Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 17:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej brugere, jeg er ny i dette forum og jeg har brug for nogle råd, da nogle af mine venner tog stoffer og røg på en hyttetur ca 2 uger siden, har nogle nu sagt det til rektoren og vi er "permanent bortvist" indtil videre, vi har til onsdag til og skrive et brev om at hvorfor vi ikke skal blive smidt ud.

Mit spørgsmål er, må de bortvise os, uden beviser for noget eller? og hvis ja, har jeg sagt at jeg frivilligt vil tage en pis-test, hjælper det at drikke vand/te med citron

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Flabet det med at i skal skrive, men ja, de kan godt bare kyle jer ud så vidt jeg ved

Dedikeret medlem
Brugeravatar

men tror det er muligt at snakke med dem, de mister vist nok penge på at smide elever ud

Junior medlem

tænker bare, de har jo ingen beviser på det, og at smide 4 ud på en gang? men ja håber jeg kommer med gode mod-argumenter til brevet, og bare drikke vand med citron for en sikkerheds skyld..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mja, nej, men de er sikkert bange for om i udbreder det til andre eller lign. det kunne du nævne, at du aldrig kunne finde på

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
For helvede.. Kan I virkelig ikke holde jer fra knark, når I befinder jer i skolesammenhænge? Skolen har helt sikkert en nultolerance overfor stoffer, i al fald når det finder sted i forbindelse med skolen. Hvis man vil være en del af en institution kræver det, at man acceptere dens regelsæt, og i de mindste holder sit stofforbrug i sin private sfære, og ikke fylder sig med drugs i forbindelse med skoleaktiviteter.

I har truffet valget at tage stoffer i forbindelse med den hyttetur, så hvorfor har i problemer med at stå ved det? Det er indbegrebet af umodenhed. Man lærer hurtigt i livet, at ens handlinger har konsekvenser og skal hænge sammen med ens prioriteringer. I har med jeres stofindtag i skolesammenhæng vist, at I prioriterer jeres stofforbrug højere end jeres uddannelse. Det har sin konsekvens, nemlig sanktioner eller bortvisning, og det er helt fair og forståeligt, uanset hvad ens holdning til det etiske spørgsmål om indtag af stoffer må være.

Det er ikke for at være moraliserende, at jeg skriver som jeg gør. Det er nogle kendsgerninger, der betyder noget for vores gebærden i livet, om vi vil det eller ej. Det er værd at reflektere over. Hvis du vitterligt mener, at gymnasiet er det sted du vil være, så skriv det i dit brev. Stå ved dine handlinger og anerkend dine fejl. Gør dine sande prioriteringer tydelige, og udtryk dit ønske om at tage din studentereksamen. Folk vil respektere dig meget mere og lytte seriøst til dig, hvis du møder dem med ærlighed og udviser den personlige integritet til at stå ved dig selv og dine handlinger, og erkende at du har begået fejl. Hvis du har mulighed for det, så tag en snak med rektor i enerum. Husk at du kun taler for dig selv, og ikke dine skolekammerater.

Til sidst vil jeg bemærke, at hvis du har sådan et forbrug af stoffer, at du har problemer med at holde det separat fra andre aspekter af dit liv, burde du overveje at søge hjælp. Her på boardet er der generel accept af brugen af stoffer, men jeg tror de fleste er enige om, at (mis)brug af stoffer ikke er hensigtsmæssigt, hvis det bliver omdrejningspunktet, eller på andre måder skaber problemer for dig i andre områder af din tilværelse. Stoffer kan være sjove, og de kan give indsigt - men de er ikke alt. Livet har myriader af forskellige facetter, som du først er gået igang med at udforske. Lad være med at låse dig fast til én position i blinde.

Held og lykke med det hele.

Insane psychedelia user!

Godt skriv, pladestjerne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg gik på HF i sin tid røg folk da også sig selv møgskæve. Det fint nok.

OP: Enten vær ærlig eller også skriv et rigtig godt formuleret klagebrev. Hvor du virkelig lyver så vandet driver. Bare dumt de kan pisteste.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Det virker for mig helt fair, at i bliver tvunget til at tænke lidt over hvad i ønsker at få ud af skolen.
Det er ikke særligt visionært at tage sig en blæser på en studietur. Jeg forstår hvis både lærer og medelever opfatter det som én stor fuckfinger.

J

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for nougat
Ved tonen måske kan synes lidt hård - men der er lidt om det de snakker om de forskellige.
Har selv været blevet smidt ud af 2 forskellige steder førtil, da jeg og nogle andre også blev taget med "fingrene i kage-dåsen" ;=)
Men det ændre ikke på, at det under alle omstændigheder er fedest at sætte et trip/en tur op , langt væk fra alt hvad der har med skole at gøre.
Jeg ville anbefale at holde sig til weekendene, eller finde et smuthul via ferie :) når du har bedst mulig tid, mindst mulig stress får du også den bedst mulige oplevelse (i min verden)

Stoewn

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
fed stil i tråden, ærlighed betaler sig prisløst tilbage.... hvergang.

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Medlem

xxVikingxx skrev:
må de bortvise os, uden beviser for noget eller?

Vidner er en form for bevis.
Det lyder til i med jeres opførsel har overskredet disse vidners grænser, hvorfor de er gået til rektor.

Der skal være plads til at begå fejl i livet, men der skal også være en forståelse af at ens handlinger har konsekvenser.
Hvis du ender med at blive bortvist så kan du starte i gymnasiet igen senere - og så være det mere erfaren/moden og det mere afklaret med dine prioriteringer.

Hvordan du vælger at tackle situationen må være op til dig selv. Det der med at skrive brev kunne lyde som om der står en dør på klem - hvis skolen bare ville smide dig ud, kunne de vel gøre det uden den del.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: "mest i sverige"
Sig nej til urinprøve af principielle grunde. De kan se hvad du har røget i op til flere måneder så hvis du er fredagsryger (hvilket jeg ikke ser noget galt i) vil du aldrig kunne tage en ren urinprøve, derfor mener jeg urinprøver er unfair og bør nægtes - Derudover har du brudt reglerne du har gået med til at overholde, det eneste du kan gøre er at være ærlig og beklage din fejl, love bod og bedring og krydse dine fingre - Jeg er i princippet enig med Plejadestjerne i hans formaninger men ,har også selv været på studietur så jeg krydser mine fingre for dig!

Junior medlem
Brugeravatar

Hvilken substans var i på?!
For hvis det er noget med en kort halveringstid, så vil jeg da foreslå at trække tiden ud så langt som muligt, og så tage pis-prven og give rektoren en lang næse, når vedkommende står der med 4 "uskyldige" elever!
Drug Approximate Detection Time In Urine (*)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Amphetamines 24 - 48 hours
Barbituates Short-Acting (i.g. secobarbital) 1 day
Long-Acting (i.g. phenobarbital) 2-3 weeks
Benzodiazepines 3 Days
Cannabinoids Acute dosage of 1-2 'joints' 2-3 days
Chronic use >5 joints/day 14-18 days
Oral Ingestion (20 mg) 1-5 days
Cocaine 2-4 days
Methadone 3 days
Methaqualone 14 days
Opiates 2 days
Phencyclidine 8 days (overdose)
Propoxyphene 6 hours to 2 days
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
(*) Note: Detection times vary depending on analytical method used,
drug metabolism, patient's condition, fluid intake and method and
frequency of ingestion. These are general guidelines only.

Get my dick sucked in the conference room."

-Dirt Nasty

Medlem

Danish-Jamaican skrev:
For hvis det er noget med en kort halveringstid, så vil jeg da foreslå at trække tiden ud så langt som muligt, og så tage pis-prven og give rektoren en lang næse, når vedkommende står der med 4 "uskyldige" elever

Det ændrer jo ikke på hvad de andre elever (sladrehankene) har oplevet og åbenbart haft et problem med. Det er så hele skolens problem da det er sket i skolens regi.

Som det er skrevet til os i tråden, er situationen ikke at TS kan forsætte på skolen betinget af en ren prøve. Den er at TS står over for at blive smidt ud, og vil blive smidt ud i mangel af en troværdig forklaring på hvad der er sket.

Junior medlem

Tak for svarene folkens, fik "bare" en bortvisning på 10 dage, plus en skriftligt advarsel pga. manglende beviser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Imponerende at man kan blive bortvist, selv om der er mangel på beviser.
Tillykke med den mindre sejer dog.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

Ja tillykke med det, det er jo billigt sluppet ud set ud fra det du skrev i første indlæg :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg havde prøvet at klage til skolen over at de andre måske også røg weed.. altså, hvis de bare kan smide hvem som helst ud uden bevis, så er ingen jo sikre. det er imo for dumt :P

men tillykke med at I slap :D

Junior medlem

Undskyld mig, men hvis i er store nok til at stoffer på en hyttetur, er i også store nok til at tage straffen, at i så var heldige med en advarsel og en bortvisning på 10 dage er jo bare held.

I mine yngre dage festede jeg hver weekend i mens jeg var i gang med en udd. det var dælme hårdt når man skulle op kl. lort om morgen efter sådan en weekend, men jeg fik min udd. og nej jeg er bestemt ikke stolt af det i dag, alle de gange jeg ikke kom i skole eller måtte melde mig syg fra praktik fordi jeg stadig var til fest. Heldigvis bliver man klogere med alderen. Håber jeg også i bliver, ellers er det godt nok trist.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]