sig næsten altid, når din situation er sådan. Held og lykke med det hele.

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor skunk? Er det ikke ofte at det har en større mængde thc i forhold til det 'antipsykotiske' stof, cbd?

og de svære slipper fri.

Medlem
Brugeravatar

Jo, men hvis tilfældet er at han har fået dårlig hash og ikke har adgang til noget relativt godt hash, så tror jeg han har bedre af at ryge skunk. Ingen siger at han behøver at fyre en hel masse i. Jeg tror bare det virker bedre på den her situation.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:D hash kommer fra skunk/pot :D derfor er der ikke særligt meget forskel på rusen.
find selv ud af det, dyrk noget skunk, lav noget hash på noget af det og ryg begge dele.

Medlem
Brugeravatar

Der er jeg enig. Men det er lidt en langvarig proces at sætte sig ind i, det med at dyrke kan jeg forestille mig. Jeg snakker mere om alt det hash der er fyldt med lort, som bliver solgt på gadeplan.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ah ja. Men set sådan firkantet på det har rysten/trichomsne samme cannabinoider i sig som skunken/ potten det kom fra.
Hash'en på gadeplan er som du selv er inde på ret ofte "cuttet op" eller bare "beskidt"/ indeholder en masse andet plantemateriale. Jeg har dog købt hash på det danske marked før der har været rigtig godt, men er også løbet ind i nogle typer tjald jeg mistænker for at være puttet syntetiske cannabinoider i.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det sikreste er IMO at ryge pot/skunk, og helst noget man selv, eller nogen man kender, har dyrket. Så er man sikker på at der ikke er syntetiske cannabinoider i eller noget andet lort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det tror jeg at du har ret i fanny, det er nok lettere at putte noget i hash'en og skjule det den vej, og som du selv siger er det bedste helt klart at kende en der dyrker eller selv begynde, da man også sagtens kan drysse "pulver" ud over nogle topskud, kunne snildt forstille mig at nogle suspekte typer kunne finde på lignende ting - på topskud man f.eks kom til at lave lidt for meget bank af, og som havde fået en kedelig effekt, nogle vil nok mene jeg skal smide sølvpapirshatten men jeg tror ikke at rådne mennesker som dem der styre markedet siger nej til en god forretning.

til alle derude der er trætte af at supporte bandemiljøet, og trætte af ikke at vide 100% hvad det er i ryger:
Det kan virkelig godt betale sig at dyrke selv. Har man ikke pladsen eller nerverne til det kan det gøres ude i det fri i den danske natur, for et par 100 kr frø kan du sådan set lave til et års forbrug eller mere (kommer self an på hvor meget du ryger), på den måde kan man ryge med ren samvittighed, eller lave en god medicinsk cannabis olie (som også bliver solgt af suspekte bagmænd til uhyrlige priser, til meget meget syge mennesker, trods der ingen garanti er for at olien rent faktisk indeholder det den skal, eller er lavet korrekt så den ikke er skadelig for dig (rester af iso i olie skulle vist kunne skade nervesystemet)

kan du dyrke tomater kan du dyrke hamp ;)

Medlem
Brugeravatar

Det er en meget normal bivirkning ved hash. Stoppede selv med at ryge fordi det gav mig noget lignende, dog ikke tanker fokuseret omkring noget håndgribeligt. Når du først har oplevet et dårligt "trip" med cannabis, så er chancen for at det sker igen større, da du nu ved hvor ubehageligt det kan være, og derfor frygter at det sker igen, hvilket i sig selv kan udløse det dårlige trip. Frygten for frygten.

Lidt ligesom når man ikke kan falde i søvn, fordi man er nervøs for at man ikke kan falde i søvn. Nogle gange har man bare lyst til at lammetæve ens egen hjerne.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg smider også lige min historie.
Jeg har døjet med paranoia næsten hver gang jeg røg fra jeg var 16 til 18 år som følge af et lignende bad trip. Det underlige ved det, var at jeg ikke ville indse at jeg ikke syntes at det var sjovt at ryge længere og derfor bare fortsatte med at ryge som jeg plejede, med kedelige resultater (Jeg noterer lige at der ikke har været tale om et hverdags misbrug men 2-4 gange om måneden).
En dag stoppede jeg op og evaluerede, på de gange hvor jeg havde haft gode oplevelser. Her konkluderede jeg at set & settings havde været helt forkerte og opstillede derefter en række kriterier som skal være opfyldte for at jeg kan ryge med ro i sindet.

Set i bakspejlet havde jeg haft bedre af en pause, til at falde ned på. Det er heller ikke fordi at perioden har været specielt lærerig.

Mit råd er at holde en pause for nu, når du føler dig klar og har lyst kan du prøve at ryge igen. Hvis du oplever ubehag, så find kilden til det og arbejd med det.

Mvh

Junior medlem

En update: Efter at have arbejdet med nogle ting hen over julen, synes jeg at jeg er et bedre sted i mit liv nu, og generelt i bedre humør.Jeg vil derfor kaste mig ud i et lille eksperiment. Samme type hash, lidt mindre dose og ellers samme setting som sidst. Vil selv gerne vide hvor meget min sindsstemning sidste gang reelt påvirkede mit trip, så nu prøver jeg igen, fra et bedre udgangspunkt. Worst case scenario er at jeg får samme negative oplevelse, og så må konklusionen nok være at jeg bare skal holde mig fra slavehash. Jeg giver nærmere besked i morgen.

EDIT: Havde stort set ingen problemer denne gang. Tror mest af alt det var fordi jeg brugte væsentligt mindre dose. Dog hjalp det også at jeg havde "modargumenter" hvis de negative tanker kom snigende, på den måde at jeg kunne sige til mig selv at jeg jo faktisk har arbejdet for at forbedre nogle ting.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]