Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 20:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Åh gud. dette lyder nok mest af alt som ynk men jeg har behov for at komme af med det.
Jeg blev for 5 år siden intruduceret til denne fyr. lad os kalde ham casper. da jeg lærte ham af kende startede hans hash misbrug.
Casper var og er stadig en rigtig sød fyr. dengang prøvede vi og blive kærester men det gik ikke, vi holdte dog kontakten.

for 2 år siden blev casper og jeg kærester. jeg vidste intet om hans hashmisbrug på daværende tidspunkt. og jeg er vokset op med at hash dræber.(er blevet klogere siden!)
Så jeg valgte og sige jeg ikke ville hjælpe ham økonomisk med hans forbrug og det accepterede han også til dels. (jeg var lige blevet 18 han var 20)

jeg opdager hurtigt at caspers forbrug er lidt voldsomt og han nemt bliver irreteret og sur når han ikke får sit røg. det koster nogle skænderier.
da han en dag kommer og spørger om han må låne til røg siger jeg nej, det accepterer han pænt. Men da hans kammerart kommer om aftenen imens min veninde er hos os også, spørger kammerarten ad om de ikke skal ryge hvor han siger at "du skal spørge den der henne i sofaen om jeg må" jeg tænder fuldstændig af og det koster vores forhold. vi var samen i 3 måneder.
Der går 6 måneder uden nogen form for kontakt imellem os. jeg ryger ud i et lille alkoholmisbrug i de 6 måneder.

han vælger og kontakte mig efter de 6 måneder. jeg kan se han smisbrug er blevet værre efter han har været kærester med en anden pige i mellemtiden som også var hashmisbruger. jeg lægger stortset alkoholden på hylden fra den ene dag til den anden..

Ham og jeg er sammen næsten konstant de næste 4 måneder hvor vi bor mere eller mindre hos hans kammerart, og jeg kan se hans hashmisbrug vokser. da han ingen penge har overhovedet hjælper jeg ham for jeg er stadig vanvittig forelsket i ham og vil gøre alt for at han bliver i mit liv.
Så på de 4 måneder forsvinder der knap 35000 kr på hash. Det er lige knap 300 kr om dagen. Det er altså mange penge.
Ham og jeg fungerer næsten som kærester de 4 måneder der. og jeg nyder hans selskab. jeg elsker og bruge tid med ham. vi opfører os som kærester på alle tænkelige måder dog uden ret mange skænderier iforhold til da vi faktisk var sammen.
Men da de 4 mpneder er gået har jeg ikke flere penge. jeg sender casper på afvænning. det vil han dog ikke helt så han ender i forsognsbolig.
Derefter ryger alt imellem os til jorden. jeg kan ikke besøge ham uden og gå derfra uden at ryste og tude. flere gange er jeg besvimet når jeg er gået derfra fordi jeg har været så ulykkelig. Men han rykker på afvænning og bliver clean. derefter rykker han i halvvejshus. Jeg besøger ham stadig jævnligt og vi hygger os også men der er noget ved ham jeg ved der ikke er rigtigt.
Så da han begynder og aflyse aftaler ved jeg godt at han er faldet tilbage i sit misbrug.

Han ryger ud af halvvejshuset og ind på et nyt forsogns hjem.
derefter begynder han og komme med hentydninger omkring at han savner mig og han gerne vil have besøg. jeg aflyser et par gange fordi jeg har udvilket en svær depression imens alt dette har foregået så har ikke behov for at besøge ham, men til sidst så skriver han til mig "jeg ved ikke hvilke følelser jeg har for dig, jeg tror jeg gerne vil have dig tilbage. "

dum som jeg er går jeg tilbage til ham. nu bor vi på samme forsognshjem, jeg har intet misbrug. han har stadig hans. samtidig har han en sygelig jalousi som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal klare. og idag hvor han ingen røg har er han bare direkte modbydelig overfor mig, så vi ser slet ikke på hinanden eller snakker sammen fordi han troede jeg skrev med en dreng, som enligt er en pige, og det har så pisset ham så meget af at han ikke kan holde ud og se på mig. og ja jeg finder mig i det. jeg ved ikke hvorfor, men jeg er ikke i tvivl om at jeg elsker ham og vil gøre alt for ham, men de dage hvor han ikke har røg er svære og holde ud :-/

Åh det blev vist noget vrøvl..

Dedikeret medlem

Jeg synes på ingen måde det blev noget vrøvl. Det lyder til at dit selvværd ikke er helt i top, og jeg tænker at det er derfor du finder dig i det du går igennem for ham. Jeg vil nødig bestemme hvad du skal gøre, men jeg vil give dig et råd - gå i terapi. Jeg er ikke helt sikker på hvad du gerne vil med dit indlæg, udover at tømme hovedet, men jeg fornemmer et snert af at du gerne vil have nogen til at fortælle dig hvad du skal gøre. Så med det vil jeg opfordrer dig til virkelig at tænke igennem hvad han og kun han kan give dig, og om det er værd at kæmpe for. En smule tyndt skrevet af mig, men jeg håber at du tænker lidt over det.

Held og lykke med det, og godt nytår!

Medlem
Brugeravatar

Normalt er jeg ikke fan af piger der siger "det er mig eller hashen", men i denne situation lyder det meget fair.
Han kan tydeligvis ikke styre det, og det skal ikke gå ud over dig.
Det er selfølgelig nemt for mig at sidde og sige, men det lyder ikke til at føre nogen vegne.
Jeg håber du finder en løsning, og hold os endelig opdateret :-)

Medlem

Dit indlæg er ikke noget vrøvl.
Formålet er også uklart for mig, hvis det var at få tømt hovedet for tanker, håber jeg det har hjulpet :) .

Det er ikke min rolle at vurdere dine personlige prioriteringer/forhold, og du stiller ingen spørgsmål, men vil alligevel tillade mig at tage stilling til en del af dit indlæg:

Charlie1994 skrev:
jeg aflyser et par gange fordi jeg har udvilket en svær depression imens alt dette har foregået så har ikke behov for at besøge ham, men til sidst så skriver han til mig "jeg ved ikke hvilke følelser jeg har for dig, jeg tror jeg gerne vil have dig tilbage. "

dum som jeg er går jeg tilbage til ham. nu bor vi på samme forsognshjem, jeg har intet misbrug. han har stadig hans. samtidig har han en sygelig jalousi som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal klare. og idag hvor han ingen røg har er han bare direkte modbydelig overfor mig, så vi ser slet ikke på hinanden eller snakker sammen fordi han troede jeg skrev med en dreng, som enligt er en pige, og det har så pisset ham så meget af at han ikke kan holde ud og se på mig. og ja jeg finder mig i det. jeg ved ikke hvorfor, men jeg er ikke i tvivl om at jeg elsker ham og vil gøre alt for ham, men de dage hvor han ikke har røg er svære og holde ud :-/

- Har selv haft depression, og dengang sagde en klog person til mig "du er nød til at hjælpe dig selv inden du kan hjælpe andre". Ved ikke om det måske er noget du kan bruge også.
- Hans sygelige jalousi er ikke noget du skal klare, men noget han skal klare/arbejde med.
- Ud fra det du skriver lyder det til din fyr skal kæmpe for at komme ud af sine problemer. Det er begrænset hvor meget af hans kamp du kan kæmpe for ham.
- Skal selvfølgelig ikke fortælle dig hvordan du skal leve dit liv, men synes bestemt ikke du skal finde dig i at være losseplads for hans frustrationer (altså sig fra)!
- Måske det kan hjælpe dig at overveje hvor du ser ser dig selv om nogle år (altså et fokus over mod dine ønsker og behov), og om "Casper" vil med i samme retning

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg tror at når han er på det stadie at du må indse det er nået til et punkt hvor du ikke kan hjælpe ham den bedste måde for både dig og ham er at du går fra ham eller i holder en pause så kan du håbe han revurderer sine prioriteringer...Han skal selv ønske ikke at ryge mere ellers vil du fremstå som pigen der tvang ham til at stoppe... Du skal prioritere dig selv for ellers trækker han dig ned... Siger ikke du aldrig skal snakke til ham igen men nærmere at du fortjener bedre og det skal han på en måde vise han kan give dig ellers er det desværre ikke det værd i længden.. Kender godt at ville gøre alt for en person og nægter at give op men hvis det ikke lykkedes har man brugt flere år på noget der i sidste ende ikke førte til noget så tænk på om dit "hjerte" kan holde til at blive ved i samme rille i længden håber på alt det bedste for dig og "Casper" om det så er sammen eller adskildt :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Junior medlem
Brugeravatar

Kærlighed gør blind. Jeg har selv prøvet at være så forelsket at jeg fuldstændig glemte at passe på mig selv. I en sådan en situation er man ude i stand til at tænke klart, og man ender med at man har brugt så mange kræfter på sin partners problemer, at når det hele ramler for en selv har man simpelthen ikke mere at give at. Ens batterier er flade...
Når man har nået dette punkt er det eneste rigtige at gøre stoppe op, og tage beslutningen: "Jeg skal til at tænke på mig selv og kun mig selv, og det kan kun gå for langsomt!". Både for din egen skyld, men også for din partners skyld. Det er simpelt; du kan ikke give ham den kærlighed og opmærksomhed, som han har været vant til. Ikke fordi du ikke vil, men fordi du ikke er i stand til det. I hans hash-tåge vil der være en sandsynlighed for at han mærker dette fravær tifold. Jeg ved ikke om du selv har haft et misbrug, men en misbrugers logik er ikke altid helt på toppen. Men det har du sikkert allerede erfaret med din kæreste.

Jeg synes du skal tage dig noget kvalitets Charlie-tid, og finde dig selv igen. Først der er du klar til at tage en rationel beslutning. Og så træk på alle ressourcer du har. Snak med din familie/venner/bekendte, og spørg dem hvordan de opfatter dig lige nu. Om de kan mærke på dig at der er noget der trykker, at du virker ked af de eller hvad de nu har observeret. Og bed dem være ærlige. Nogle gange når man har mistet overblikket er man nødt til at få hjælp til at danne sig et nyt.

Et scenarie: I har haft noget tid fra hinanden, og du har fået overblik over din egen situation. Du føler dig klar igen, og er også klar på at give ham en chance til. Men før du springer ud i det er du nødt til at finde ud af, om han nu er i stand til at give dig det tilbage som du giver ham. Kærlighed går naturligvis begge veje, så hashen forhindre ham i at give dig den kærlighed og omsorg du giver ham, så bed ham om at vælge mellem dig og hashen. Han har fået nok chancer nu, og hvis han ikke er klar til at gøre det nu, så bliver han aldrig, og så fortjener han dig ikke. Der er kun plads til to i et forhold. Det er dig og ham og ikke dig og ham og hashen.

Det er mit bedste bud. Held og lykke til dig!
Pas på dig selv!

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Charlie1994,
tak for din ærlige tråd. Jeg har for god ordens skyld flyttet den over i "Medaljens bagside", som handler om problemerne omkring stoffer.

1994.. du må være mellem 20 og 21 år? Uh.. i den alder har man så meget kærlighed at give af når man er forelsket, og tiden og kræfterne er uendelige.. men måske en dag vil du se tilbage på denne tid i dit liv og tænke at du bare gav dig selv væk, uden at han var tilstede i forholdet og så dig. Og måske vil du forstå at man aldrig hjælper folk ud af deres misbrug, ved at betale deres stoffer for dem, og tro at de vil være taknemmelige og elske en bagefter.
Kære du.. jeg vil råde dig til at sætte nogle grænser inde i dig selv, og så tro nok på dig selv til, at du kan gå fra ham hvis han overskrider dem. Du kan desværre ikke frelse andre end dig selv. Men ved at passe på dig selv, kan du måske inspirere ham til at gøre det samme.

Skriv gerne videre og fortæl hvordan det går. Det kan måske sætte gang i en udvikling, hvor du får mere styr på dine følelser og tanker.

Bedste ønsker, Fanny

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Drop ham .. Du er tydeligvis kun noget værd når han er påvirket eller du har kr så han kan blive påvirket

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det lyder til, det ikke er hashen, som er skyld i jeres/hans problemer, men andre dybere liggende problemer.

Pas nu på du ikke kommer ud i et alkoholmiljø igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Du bliver tydeligvis nødt til at gøre det klart for ham. Han kan nok ikke kvitte tjalden med det samme, men han kan skære ned og det er da en start. Ikke fortæl ham at det er dig, eller hashen, men at hvis han vil være sammen med dig, så må han skære voldsomt meget ned på det. Et forhold er ikke noget ved, hvis der ikke er plads til at man kan have det godt begge to.
Håber det lykkes!

Mvh Fryd

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]