Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: CFL grow
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rabalderstræde
Hej - Jeg overvejer så snart jeg får min lejlighed at starte et grow op igen - har min gamle 125w cfl som jeg vil supplere med en 250w til blomst.

Mit spørgsmål er bare: Sparer jeg for meget på Watt? Skal jeg gå hele vejen og købe et 400w hps setup? Har set fremragende growlogs med 250w cfl, men har bare ikke fundet ud af om jeg virkelig ville kunne få dobbelt så meget udbytte ved hps?

Håber i kan give mig nogle svar ! :)

Titel: Re: CFL grow
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Cymbaline skrev:
Hej - Jeg overvejer så snart jeg får min lejlighed at starte et grow op igen - har min gamle 125w cfl som jeg vil supplere med en 250w til blomst.

Mit spørgsmål er bare: Sparer jeg for meget på Watt? Skal jeg gå hele vejen og købe et 400w hps setup? Har set fremragende growlogs med 250w cfl, men har bare ikke fundet ud af om jeg virkelig ville kunne få dobbelt så meget udbytte ved hps?

Håber i kan give mig nogle svar ! :)

du får nok ikke dobbelt så meget i vægt, men du får betydeligt mere, og så vil de være langt mere kompakte og krystal befængte = højere potens, så det er helt sikkert det værd hvis du kan holde styr på varmen

Medlem
Brugeravatar

Mener du at det vil kræve mere udstyr i form af udluftning og temperatur-kontrol med en hps? I så fald ville jeg blive glad nok for det udbytte jeg ville kunne få med 2 cfl's, et termometer og en blæser - det er kun til eget forbrug og regner med at starte op med nogle auto's bare for at komme igang

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
ja, en cfl bliver måske 50c, en 400w hps bliver nok 150c, så hvis du ikke har et ordenligt ventileret setup er det ikke en god ide, men det er heller ikke være end at det kan fixes for et par hundrede kroner

jeg går ud fra at du vil gro i et telt? hvis rummet teltet står i kan komme af med varmen så er det bare en lille cooltube og en lille blæser til at få det ud af teltet

en 200w hps ville også være langt bedre end 250 cfl og den udgiver en del mindre varme end 400w

jeg vil vove at påstå at en 200w kunne forøge vægt og potens med 10-20%, en 400w 30+%, forudsat at de andre ting spiller

så det er op til dig, om det er besværet værd, du kan også køre 1-2 grows med en 250w cfl og lige komme ind i tingene og få købt og læst hvad der skal købes og læses og så kan du opgradere til en hps der

Medlem
Brugeravatar

Crime, jeg tænker lidt et lille skab I stedet for et telt :)

Men jo jeg tror jeg starter med cfl og ser på om jeg måske skal sætte mig lidt mere ind I hps inden jeg giver mig I kast med det right away

Btw synes jeg selv at ville bare godt tilfreds med et yield på størrelse med det OP fra denne tråd http://www.rollitup.org/t/stealth-250w-cfl-auto-grow-sweet-seeds-fast-bud-automatic.507917

Medlem

Seriøst, drop da de autoer... Du får langt bedre udbytte med feminiserede ikke-autoblomstrende frø.. Og hvorfor er det lige du synes at autoer er så meget lettere? fordi du lige skal bruge 5 minutter på at stille en timer til 12/12?

Når du går op i at få mest muligt ud af dit setup, så er det et godt sted at starte.

Medlem
Brugeravatar

Tjalde Smølf skrev:
Seriøst, drop da de autoer... Du får langt bedre udbytte med feminiserede ikke-autoblomstrende frø.. Og hvorfor er det lige du synes at autoer er så meget lettere? fordi du lige skal bruge 5 minutter på at stille en timer til 12/12?

Når du går op i at få mest muligt ud af dit setup, så er det et godt sted at starte.

Det er egentlig bare for at se hvad det er for noget, har ikke prøvet auto før :) Men har da også overvejet at bare køre feminized - har timer og det hele..

-hvad mener du med at det er et godt sted at starte?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]