Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: MPA advarsel
Medlem

Geografisk sted: Sumpen
For et par uger siden slækkede jeg på mit princip om ikke at indtage RC's da jeg havde fået noget methiopropamine gratis af en ven.
Havde naturligvis læst op på lektien inden det røg i snudeskaftet. MPA skulle være et stimulans som af nogen beskrives som et meget "funktionelt" stim og af andre som methamfetamin-lignende. Det virkede for så vidt ganske fint, men ikke nær så euforisk som amfetamin eller kokain. Holdt mig egentlig først og fremmest bare vågen, men uden nogen væsentlig eufori. Holdt doserne fornuftige.

Alligevel var tømmermændene på niveau med dem jeg får af at køre på to dage i streg på amfetamin eller kokain (bestemt ikke en anbefaling, blot en konstatering); havde det både psykisk og fysisk ringe. Plejer ellers at være ganske robust mentalt i forhold til stimulanser, men med MPA var mine tømmermænd langt mere psykisk betonede. Følte mig ganske enkelt utroligt depressiv to-tre dage efter. Samtidig har jeg døjet med svimmelhed siden og mistænker dette stof. Delte stoffet med tre venner, alle erfarne stimulanshoveder i midt/slut-20'erne og én af dem havde også en gevaldig nedtur på.

Mistænker dette stof for at være markant hårdere for hjernen end rusen på nogen måde kan retfærdiggøre. Aldrig nogensinde propper jeg RC's i mig igen og resten røg i toilettet bagefter.

Admin
Brugeravatar

Jeg ved godt, det lyder bagklogt. Men det er jo risikoen ved at bruge research chemicals. Man ved ikke, hvordan de påvirker kroppen. På godt og ondt. Jeg synes nu ikke, det lyder som usædvanlige bivirkninger fra brug af stimulanter.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Altså det er nødvendigvis ikke skidt bare fordi det er et såkaldt RC.
MPA er en lorte substans og er kun på markedet fordi det er et legal high i UK, det ville du også nemt kunne finde ud af.
Men god bedring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
enig, mpa virker giftig og skod. mener jeg fik røde eller brune mpa krystaller. Ved selvfølgelig ikke mere end jer andre, men har prøvet den, og det var ikke min kop the (men way, synes også fx 5-mapb virker nasty og giftig og andre jeg har snakket med, synes 5-mapb var dope) så måske er det bare mig der har det sådan..
Så hellere noget methylone, 4fa eller ethylphenidate rusmæssigt imo

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Imp... helt enig, holder mig sgu også til gammeldags narko fremover :) Måske lige undtagen methylone, virker efterhånden til at være så gennemtestet af brugere at man kan fastslå at det er en slags mdma light.
Andalla, pas nu på med de rcer

Tak for de forstående ord folkens, holder pause fra stimulanser og det har hjulpet seriøst.

Nogen der ved noget om dette stofs neurotoxitet?

Beklager det rodede indlæg, hader touchscreens.

Medlem
Brugeravatar

EcstasySymphony skrev:

Det er højst sandsynligt mere cardiotoxisk end neurotoxisk.

Der er et forsøg her hvor blandt andet Methiopropamine er med, meget interessant studie faktisk.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3582025/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
EcstasySymphony skrev:
Imp... helt enig, holder mig sgu også til gammeldags narko fremover :) Måske lige undtagen methylone, virker efterhånden til at være så gennemtestet af brugere at man kan fastslå at det er en slags mdma light.
Andalla, pas nu på med de rcer

Tak for de forstående ord folkens, holder pause fra stimulanser og det har hjulpet seriøst.

Beklager det rodede indlæg, hader touchscreens.

Tak for omtanken :) det er ikke noget jeg går og indtager mere rigtigt heldigvis.. Nu vi er ved det, så kom jeg lige til at læse lidt op på 4-fa.. Æv.. Det er vist en kende giftigt, så vil på ingen måde opfordre nogen til at tage det!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]