Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 09:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle, jeg har egentlig haft fin succes med hps og mh + hydro. Men nu vil jeg lige prøve at fyre en billig UFO af på en enkelt White Rhino, også i hydro.

Her er hvad jeg sidste gang fik ud af en 400W hps/mh kombination med en White Rhino.

Billede

Denne gang prøver jeg så med en billig UFO der faktisk kun trækker ca. 75W selvom der står 100W på specs. Made in China sikkert. Der er tale om 1w's fuld spektrum dioder, plus nogle flere spredt udover det røde og blå spektrum. 90 dioder der deler 72-75W. Ikke imponerende.

Jeg vil hurtigt opdage om det går skidt for planten da jeg kender White Rhino. Men, wish me luck, jeg får sikkert brug for det med den kina UFO :lol:

Billede

Der kommer et scrog net på når jeg har trænet den lidt. Jeg har lavet et net som kan sættes af-og-på teltet med klemmer, nemmerlig.

Senest rettet af unevahno 21 jan 2015 11:06, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Det ser godt ud!
Håber du vil opdatere tråden løbende, da jeg synes at det kunne være super spændene at følge med i sådan et led-grow.
Ang. watt-forbruget så er det meget normalt at led ikke bruger den nævnte watt. Men man skal derimod kigge efter "Actual power consumption"..
Hvor stort er dit telt? Jeg beundrer din selvbeherskelse ved kun at plante en enkelt plante, også med 400w hps?? Hvor meget gav den på første billede?

Junior medlem
Brugeravatar

Yes, men billige dioder skulle give endnu mindre output. Derfor er man meget i interesseret i output effekten, og derfor har jeg målt dens watt. De billige no names står der næsten aldrig noget "actual" på.. Jeg har mange forskellige LED lamper :)

Den gav omkring 500 gram selvom det er et ret lille telt der var ved at sprænge til sidst: 80x80x160.. Jeg kunne nok ha presset den til mere. White Rhino kan smide op til 900 per plante i hydro hvis man er super omhyggelig og træner ordentligt.

Medlem
Brugeravatar

Hvordan startede du dine frø? Og er det et DWC?

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg startede dem bare i rockuld, Grodan, til planter.

Og ja, det er både DWC og drip irrigation. Jeg har netop bygget en platform til systemet idag, og derved hævet teltet til resovoir kanten ved at skære et hul til det i midten af pladen..

Billede

Sådan, det betyder også mere plads til buds i teltet :)

Nu kommer der godt flow i teltet samtidig med at jeg nemt at kan se ind til planten når den er lille og holde øje med temps i res og telt uden at skulle åbne noget (telt temps og hygro har jeg ellers også en wifi sensor på så jeg kan læse den i stuen hehe)..

BilledeBillede

Jeg har smidt en hps dual spekrum på som I nok kan se forresten, det er fordi LED'en fejlede på den måde at planten blev lang og ranglet, så nu starter jeg forfra med hps dual spektrum imorgen. Laver måske også en ny tråd. Hygge.

Medlem
Brugeravatar

Spændende. Jeg er selv ved at starte noget lignende op
Det bliver et regulært dwc med drypsystem.
Startede du bare frøene i rockwoll i dwc'en?

Hvad er det for et wifi system du bruger?

Junior medlem
Brugeravatar

Ikke direkte i DWC'en, ovenpå pebbles står der en stor rockulds blok som jeg satte en lille rockulds blok i. Og de pebbles (som har stået i blød i et døgn) står oven på en spreder måtte som udgør en del af bunden af resovoiret og sørger for at alle rødderne får vand ved vanding. Rockulden skal bare have stået i blød i et døgn i ph justeret vand (også), evt. med lidt rod stimulator i.

Mit wifi "system" er bare en vejrstation med indbygget wifi og eksterne sensors.

Billede

Jeg har også et wifi kamera på til når jeg skal væk i længere perioder, så følger jeg med på min telefon..

Billede

Lidt lir, med hvad fanden ik :)

Som status er nu kører jeg den LED plante færdig som jeg påbegyndte, jeg har bare trukket den lidt med noget plante wire, så nu får den en lang grund-stilk må man sige.

Medlem
Brugeravatar

Spændende :)
Hvor meget luft giver din luftpumpe`?

Jeg mangler at finde noget rockwool brikker jeg kan bruge.

Junior medlem
Brugeravatar

Den giver 225L/timen, det er en Marina 200 med dobbelt udgang, så jeg har to luftsten i bassinet. I sidste grow havde jeg den plus en Mouse på ca. 100L, men nu prøver jeg at nøjes med Marina'en denne gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Eller dvs den er lavet til akvarier eller bassins med op til 225L vand, hvor meget den puster helt præcist aner jeg ikke. Men den virker da :)

Medlem
Brugeravatar

OK, meget sjovt med dit wifi system :) Jeg har 2 mindre luftpumper jeg har haft liggende fra et par akvarie projekter. Jeg håber de er ok.
Jeg har været ude igår og lede efter de der rockwool briketter. Men uden held.
Tror måske jeg vil prøve at bare starte dem i jord, eller kokos. Det lader til der er mange der gør det og omplanter dem til hydro.

Junior medlem
Brugeravatar

Du har ikke lyst til at få jord eller kokus i pumperne. Nu siger jeg pumperne fordi jeg selv bruger to, een til vanding og een til tømning af res. Du kan købe grodan blokke online hvis du er fra fyn eller jylland, ellers ligger der nogle hydroshops hist og pist på sjælland. Men ja, nogle smider bare en rootbound jordplante ned i hydro. Det er ikke et kønt syn, men det virker da. Lugter nok bare ikke så godt efter et par dage.

Medlem
Brugeravatar

Er blevet mega inspireret af dit grow :D
Synes DWC er virkeligt fedt, og er sikker på at jeg skal i gang med at bygge mit eget system på et tidspunkt.
Så jeg kommer lige med et par spørgsmål :)
Hvor ofte, og hvor længe ad gangen kører dit drip irrigation?
Har du et omvendt osmose anlæg?
Hvor meget vand kan du have i din beholder?
Hvor tit fylder du vand og næring i tanken, hver dag? og hvor tit udskifter du alt vandet?

Junior medlem
Brugeravatar

SinseMilla skrev:
Er blevet mega inspireret af dit grow :D
Synes DWC er virkeligt fedt, og er sikker på at jeg skal i gang med at bygge mit eget system på et tidspunkt.
Så jeg kommer lige med et par spørgsmål :)
Hvor ofte, og hvor længe ad gangen kører dit drip irrigation?

I starten er det 2x 10min i døgnet, senere kan man skrue op til 4x 10min f.eks., men det kommer jo an på hvor meget vand din pumpe fodre osv.
Citat:
Har du et omvendt osmose anlæg?

Næh, jeg bruger bare postevand fra hanen.
Citat:
Hvor meget vand kan du have i din beholder?

17L, men jeg bruger typisk kun 10L ad gangen.
Citat:
Hvor tit fylder du vand og næring i tanken, hver dag? og hvor tit udskifter du alt vandet?

Een gang om ugen tømmer jeg tanken, og een gang om ugen er der genpåfyldning hvor jeg følger et gødningsskema fra Advanced Hydroponics of Holland, så mit grow er også semi-økologisk da AHoH laver økologisk gødning. Men to gange om ugen gør jeg altså noget, men det er forskelligt hvad folk finder på jo. Du kan sikkert gøre det både mere og mindre uden problemer.

Medlem
Brugeravatar

Cool :)
Hvor lang tid holdte du din seneste white rhino i 18/6, siden den kunne producere så meget?
Hvad med EC, hvordan er den at styre, nu hvor du ikke bruger omvendt osmose anlæg?, kunne forstille mig at man er tvunget til at bruge meget mindre næring.

Går med tanken, om et anlæg med 4x20l spande, og så bare køre dem lidt mindre i 18/12..

Junior medlem
Brugeravatar

SinseMilla skrev:
Cool :)
Hvor lang tid holdte du din seneste white rhino i 18/6, siden den kunne producere så meget?

5 uger ca.
Citat:
Hvad med EC, hvordan er den at styre, nu hvor du ikke bruger omvendt osmose anlæg?, kunne forstille mig at man er tvunget til at bruge meget mindre næring.

Min EC har ligget højt over det som folk siger er godt, faktisk. Jeg følger nemlig bare et gødningsskema + postevand, og det virker fint. Det eneste jeg går op i er faktisk pH, bekymrer mig ikke så meget om EC.
Citat:
Går med tanken, om et anlæg med 4x20l spande, og så bare køre dem lidt mindre i 18/12..

Det lyder dyrt i gødning, men spændende :-)

Nå, men status på mit grow er at jeg har formået at holde planten ret lav denne gang med en philips dual hps.. Når man tænker på at den blev udsat for et alt for svagt LED lys den første uge, og så blev trukket ned, sådan her...

Billede

Så synes jeg den er blevet meget fin..

Billede

Ved blomst skifter jeg over til en dedikeret flowering GiB.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Min EC har ligget højt over det som folk siger er godt, faktisk. Jeg følger nemlig bare et gødningsskema + postevand, og det virker fint. Det eneste jeg går op i er faktisk pH, bekymrer mig ikke så meget om EC.
Interessant.. og jeg som gik og troede at det var ekstra vigtigt at have styr på sin EC når man bruger hydro.
Er også ret sikker på at gødningsskemaer går ud fra at man bruger RO-vand.. Men ja, det hele er jo fint når den ikke tager skade af det :)

Citat:
Det lyder dyrt i gødning
Vidste der var noget, jeg ikke havde taget 100% højde for :o
Du har da fuldstændig ret.. Det ville nok være overkill, og spild af gødning..
Havde ellers fundet nogle "oxypots" som jeg synes er ret fede.
Har du selv bygget din beholder eller hvem er producenten?

Det ser godt ud :D
Glæder mig til at se hvordan den udvikler sig!

Junior medlem
Brugeravatar

SinseMilla skrev:
Interessant.. og jeg som gik og troede at det var ekstra vigtigt at have styr på sin EC når man bruger hydro.
Er også ret sikker på at gødningsskemaer går ud fra at man bruger RO-vand.. Men ja, det hele er jo fint når den ikke tager skade af det :)

Ellers kan du bare købe en masse kildevand i en discount butik. Kildevand ligger typisk på 125ppm. Men altså, man kan som sagt også bare bruge postevand hvis ens skema er i orden.

Citat:
Vidste der var noget, jeg ikke havde taget 100% højde for :o
Du har da fuldstændig ret.. Det ville nok være overkill, og spild af gødning..
Havde ellers fundet nogle "oxypots" som jeg synes er ret fede.
Har du selv bygget din beholder eller hvem er producenten?

Det ser godt ud :D
Glæder mig til at se hvordan den udvikler sig!

Det er en Flo Gro 500 som jeg har bygget et stativ til, sådan at teltet faktisk står ovenpå Flo Gro'en.

Nå, men jeg er blomstringsfasen nu. Jeg har brugt noget mere end de ~5 uger jeg brugte sidste gang, men jeg har også mere plads i teltet nu. Skiftede til GiB flowering, istedet for den Philips dual spectrum jeg brugte til grow.

Billede

Medlem
Brugeravatar

Wow der sker da noget :D
Det ser sgu godt ud unevahno!

unevahno skrev:
Ellers kan du bare købe en masse kildevand i en discount butik. Kildevand ligger typisk på 125ppm. Men altså, man kan som sagt også bare bruge postevand hvis ens skema er i orden.

Har købt mig et ro anlæg nu, så nu bliver det hele forhåbenligt lidt nemmere :)

Junior medlem
Brugeravatar

SinseMilla skrev:
Wow der sker da noget :D
Det ser sgu godt ud unevahno!

Stammen er enormt tyk nu. Jeg ville ikke kunne knække den med hænderne. Jeg får brug for et ørnenæb (eller måske en kædesav!!) når den skal fældes. Men den er vokset på en noget anden måde end med en MH pære må jeg sige. Jeg skulle holde HPSen væsentligt længere fra for at få den til give sig selv noget luft. Den blev direkte doven af HPS lys. Så har man prøvet det på egen krop :)
Citat:
Har købt mig et ro anlæg nu, så nu bliver det hele forhåbenligt lidt nemmere :)

Hvis du tilsætter lidt almindeligt postevand til dit ro vand er det muligvis perfekt. Det er jo sådan at planter trives bedst med en lille smule klorin da det dræber bakterier og andet snavs, men får de for meget klorin, ja, så kan de dø. Men du går da rigtigt til den med indkøb :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]