Stanhope skrev:
Hypnos skrev:
^ Det er godt nok en meget teknisk måde at arbejde med TUT på, men kan da godt se idéen i det
Jeg tæller aldrig sekunder når jeg laver mine øvelser, jeg fokusere mere på at sammentrække de muskler jeg prøver at træne frem for at flytte vægten. Tempoet er som regel kun noget jeg tænker på, hvis jeg efter et sæt ikke rigtig kan mærke nogen muskeltræthed, men det er sjældent.
Det hele kører meget på autopilot efter så mange års erfaring i træningslokalet.
Hvis det fejler fuldstændig med at få gang i ens mind-muscle-connection, plejer jeg at droppe at tælle gentagelser helt, og så bare køre på indtil den er der hehe

Hvad er din fremgangsmåde mht. mind-muscle connection? Jeg bruger det selv i mange øvelser, men i fx. pres øvelser finder jeg det rigtig svært.
Hvis vi eksempelvis snakker om bænkpres, så starter jeg altid med at supersætte alm armbøjninger med kropshævninger hvor fødderne stadig rør jorderen, sådan så bevægelsen og kropsholdningen er fuldstændig ligesom en armbøjning, men hvor du trækker brystet op til en stang i stedet for at skubbe dig væk fra gulvet. Jeg ved ikke hvad øvelsen hedder, så jeg håber det giver mening, ellers så spørg. Efter jeg er blevet varm, som regel 2-3 sæt af hver, laver jeg arm sving, 20 gentagelser hver vej.
Dette varmer hele overkroppen op, bløder ledene op, og giver mig en bedre muskelkontakt inden jeg går igang med mine egentlige øvelser.
Jeg gør dette inden alle overkrops øvelser.
Hvis du har dårlig kontakt med dit bryst under pres øvelser, kan du prøve at presse hænderne sammen samtidig med at du løfter OG sænker stangen i bænkpres. Du skal selvfølgelig ikke flytte hænderne på stangen rent fysisk, men blot "lade som om".
Prøv at forestille dig du løfter stangen ved at samle hænderne sammen, ikke ved at skubbe den væk, Samtidig med dette, skal dine skuldre være i en neutral position, eller svagt tilbage trukket. De må aldrig løfte sig fra bænken, hvis de gør, overtager de arbejdet for brystmuskulaturen.
Det tog mig MANGE år før jeg fandt ud af det her, og jeg kan garantere dig for, at hvis du gør det rigtigt, vil du går mange kg ned, men brystet vil vokse!
En ting mere, hvis man har dårlig muskel kontakt hjælper det tit at øge tiden i sænkefasen.
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.