Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 09:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy.

Jeg er 2 gange blevet taget for besiddelse af en meget beskeden mængde hash i 2013.

Igår blev jeg så stoppet af politiet, som slog mit navn op. Jeg blev bedt om at stige ud af bilen, og jeg og min bil blev så fuldstændig endevendt. Jeg skulle udføre nogle tests, blandt andet havde de et "pupilometer", og jeg skulle tælle til 30 med lukkede øjne. Jeg blev desuden udsat for en nøgenvisitation, da jeg skulle have underhakkerne af.

Er der nogen, som har været udsat for det samme, og kan sige noget om, hvor lang tid der går, før man bliver behandlet som almindelige borgere, og kan få lov at køre videre, efter de har set kørekort, uden at skulle igennem hele møllen, for noget man har gjort for snart 2 år siden?

Hvor længe kan denne lille lovovertrædelse være grund til, at de må visitere mig?

Derudover vil jeg gerne høre, om alle sigtelser og frafaldelse af sigtelser også kan ses, når de slår mit navn op? For de må efterhånden kunne se, at der ikke har været noget at komme efter de sidste par gange jeg er blevet stoppet?

Håber der er nogle som kan svare på mit spørgsmål.

Vh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg forstår 100 % din frustration og vrede. Men synes du det er slemt nu, så bare vent til at de, om snart, får nummerpladescannere i alle politi biler.
Så bliver du for alvor jaget vildt hvis du er kendt for plante relateret kriminalitet. Det er nøjagtig sådan politiet anvender dem i nogle byer i UK, så mon ikke det vil blive brugt til det herhjemme også.

Dedikeret medlem

At du tidligere har været taget med cannabis, giver ikke hjemmel til at visitere dig. Hvis ikke der er en rimelig mistanke for, at du skulle være i besiddelse af noget ulovligt eller har udført en ulovlig handling, er du bare en almindelig borger.

Gav du dem lov til at visitere dig og din bil, eller blev du midlertidig sigtet?

Hvis du kommer i situationen igen, så husk at du ikke har pligt til noget som helst, andet end at oplyse din fødselsdato, vise dit kørekort og lade dem stille dig spørgsmål. Vil de andet end det, må de sigte dig for en forseelse og anholde dig.
Vælger de alligevel at visitere dig, evt. ved midlertidig anholdelse, har du al ret til at klage og søge erstatning. Hvilket jeg mener man bør gøre, lovene gælder begge veje.

For en helt almindelig visitation, berettiget eller ej, skal man ikke forvente nogen erstatning (så ville statskassen blive drænet.)

Men fx. takseres en legemsundersøgelse, uden anholdelse, til 1200,- i erstatning. Det kan dog variere, alt efter om den blev foretaget uhensigtsmæssigt (andre vidner) eller hvis den involverede en kig i endetarmen / kønsdelene.

Der kan læses mere om takster her: http://www.anklagemyndigheden.dk/_layou ... 202013.pdf

Lidt yderligere læsning, hvis det har interesse:
http://krim.dk/undersider/lov-kommentar ... etlig_forfølgning

http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/poli ... igter.html

Junior medlem

Randomname skrev:
At du tidligere har været taget med cannabis, giver ikke hjemmel til at visitere dig. Hvis ikke der er en rimelig mistanke for, at du skulle være i besiddelse af noget ulovligt eller har udført en ulovlig handling, er du bare en almindelig borger.

Gav du dem lov til at visitere dig og din bil, eller blev du midlertidig sigtet?

Hvis du kommer i situationen igen, så husk at du ikke har pligt til noget som helst, andet end at oplyse din fødselsdato, vise dit kørekort og lade dem stille dig spørgsmål. Vil de andet end det, må de sigte dig for en forseelse og anholde dig.
Vælger de alligevel at visitere dig, evt. ved midlertidig anholdelse, har du al ret til at klage og søge erstatning. Hvilket jeg mener man bør gøre, lovene gælder begge veje.

For en helt almindelig visitation, berettiget eller ej, skal man ikke forvente nogen erstatning (så ville statskassen blive drænet.)

Men fx. takseres en legemsundersøgelse, uden anholdelse, til 1200,- i erstatning. Det kan dog variere, alt efter om den blev foretaget uhensigtsmæssigt (andre vidner) eller hvis den involverede en kig i endetarmen / kønsdelene.

Der kan læses mere om takster her: http://www.anklagemyndigheden.dk/_layou ... 202013.pdf

Lidt yderligere læsning, hvis det har interesse:
http://krim.dk/undersider/lov-kommentar ... etlig_forfølgning

http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/poli ... igter.html

Jeg blev sigtet for loven om euf. stoffer, og derefter visiteret.

Kan dette føre til en erstatning?

Dedikeret medlem

Det kunne jeg formode, taget i betragtning hvor groft de gik til værks. Der kan ikke ske noget ved at søge. Ej heller kan der ske noget ved at indsende en skriftlig klage til politiet i din landsdel.

Hvor begge dele gøres, varierer fra landsdel til landsdel, men de kan nok være behjælpelige på 114 hvis ikke google kan klare den. Da jeg har aldrig selv været i en situation der krævede hverken det ene eller det andet, så kan jeg ikke hjælpe nærmere med den del.

Hvis man vitterlig mener, man er blevet forurettet og de nægter erstatning, kan man også hive dem i retten. Men det er mere risikabelt, da man ender med en kæmpe regning hvis man taber.

Insane psychedelia user!

Jeg synes altid man bør indgive en klage til politiet hvis man bliver uretmessesigt visiteret.
Jo, flere klager de svin får jo bedre, da det kommer til at figurere i tallene og måske kan være med til at forme politiets ageren fremover.(det gør det sikkert ikke, men stensikkert ikke, hvis ikke der klages)
Der udover er det en god idé at filme oplevelsen, og få dem til at forklare på hvilket grundlag de foretager visitationen - hvad der er til grund for den begrundede mistanke som de skal have for at foretage en sådan. Det er ikke nok at du har været snuppet med cannabis før, svjv.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: "mest i sverige"
Chikanen stopper først når Cannabis bliver legalt!!

Medlem
Brugeravatar

Hvis de har fat i en pga mistanke om cannabis eller andet og ikke finder noget, bliver man så skrevet ned så de kan tjekke en ved fremtidige stop?
Eller må de kun notere dig hvis du bliver fundet skyldig?

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er blevet taget af de svenske toldere (med 9.8g hash) og de forsikrede mig om at jeg ville blive slettet efter 3 år fra alle svenske kriminel registre, jeg jeg så spurgte tolderen om han virkelig selv troede at de slettede mig fra alle registre og at politiet ikke har et register som vi andre ikke får at se hvor ting aldrig bliver slettet, Da smilede han bare og trak på skulderne. Når først de har dig så har de dig, om de så bruger det imod dig eller ej!

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Hvis du tideligere er dømt og ikke frivilligt vil lade dem gennemsøge bilen så har de begrundet mistanke også har de pludselig lov ..

Men og strippe dig det må de ikke bare gøre uden at tage dig med på stationen medmindre du selv går med til det

Junior medlem

Jeg er på intet tidspunkt blevet dømt, jeg har bare fået et par bøder, for besiddelse af et par gram hash til eget forbrug.

Skulle det ske igen, at de vil se de ædlere dele, har jeg besluttet mig for at nægte, og så må de anholde mig.. Når de så ikke finder en ski', så må jeg jo klage.

Det må være trist, at have så stort et behov for at vise, at man er den som har magten.. Det var iøvrigt to unge betjente, hvilket undrer mig endnu mere. Ville ønske man kunne møde dem privat, og høre hvordan det kan være, at de har behov for at være sådan nogle magtliderelige ******. De har nok haft det svært som børn :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

JJeg Har en gruppe på Fb som arbejder for Afkriminalisering af cannabis. den er startet som en søster gruppe til den Svenske gruppe af samme navn. I Sverige kæmper de en endnu hårdere kamp end her i landet, da stoffer generelt er langt mere tabu end de er i Dk. På trods af det eller måske på grund af det, har gruppen over 20 000 medlemmer hvilket ikke lyder af meget, men faktisk er større end noget vi kan mønstre i Dk. (sad but truer) derfor har vi startet gruppen op i Dk. og vil opfordre folk herinde til at joine - https://www.facebook.com/groups/1517106575207076/ - AFKRIMINALISER CANNABIS DK

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]