Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ah, så forstår jeg bedre idéen med det.
Der er alligevel 2.5 meter fra min cooltube til min kanalventilator. Så luften er nok omkring 40 grader når den kommer igennem. Det vil jeg ikke tro kan deformere bladene, men måske bare forringe levetiden på motoren lidt.
Ja, kan godt holde hånden på min tube, i så lang tid jeg har lyst.. Den er da lun, men brænder mig ikke.
Kan godt være at Philips bliver varmere, men min tube er også en lille smule tykkere end din, det kan også give noget.

Det er sgu vildt nok med 500 gram på en enkelt plante, så ville jeg også være godt tilfreds ja ;)
Mit telt er 80x80x160, men går virkelig og overvejer at købe et ekstra på 60x60x140.

AWESOME smiley'er virker igen! :D :lol:

Junior medlem
Brugeravatar

Du kan bedre se det hele her, og jeg var nede og tage det billede for forståelsens skyld imens du skrev alt det der, så nu får du det sq lige anyway..

Billede

Den til højre suger også, ligesom din tube ventilator. Og så ud af vinduet..

Billede

Jeg har også en passiv indsugning udefra på, men det er en anden historie, den sidder et andet sted..

Tilbage til dine planter :)

Medlem
Brugeravatar

Tak for det unevahno, nu giver det ekstra meget menig ;)

Her en lille update fra dag 63..
Har hævet den mindste Sweet tooth yderligere da jeg opdagede hvor flot den var blevet..
Den er måske kun 2/3 af den højde de andre er, og ser ret anderledes ud. En anden phenoptype måske, som ikke har haft noget imod at lyset har været lidt for langt væk?

Billede

Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

Dag 67

Buds everywhere! :mrgreen:
Det føles rart at være så tæt på målet nu :D
Har en idé om at de er færdige om 2-3 uger, men det er lidt svært for mig at vurdere.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

Dag 71

Planterne har næsten været 6 uger i 12/12 nu, men auto'erne har naturligvis været i blomst længere.
Auto'erne har også udviklet sig meget forskelligt, så jeg regner med at der er en af dem som er klar til høst om en uges tid.
Ellers er der ikke det store at opdatere.

Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

Ja det synes jeg godt nok også! :D

Det er en super fed hobby, som jeg må indrømme, at jeg er blevet ret så fascineret og grebet af.
Glæder mig allerede til nye frø skal sås, og det bliver super svært for mig at begrænse mig til hvilken strain jeg skal gro. Kunne virkelig godt tænke mig et telt til :D
-og ikke mindst glæder jeg mig selvfølgelig til at høste :joint:

Medlem
Brugeravatar

Har tænkt mig når de skal høstes at klippe dem ved roden, og lade dem hænge i teltet i nogle dage.
Så klippe dem op, trimme dem, og lade dem hænge igen, men denne gang ikke i teltet, da det sikkert er i brug igen.
Så ellers lade dem tørre til de føles tørre.. og der efter i nogle glas.. og så bare cure dem ved at åbne og lukke glasset hen over en periode :)
Derudover kommer helt sikkert til at smug-ryge lidt af det igennem perioden...

Lyder det fornuftigt nok?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
giv dem 24 - 48 timers mørke inden du klipper roden, de brænder en masse sukker og forskellige ting af i mørket som man ikke vil ha i sine buds, ellers lyder det rimelig fornuftigt

skaf dig evt et lille hygrometer til at komme med ned i glasset, så har du fuld kontrol over fugtigheden og din curing :)

Medlem
Brugeravatar

Tak for det Crime, det vil jeg lige huske :)

Medlem

Tillykke med det fine grow. Du har gjort det virkelig godt og tydeligvis sat dig ind i sagerne. Du ser ud til at høste som fortjent.

Lige et par ting:

- jeg tror der er lidt længere tid til høst end du selv tror. Du har selvfølgelig købt et lille mikroskop, så du kan tjekke det helt nøjagtigt?
- det er min erfaring at det bliver sværere at trimme de små blade, hvis man først lader dem tørre ind. Det er et pillearbejde i forvejen.
- mht. Curing på glas, så findes der sådan nogle små "breve" man kan købe på ebay som holder fugtigheden på det helt rigtige niveau, hvis man lægger dem ved. De koster kun få kroner stykket. Jeg kan ikke huske, hvad de hedder, men det er der helt sikkert nogle andre som ved.

Ellers held og lykke med de sidste cirka 4 ugers blomstring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Det er lidt svære at trimme tørt.. men til gengæld er det så tilsvarende svære at tørre når den er trimmet våd og det går ud over smag og duft

Senest rettet af Crime 19 dec 2014 13:41, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for det Tjalde, jeg er beæret :)

- Jep jeg har et 60x mikroskop til et tjekke når de er helt klar.
- Tak for den info! Havde godt overejet det lidt, men havde også læst at nogle syntes at slut-produktet blev bedre sådan. Men jeg tror at jeg tager imod dit råd og trimmer dem imens de stadig står hele, efter de 24 timers mørke.
- Har godt læst lidt om det. Er det de der små silica-gel poser, som man bruger til at holde fugt ude af forskellige ting?? Havde bare en idé om at de ville suge for meget fugt.

Takker og bukker

-edit, trimningstidspunkt er taget til overvejelse igen.

Medlem

Google boveda pack og cannabis. Måske du lige kan nå at få dem hjem fra ebay. Koster varen mindre end 80 kr, skal du ikke betale told og moms.

Edit: jeg håber ikke "Ebay" opfattes som et forhandlerlink. Hvis så, så undskyld.

Senest rettet af Tjalde Smølf 20 dec 2014 04:34, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Og det skal jo så være boveda 62 mini. Og det skulle ikke "tørre ud", men netop holde fugtigheden konstant på 62%. De bruges primært til cigarer.

Medlem
Brugeravatar

Helt sikkert Tjalde :D
Sådan nogen må jeg prøve.

Er sikker på, det at nævne ebay, ikke opfattes som forhandler-links.
Det ville være noget andet, hvis du havde linket til en specifik sælgers produkt.
Udover det, så ville det nok også være det første sted jeg selv ville søge. :wink:

Der er en pakke med 6stk, man kan købe for ~75kr.. Synes ikke rigtigt at jeg kan finde det billigere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Er lige bumpet over denne tråd..
Det ser FANME lækkert ud, det der!

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Tak Georg :D
De har også fået massere af kærlighed :wink:

Post nummer 100! 8)

Medlem
Brugeravatar

Tænkte i ikke skulle snydes fra en update i julen.
Så her kommer lidt billeder fra dag 76.

Denne Barney's farm - Sweet tooth, er den plante som er længest fremme. Jeg overvejer om den ikke bare skal flushes og have rent ph-justeret vand fra næste vanding. For det skal vel gøres før trichomes når den optimale farve?
Billede

Endnu en Sweet tooth, som dog har en lille smule længere igen, men tilgengæld har mange flere trichomes :D
Billede
Billede

Så har vi den lækre Female seeds - C99 Hybrid, som er sativa dominant, og derfor også burde skulle have noget længere tid end de andre planter. Men den ser godt nok lækker ud, med solide buds.
Billede

En Female seeds - Bubblegummer, den plante som jeg overvejede at smide ud på et tidpunkt.. Det ser stadig ud som om, at det er den som har længest igen. Men er da glad for at jeg ikke smed den ud :)
Billede

Til sidst har jeg et billede af nogle blade på en sweet tooth, som begynder at få brune pletter.. Kan ikke rigtigt finde ud af hvad det kan være.. Er det bare modningsprocessen ?
Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
jeg er ret sikker på at de brune pletter er overgødning se her http://cdn.marijuanapassion.com/forum/a ... 1295751999 ellers ser det godt ud :D

Medlem
Brugeravatar

Der er sikkert fordi jeg har kørt lidt for længe med PK13/14 så...
Var virkelig i tvivl om jeg ramte den rette uge at bruge det i, og det er ikke også lidt svært med planter der er udviklet rimeligt forskelligt. Så de har fået 2 uger med PK13/14, i stedet for 1.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]