Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 15:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej Psychedelia!

Jeg har vaeret kaempe fan af MDMA, og lige taget det, og det tager jeg ca. hver 4. maaned eller lignende.
Da jeg nu skal holde en pause fra MDMA, har jeg taenkt meget over hvilke andre stoffer der giver dig, den der foelse at du "connecter" med de mennesker du er sammen med.
Jeg har altid været ude, og feste på MDMA, men aldrig bare ligget i en sofa, snakket hele natten, grint, og graedt og nydt de venskaber man har, eller stifter under trippet.
Jeg har læst lidt om MDA, men ville det ikke gå udover min pause fra MDMA?
Selfølgelig ryger vi også skunk/hash/Pot osv. men for det meste bliver man bare stoned.

Hvis der er brug for at jeg skal stille lidt skarpere spørgsmål, eller lign. så skriv, så svarer jeg så hurtigst som muligt :)!

Med venlig hilsen, Anonym!

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Der er jo alverdens knark man kan bevæge sig ud i, men hvis du leder efter noget der kan forbinde jer ordenligt, så vil jeg kært anbefale dig noget syre, nogle svampe, eller måske noget LSA??? (Det kommer selvfølgelig an på hvor erfarne i er med den slags stoffer) Hvis ikke det er en alt for stor forsamling, så synes jeg det lyder hyggeligt. Nu kender jeg jer jo selvfølgelig ikke, men med mindre i er den klassiske MDMA/coke/amf-brian, fest/smadrer alt-stereotypen, så kan jeg varmt anbefale jer noget af det psykedeliske (Undskyld, hvis den kommentar var meget stødende... det håber jeg ikke. Det er jo bare for griner :mrgreen: ) Ellers kan i tage jeres cannabis high til the next level med butter osv. Skriv gerne en PM, hvis du har brug for lidt hjælp, eller gode råd!

Svar med citat  
Fryd skrev:
Der er jo alverdens knark man kan bevæge sig ud i, men hvis du leder efter noget der kan forbinde jer ordenligt, så vil jeg kært anbefale dig noget syre, nogle svampe, eller måske noget LSA??? (Det kommer selvfølgelig an på hvor erfarne i er med den slags stoffer) Hvis ikke det er en alt for stor forsamling, så synes jeg det lyder hyggeligt. Nu kender jeg jer jo selvfølgelig ikke, men med mindre i er den klassiske MDMA/coke/amf-brian, fest/smadrer alt-stereotypen, så kan jeg varmt anbefale jer noget af det psykedeliske. Skriv gerne en PM, hvis du har brug for lidt hjælp, eller gode råd!

Min ene ven havde også bragt svampe på banen.
Jeg har kun taget MDMA, og magiske trøfler til Roskilde festival.
Og ingen af os er "coke/amf-brian" typer, nok lidt nærmere hippier haha.
Men vil prøve at kigge lidt nærmere på LSA :)
Vender højst sandsyndeligt tilbage når jeg har læst det hele lidt igennem på Erowid :)
Og tak for et hurtigt svar! :)

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Frisindede folk er også dejlige, jo! Så er alt jo meget godt. Trøfler på Roskilde??? Det lyder uoverskueligt haha. Hvordan var det? For så har du jo noget i bagagen. Og det var skam så lidt. Du kan også bare fyre PM's af. Jeg savner aktivitet i min inbox ;)

Svar med citat  
Fryd skrev:
Frisindede folk er også dejlige, jo! Så er alt jo meget godt. Trøfler på Roskilde??? Det lyder uoverskueligt haha. Hvordan var det? For så har du jo noget i bagagen. Og det var skam så lidt. Du kan også bare fyre PM's af. Jeg savner aktivitet i min inbox ;)

Det var meget underligt, jeg boede i en camp med alle mulige mennesker fra hele verden, og så blev jeg venner med en fra Syd Cali, som havde smulet trøfler, og forskellige strains fra Amsterdam med til Roskilde Festival, og så delte vi lidt det hele :)
Kan ikke huske meget, men var til et slags "rave" i en fodbold kuplet dome, et eller andet sted på Festivals pladsen, det var så skørt, Ham venner fra Cali begyndte at råbe "nigger" af folk, men jeg fik ham så hevet hjem, og puttet ham, mens de 3 andre drenge (tog ikke trøfler men var pænt stive) bare forsvandt en efter en, og så endte jeg i seng med en virkelig sød pige, og vi lå bare og snakkede hele natten, og puttede, så det var virkelig skønt!
Jeg har en bruger herinde, men ville lige være anonym, da jeg ikke vil stille dumme spørgsmål haha... Ej, jeg smider dig en PM, så den ikke er så støvet!

Svar med citat  
Kakaobønnen indeholder de opkvikkende stoffer koffein og theobromin, men også flavonoider, der er polyphenoler og dermed antioxidanter. Disse flavonoider har fået stigende opmærksomhed, da de synes at have positive helbredseffekter ved at styrke immunsystemet og beskytte kredsløbet. Flavonoiderne findes i kakaopulveret, ikke i kakaosmørret. De mørkeste chokolader og især kakaopulver har højt indhold af flavonoider og er derfor »bedre« end de lyse chokolader og især hvid chokolade.

Svar med citat  
*Et virvar av navn*
En sikker identifisering av planter som i eldre litteratur kalles kamille kan ofte være vanskelig da navnet er blitt brukt på ca. et dusin plantearter i seks ulike slekter i kurvplantefamilien. Men av alle disse plantene er det i forbindelse med urtemedisinen altså bare to arter som vi vanligvis tenker på. Fremdeles kan det være litt ugreit, for disse to artene har i løpet av de siste 20 årene blitt referert til under fem ulike latinske navn. Botanikeren Tucker holder imidlertid på "Chamomilla" "recutita" som det korrekte latinske navnet for vanlig kamille, men det er nå mer akseptert at det korrekte vitenskapelige navnet skal være "Matricaria recutita." Navnet "Matricaria chamomilla" bør ikke lenger brukes.
Hos romersk kamille finner vi en lignende navneforvirring. I mange bøker utgitt før 1976 blir denne planten kalt"Anthemis nobilis". I 1785 plasserte imidlertid den italienske botanikeren Carlo Allioni planten i slekta "Chamaemelum", og ga den navnet "Chamaemelum" "nobile". Etter å ha levd et liv i skjul i nærmere 200 år dukket, dette navnet opp igjen midt på 1970-tallet, og er av Tucker blitt foreslått som det rette navnet på arten.
Slektsnavnet "Chamomilla" er avledet av de greske ordene "chamos" (bakken) og "melos" (eple) og henspeiler på plantens lave vekst og det faktum at friske blomster har en eplelignede duft. Artsnavnet "recutita" (som egentlig betyr å ha frisk, ny hud) henviser til likheten mellom blomsterhodene med sine tilbakebøyde kronblad, og en omskåret penis. Jeg tipper du ikke visste at kamille er så sexy!

*Hvorfor kamille virker*
Omkring 120 kjemiske stoffer i kamille er så langt blitt kartlagt. Det dreier seg om 28 terpenoider, 36 flavonoider og ca. 52 stoffer i tillegg, alle med potensiell farmakologisk virkning. Det er ikke å undres over at kamillen da kan ha en helbredende effekt på mange ulike plager.  
Komponenter i den eteriske oljen i kamille bidrar til den avslappende virkningen på glatt muskulatur. Andre innholdsstoffer virker også krampeløsende. Denne virkningen utnyttes ved kolikksmerter, menstruasjonssmerter og kramper i galleblære og galleveier. Videre er kamille svettedrivende, og det er blant annet denne egenskapen man utnytter når man bruker den ved forkjølelser. Den beroligende virkningen som angis av mange, skyldes ikke en påvirkning av sentralnervesystemet, men er en følge av den krampeløsende og betennelseshemmende virkningen til kamille. Men kamille brukes også ved plager knyttet til nervesystemet, som ved søvnløshet. At kamille har en beroligende virkning som fremmer søvnen ble vist på et amerikansk sykehus der bruk av kamillete fikk ti av tolv hjertepasienter til å falle i søvn i løpet av ti minutter. Kamilleteens beroligende virkning er også greit å kjenne til for de som har rastløse eller hyperaktive barn.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kanna (Sceletium tortuosum) er også en ofte overset plante der er vær at kigge på. Jeg er på mine gamle dage begyndt at bruge den som et alternativ til benzodiazepiner.... Bruger bare fermenteret plantemateriale 0,5g.-1g., ikke noget med ekstater eller lig., som quid om dagen hvis det skal virke stimulerende eller te om aftnen hvis det virke mere sedativ. Ud over det er en MAO-I så det ikke må tages med SSRI'rt og lig. så går det faktisk kun dårligt med nikotin, ellers kan man blade det med alkohol, cannabis og i store mængder uden at være bange for noget.
Pas på jer selv.

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Kanna kan også ryges, for en enorm afslappende effekt, faktisk så afslappende at jeg med sikkerhed falder i søvn hvis jeg er alene. Har kun prøvet på bong, men det virker helt sikkert også i en joint med noget godt skunk.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
vil nu sige at selvom i er hippier, burde i prøve at sidde et par stykker med noget god amf og bare snakke igennem! det har kunne bringe mig tættere med mine venner end selv mdma nogle gange. og så kan man altså sagtens hygge sig og snakke stille og roligt uden at smadre alt på amf :D

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]