Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 00:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ayahuasca?
Hej
Jeg har igår brygget og drukket ayahuasca sammen med to andre, men dog uden den store effekt.
Jeg brugte Syrian Rue og Chaliponga og doserne var 3.5g Maoi og 8.5g Chaliponga som blev kogt hver for sig i ca. 4 timer. Vi indtog først Maoi og 25 min senere indtog vi DMT.
Det smagte afskyeligt og jeg havde svært ved at holde det inde og efter 30min kunne jeg simpelten ikke mere og kastede op. Jeg har en klar effekt herefter men den er svag og aftager stille og roligt og efter 2-3 timer kan jeg igen køre bil! De andre havde det på samme måde men uden at kaste op.

Er der noget jeg har lavet forkert eller har plante materialet bare ikke været af god kvalitet eller var dosen for lille?
Som jeg læste inde på DMT Nexus så skal man bruge 3-10g chaliponga?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
Hej Øtripperen, jeg sidder med samme oplevelse. Og har skrevet en tråd om min oplevelse uden at få svar fra nogle brugere fra dette board.

Men ifølge den opskrift jeg efterfølgende kiggede på, sagde noget i retning af at man skulle koge det uden at nedkoge det til drikkebar mængde. lade det stå og afkøle 24 timer cirka, også nedkoge og afkøle til indtagelse.

EDIT: Husker jeg rigtigt, smelter DMT ved 80 grader, men fordamper ved 120. så det må ikke stå og bulderkoge ustyrligt. Havde selv overvejet om det var det, men syntes jeg havde styr på det.
Og da jeg brugte 50g af MAOi og DMT skulle der have været rigeligt til gennembrud hvis noget skulle være fordampet.

På forhånd tak.

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
DMT har et kogepunkt på 165°C. I junglen koger de deres bryg i flere timer. Du skal ikke være bange for at koge DMT'en ud af ayahuascaen.
Der kan være mange ting som gør at I ikke kan mærke virkningen.
Hvis I vil være sikre på at I indtager den rigtige mængde, så overvej pharmahuasca. Ren DMT fumarate og harmaline.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Havde egentligt den opfattelse at det var lidt ligemeget hvor meget af hver man brugte, og kunne justere styrke derudfra?

Skal siges jeg kogte 50g B.Caapi og 50g Chaliponga sammen, uden at afkøle det i et døgn. Brugte 5+ timer på kogning. Hældte vandet fra over i en anden gryde 3 gange, og fyldte nyt på.
Det eneste tidspunkt det kom til at bulder lidt var til allersidst.
Brugte osse postevand, da jeg havde glemt mit distilleret derhjemme.

Planen var at indtage halvdelen og vente lidt, men valgte at drikke det hele( 3 store kopper afskygelig smag ;^) overdosis? Oo

Someone break the mystery!

så må jeg bare prøve at koge dobbel dose næste gang og måske bruge Mimosa istedet, da det skal være mere stabilt mht. dmt indehold har jeg læst:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Skal man ikke også holde en bestemt kost, for at få den ønskede virkning?

Medlem
Brugeravatar

@The Docter Shamans fra aya docs snakker om udrensning og tunge vs lette vibrationer med hensyn til mad. Altså forstået som kød, er tung energi at arbejde med. Nu er jeg jo´ slet ikke expert, men der skal nok være noget om snakken. Men logikken siger mig det ikke burde dræbe et trip. Det er lidt som der er ingen vej tilbage når først det er smuttet forbi de fysiske mure der står ivejen for optagelse(MAOi).

Jeg betragter Ayahuasca som at rydde op i sindet og ånden MM. Og at rydde op samtidigt rent fysisk burde helt klart gøre oplevelsen mere ren og flydende, ifølge mit hoved.

Kan være jeg tager fejl, er jo ikke shaman ;^)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Ether og The Doctor,
Jeg kan så sandelig se at der er brug for en Ayahuasca guide her på psychedelia! Det med at holde en speciel diet inden at man indtager Ayahuasca er meget vigtig, og handler ikke bare om "energierne" i maden er tunge eller lette!! Det handler om at man kan blive forgiftet.
Forklaring: Når du indtager Maoi (monoamine oxidase inhibitor) som der er i Banisteriopsis Caapiog i]Peganum Harmala[/i], gør du dig tilgængelig for DMT, fordi du sætter et enzym ud af funktion i maven, som normalt ville nedbryde DMT hurtigt. Dette enzym nedbryder dog også andre stoffer end DMT, bl.a. tyramin som findes i visse fødekilder, og det er her du skal være varsom. Forhøjede mængder af tyramin kan forårsage øget blodtryk, puls, og i værste tilfælde hjertestop. Nedenstående er taget fra siden: http://www.zamnesia.com/content/288-the ... -maoi-diet , hvor de kommer ind på hvad der sker i kroppen, og hvilken føde man bør undgå før Ayahuasca indtag:

Citat:
Ayahuasca in its most basic form is a combination of two plants; the banisteriopsis caapi vine and the leaves of the chacruna plant, psychotria viridis. This unique plant combination is not a random coincidence, but rather, it is an elaborate mixture that unlocks the power of both plants.
There are two aspects that are often associated with an ayahuasca diet. The first one is the aspect of purity. Traditionally, shamans and apprentices abstain from spicy and heavily-seasoned foods, excess fat, salt, caffeine, acidic foods (such as citrus) and sex before and after an ayahuasca session. Avoiding these foods is thought to calm the mind and conserve energy for the journey.
The second dietary consideration stems from the interaction of tyramine with MAOIs, which are reported to cause a hypertensive crisis when combined. However, many ayahuasca groups such as the União do Vegetal in Brazil do not follow any dietary restrictions, suggestion that the risk is much lower than previously thought. In fact, psychedelic researcher Jonathan Ott wrote in one report on Pharmahuasca:
„I have personally tempted fate, and ingested cheese, beer, chocolate, caffeine, nuts, dried fruit, etc. in the afterglows of my pharmahuasca and anahuasca experiences, with no ill effects whatever.“
Ayahuasca
Ayahuasca - Banisteiopsis Caapi
MAOI & RIMA
The DMT provided by the psychotria viridis leaves is not orally active because of so called MAO enzymes. Located in our guts, these enzymes break down the DMT before it enters our bloodstream. In the ayahuasca brew, the banisteriopsis caapi vine provides MAO-Inhibitors (MAOI), which temporarily and selectively suspend the barrier provided by these enzymes, and allow the DMT to be absorbed.
MAO stands for Monoamine Oxidase; two enzymes, MAO-A and MAO-B, are found naturally within the human gastrointestinal tract. The MAO barriers are a safety mechanism that protects us from a range of mildly dangerous foods. For example, without those enzymes a slice of aged cheese might just knock us out.
While Ayahuasca is often said to be a MAO-Inhibitor, more precisely is it actually a RIMA - a Reversible Inhibitor of Monoamine Oxidase. There are some significant differences between a MAOI and a RIMA. First of all, MAOIs last much longer; pharmaceutical MAOIs tend to have a duration of a few days to a few weeks. RIMAs, on the other hand, only last a few hours after ingestion. Also, the RIMA mechanism of ayahuasca shows a more selective inhibition process than its synthetic counterparts. These differences explain why there are no known fatalities caused by ayahuasca, as opposed to the occasional deaths caused by synthetic MAOIs drugs.
Further, evidence shows that the harmala alkaloids of ayahuasca act only on MAO-A, in a similar mechanism like Moclobemide, an anti-depressant that does not need dietary restrictions.
TYRAMINE AND MAOIS
A lot of foods contain the amino acid “tyramine”. A certain amount of tyramine is not a problem for our system. But if the MAO enzymes have been inhibited, tyramine can be freely absorbed in amounts larger than what the body can handle. As tyramine enters our system, it displaces stored adrenaline from the adrenal glands. As adrenaline is dumped into the blood stream, it can lead to a hypertensive crisis which in turn can cause severe headaches, heavy sweating, dilated pupils, a stiff neck, heart palpitations, increased blood pressure, and in some severe cases, cardiac failure. The release of excess adrenaline can also cause feelings of fear and ultimately panic, making the situation even worse.
Ayahuasca does not inhibit the breakdown of tyramine completely, allowing the body to continue to regulate it to a degree. As a result, there are no known fatalities as a result of eating foods containing tyramine when taking Ayahuasca, but it is still wise to practice caution, especially for those with high blood pressure or known heart problems.
WHAT ABOUT DRUGS AND MEDICATION?
There are a number of drugs that do not mix well with Ayahuasca. Unlike food and drink, which possibly tend to produce discomfort in various degrees, mixing Ayahuasca with pharmaceutical drugs can cause more serious problems, depending on the actual drug. If you are on a medication, make sure to check the compatibility with ayahuasca.
WHICH FOOD AND DRINK SHOULD BE AVOIDED?
The following food drink contain high amounts of tyramine:
Meat that is not fresh – especially liver.
Processed meats such as sausage, bologna, pepperoni, salami etc
Protein extracts
Protein dietary supplements
Aged cheese
Any fish that is not fresh or has undergone some form of treatment (for example, smoked, fermented, pickled or dried fish etc.)
Yeast in any form
Soy sauce and fermented soybean paste
Fermented tofu
Fermented bean curd
Canned soup, bouillon or ant soup with protein extracts in.
Miso soup
Sauerkraut
Fruit that is bruised or overripe.
Dried fruits including, but not exclusive to, raisins and figs.
Avocado and guacamole
Any alcoholic drinks and their non-alcoholic variants (for example non-alcoholic beer).
Dairy products that have not been refrigerated or are close to their expiration date.
Shrimp paste
Fava beans
Aspartame
Large amounts of peanuts
Large amounts of raspberries
Large amounts of spinach
Large amounts of chocolate
Caffeine
HOW LONG SHOULD THIS FOOD AND DRINK BE AVOIDED FOR?
Generally speaking, you should try to avoid these substances for 24 hours before and after taking Ayahuasca.
WHICH DRUGS MUST BE AVOIDED?
The following type’s drugs are unsuitable for use with Ayahuasca:
Other MAOIs
SSRI’s (any selective serotonin reuptake inhibitor)
Alcohol
Antipsychotics
Appetite suppressants (diet pills)
CNS (central nervous system) depressants
Amphetamines (including meth and dex, variants)
Antihypertensives (high blood pressure medicine)
Medicine for asthma, bronchitis, or other breathing problems
Antihistamines, medicines for colds, sinus problems, hay fever, or allergies (Actifed DM, Benadryl, Benylin, Chlor-Trimeton, Compoz, etc.)
Specific drugs and herbs to be avoided:
Actifed
Amantadine hydrochloride (Symmetrel)
Amoxapine (Asendin)
Benadryl
Benylin
Bupropion (Wellbutrin)
Buspirone (BuSpar)
Carbamazepine (Tegretol, Epitol)
Chlor-Trimeton
Clomipramine (Anafranil)
Cocaine
Cyclobenzaprine (Flexeril)
Cyclizine (Marezine)
Desipramine (Pertofrane)
Dextromethorphan (DXM)
Disopyramide (Norpace)
Doxepin (Sinequan)
Ephedra
Ephedrine
Flavoxate Hydrochloride (Urispas)
Fluoxetine (Prozac)
Ginseng
Imipramine (Tofranil)
Isocarboxazid (Marplan)
Kava
Levodopa (Dopar, Larodopa)
Loratadine (Claritin)
Maprotiline (Ludiomil)
Meperidine (Demerol)
Methylphenidate (Ritalin)
Nortriptyline (Aventyl)
Oxybutynin chloride (Ditropan)
Orphenadrine (Norflex)
Parnate
Paroxetine (Paxil)
Phenergen
Phenelzine (Nardil)
Procainamide (Pronestyl)
Protriptyline (Vivactil)
Pseudoephedrine
Quinidine (Quinidex)
Salbutemol
Salmeterol
Selegiline (Eldepryl)
Sertraline (Zoloft)
Sinicuichi
St John Wart
Tegretol
Temaril
Tranylcypromine (Parnate)
Tricyclic antidepressants (Amitriptyline, Elavil)
Trimipramine (Surmontil)
Yohimbine
HOW LONG SHOULD DRUGS AND HERBS BE AVOIDED FOR?
Anywhere between 24 hours to 6 months before and after taking Ayahusasca depending on the drug. Consult a doctor for more info on mixing drugs with MAO inhibitors.
WHAT THEN CAN I EAT?
As a rule of thumb, all fresh fruit and vegetable are good. If it‘s aged or factory-processed, avoid it.
Disclaimer: Our list in not exhaustive, please take the information with a degree of caution and common sense as other things may also interact badly. We are not medically trained or qualified to give medical advice. We can take no responsibility for adverse side affects you may experience. If in any doubt, consult a doctor.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

@fanny

Jeg forstår at faste inden trip, jeg kender lidt til hvordan MAOi virker, det er ikke nyt for mig.

"Further, evidence shows that the harmala alkaloids of ayahuasca act only on MAO-A, in a similar mechanism like Moclobemide, an anti-depressant that does not need dietary restrictions."

Min pointe er bare, tvivler på det er min mad eller fasten der har ødelagt det. Med mindre der er en grund til at holde diet i længere tid, hvilket jeg ikke har hørt om..

Anyways, det er muligvis noget med afkøling, dog forstår jeg ikke hvad der foregår. Sidder på en masse Chacruna, jeg prøver igen næste måned med rue.

Jeg fik også fastet osv. før mit indtag så jeg tvivler også på at det har noget med det at gøre!

Jeg fik tydelig effekt, bare slet ikke noget trip og 2-3 timer senere var jeg i ædru tilstand.
Problemet er bare at jeg læser om doser af Chaliponga fra 3-10g og jeg mener virkelig at den dosering er meget misvisende hvis det plantemateriale jeg havde var af godt kvalitet fordi så skal jeg nok fordoble dosen eller mere for at jeg skal få det trip jeg ønsker.

Jeg tænker på at prøve med Mimosa istedet for og der læser jeg også doser fra 3-9g men hvis det er af samme skala skal jeg nok koge 20-30g.
Det er bare så træls at faste i så lang tid, smage den afskyelige drink, få kvalme og så til sidst ikke noget trip:(

Medlem
Brugeravatar

jeg kogte 50g caapi og 50g chaliponga i omkring 5 timer. Sker der noget når det bliver afkølet ?

Gad vide, jeg afkølede også både Harmalaen og Chlipongaen. Harmalaen var nærmest frosset til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]