Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 16:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej til alle på Psychedelia!

Jeg har en diskussion med en kammerat, om hvorvidt eller ej det er ulovligt at købe hash. (Ikke at besidde hash, men
at have gennemført et køb af hash ... altså i små mængder til eget forbrug)

De fleste herinde har nok hørt om sagen med "de brune bude", hvor politiet eftersigende har taget kontakt
til en hel del mennesker, der (beviseligt gennem telefonisk/sms-kontakt) har købt hash af disse "brune bude",
hvilket folk eftersigende skulle have bøder for.

Vi har så begge i dag set dette klip...

https://www.facebook.com/photo.php?v=4921572910951

... hvor Khodr Cutter snakker med Østjyllands Politi omkring dette.
I dette klip fristes man jo til at tro at Cutter har ret, og at politiet bare kører ren propaganda igennem medierne.

Dog var det godt at vide sandheden :)
Er der nogen herinde der ved, hvad loven siger om dette?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det er ikke ulovligt, medmindre politiet kan bevise, at vedkommende har været i fysisk kontakt med stof og/eller sælger.
Desuden et ret sjovt lydklip 8)

Junior medlem

Det må man sige ja til, med lydklippet :D

Men så vidt jeg forstår det, siger Cutter jo at det er lovligt at købe hash. Men det må altså være hvis politiet blot finder det sandsynligt,
uden de kan bevise det.

Sagen er den, at min kammerat har skrevet over Facebook med sin pusher. Og pusheren har fået ransaget sin lejlighed, og politiet
har nuppet hans telefon for at trække alle Facebook-samtaler ud. (+ Hans tlf har været aflyttet)
Så det er min kammerat der har fået noia på :)

Hvis der er blevet skrevet noget i stil med:

- (Køber)Kan du hjælpe for en 100 mand?
- (pusher)Ja
- (køber)Hvor skal vi mødes?
- (pusher)Der og der
- (køber)Godt, vi ses

.. Så må man så formode at det ikke er bevis nok til at dømme køberen :)

Medlem
Brugeravatar

Hindbærroulade skrev:
Det er ikke ulovligt, medmindre politiet kan bevise, at vedkommende har været i fysisk kontakt med stof og/eller sælger.

Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis anklagemyndigheden kan bevise, at den sigtede har bestilt det pågældende stof, vil man højst sandsynligt blive dømt, selv om man aldrig har haft fysisk kontakt med hverken stoffet eller sælgeren. I de nylige sager med "de hvide bude" er sigtede blevet dømt, selv om de har nægtet sig skyldige, da det er svært at overbevise dommeren om, at en anden har brugt din telefon til at bestille narko ...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Acie skrev:
Hindbærroulade skrev:

Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis anklagemyndigheden kan bevise, at den sigtede har bestilt det pågældende stof, vil man højst sandsynligt blive dømt, selv om man aldrig har haft fysisk kontakt med hverken stoffet eller sælgeren. I de nylige sager med "de hvide bude" er sigtede blevet dømt, selv om de har nægtet sig skyldige, da det er svært at overbevise dommeren om, at en anden har brugt din telefon til at bestille narko ...

Har du en kilde til de domme? Jeg er ret interesseret.

Medlem
Brugeravatar

йети skrev:
Acie skrev:
Hindbærroulade skrev:

Har du en kilde til de domme? Jeg er ret interesseret.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2014-07-02-51-nægter-køb-af-kokain-fra-hvide-bude
Jeg skulle så have skrevet "en sigtet" i stedet for "sigtede", da det vist er det eneste tilfælde indtil videre.
(der er problemer med linket, så brug copy paste).

Junior medlem

Acie, tak for input :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]