Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 18:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 5-MAPB
Medlem

Geografisk sted: ???
Hey psychedelia!
Jeg er begyndt at eksperimentere lidt med RC's, og håber der er nogle af jer der kan hjælpe.

Jeg går lidt og overvejer at købe en sjat 5-MAPB hjem, men har fundet forskellige slags.

Det ene hedder bare 5-MAPB, og den anden har hcl bagefter navnet (Går ud fra det er hydrochlorid?)

Nogle der kan kaste lidt lys over om det udgør en forskel om det er hcl eller ej? Er ikke den helt store kemist nørd :D

Og nu vi er på emnet, er der nogle der har prøvet det og evt kan give et par fifs og fortælle lidt om jeres oplevelse med stoffet?

Titel: Re: 5-MAPB
Insane psychedelia user!

Det gør en forskel i forhold til ROA. Om det er salt eller baseform. Det kan også have noget at sige ifht dosering.

Hvis der ikke står i beskrivelsen af den uden HCL bagefter, hvilke form stoffet er på, ville jeg ikke handle der.

Medlem

ROA? Uddyb gerne :D
Edit: Fandt lige ud af det var route of administration!
Hvis jeg nu fik 5-MAPB HCL, hvad ville det betyde for ROA? Ville det gøre oral indtagelse bedere end at sniffe det eller hvordan?

Med hvilket form, går jeg ud fra du mener hvilket form stoffet kommer som? Både HCL og ikke HCL kommer som et pulver.

Insane psychedelia user!

ROA = indtagelseslsmetode.

Med form mener jeg om det er salt eller base ikke om det er pulver. Jeg kender ikke rigtigt noget til stoffet du har i tankerne. Så jeg skal ikke kunne sige om baseformen er flydende. Jeg ved i hvert fald bare at det kan have noget at sige ifht dosering om det er det ene eller andet. Derfor ville jeg kun handle med vendor som oplyser hvad de præcist sælger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har aldrig set 5-MAPB solgt i freebase. Hvis du kan få fat i MDMA, ser jeg ingen grund til at købe 5-MAPB, rusen minder så meget om hinanden jeg ikke ville kende forskel i en blindtest.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Puny_pete skrev:
Jeg har aldrig set 5-MAPB solgt i freebase. Hvis du kan få fat i MDMA, ser jeg ingen grund til at købe 5-MAPB, rusen minder så meget om hinanden jeg ikke ville kende forskel i en blindtest.

5-MAPB går ind under analog-lovgivningen, og er dermed ulovligt, ikke?

Admin
Brugeravatar

Korrekt, 5-MAPB vil umiddelbart gå ind under analoglovgivningen.

-Jimmy Carter

Medlem

Det var lige godt satans, troede lige jeg havde fundet en mere eller mindre perfekt lovlig erstatning til MDMA.

Findes der andre alternativer som ikke er omfattet af analog lovgivningen?

Medlem

Freelancer skrev:
Det var lige godt satans, troede lige jeg havde fundet en mere eller mindre perfekt lovlig erstatning til MDMA.

Findes der andre alternativer som ikke er omfattet af analog lovgivningen?

Nej.....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, øv. Det er ellers et ret fedt stof, hvis man tager det med måde.

To shed some light on the topic:
Forskellen på 5-MAPB (eller 5-APB/6-APB og de andre benzofuraner) i .HCl eller HydroChloride saltet (ikke "HCL" - Cl er forkortelsen for grundstoffet Klor) er, at der er mere af den aktive substans (altså selve det aktive molekyle) i det pulver, du modtager.

Er APB'en derimod i det førhen mere almindelige succinat-salt, får du mindre aktivt stof milligram for milligram.

Kort sagt: 5-MAPB.HCl er mere potent per mg., fordi der er mere aktivt stof i pulveret, end hvis du havde succinat-saltet af stoffet.

HCl-udgaven af 5-APB var væsentligt mere potent end det førhen mere gængse succinat. Derfor bruger visse vendors HCl-"mærket" til at understrege, hvilken kvalitet og givetvis potens, du kan forvente.

Det gælder dog ikke altid.
Ovenstående gør sig kun gældende for benzofuranerne (APB'erne) svjv. - om ikke andet er det i hvert fald ikke relevant at tale om andre lige her.

Håber det gav svar nok :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Der må jeg altså lige komme med en indvending, Mystery. Det gør sig ikke kun gældende for benzofuranerne men for alle salte. Jo tungere saltet som molekylet er bundet til er, jo færre antal molekyler vil der være i forhold til vægt. Basic kemi. Det samme gør sig for eksempel gældende for 2C-B-saltene. Hydrokloridsaltet (HCl) er lettere end hydrobromidsaltet (HBr), og derfor skal man have en mindre dosis af HCl versionen af 2C-B.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som sagt var det kun så vidt jeg vidste - I stand corrected :) tak for info

Medlem

Mange tak, det besvarede næsten alt jeg ville vide. 1+ !

Hvis jeg nu beslutter mig for at skide på loven, og forsøge mig med at bestille noget hjem. Hvad kan jeg så se frem til i form a risiko for check i posten/straf? Eller får jeg bare et brev om at det er blevet konfiskeret?

Får vidt forskellige historier, nogle siger at man bliver sigtet for narko smugling, andre at man får det med en læge advarsel vedhæftet og nogle at det bare bliver konfiskeret uden videre konsikvenser?

Medlem
Brugeravatar

Freelancer skrev:
Mange tak, det besvarede næsten alt jeg ville vide. 1+ !

Hvis jeg nu beslutter mig for at skide på loven, og forsøge mig med at bestille noget hjem. Hvad kan jeg så se frem til i form a risiko for check i posten/straf? Eller får jeg bare et brev om at det er blevet konfiskeret?

Får vidt forskellige historier, nogle siger at man bliver sigtet for narko smugling, andre at man får det med en læge advarsel vedhæftet og nogle at det bare bliver konfiskeret uden videre konsikvenser?

Bump

Dedikeret medlem

Jeg har et teoretisk spørgsmål: Hvis man er ved at blive tolerant overfor MDMA, kan man så tage 5-MAPB i stedet for? Eller vil der være en krydstolerance?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Enspænderen skrev:
Jeg har et teoretisk spørgsmål: Hvis man er ved at blive tolerant overfor MDMA, kan man så tage 5-MAPB i stedet for? Eller vil der være en krydstolerance?

Der vil bestemt være kryds tolerance. Om denne vil være lige så udtalt som hvis du bare fortsatte med at indtage MDMA, ved jeg ikke, men mit gæt vil være at det er meget tæt på da deres primære virknings mekanisme er den samme. Det vil desuden ikke give nogen mening at skifte imellem forskellige empatogener, set med HR brillerne på, da du vil løbe ind i de samme problematikker som hvis du bare var fortsat med MDMA (lavt Serotonin niveau og desensitivering af de Serotonerge receptore).

Den eneste løsning på problemet, så vidt jeg ved, er en lang pause.

Dedikeret medlem

Jeg tror du har ret. Tak for svaret.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

I forhold til kontraindikationer, så ja, det vil jeg helt klart mene. Men det er værd at bemærke at der er tale om et relativt nyt RC, så den tilgængelige information er meget begrænset. Baseret på de trip rapporter og lignende anekdoter jeg har læst, vil jeg tro at 5-MAPB har en større selektivitet for Serotonin end hvad der er tilfældet for MDMA, da rusen ofte beskrives som værende mere sederende i sin karakter. Dog må Dopamin og Noradrenalin antages at spille en rolle, da virkningen trods alt er meget tættere på MDMA end hvad der lyder til at være tilfældet for MDAI, som er en meget selektiv Serotonin releaser.

Jeg har ikke selv prøvet det, men vil tro at de fleste vil kunne kende forskel på MDMA og 5-MAPB i en blind test.
Man vil nok kunne forvente det samme, i den forstand at 5-MAPB vil kunne bruges i samme henseende, eksempelvis i en kombination med LSD eller lignende men man skal nok ikke forvente at virkningen vil være identisk med MDMA. Dermed ikke sagt at virkningen nødvendigvis vil være af ringere kvalitet, men anderledes, så det er nok meget subjektivt om man mener at det kan bruges i den forbindelse eller ej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]