Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Her i de kolde tider, kan det jo godt være et problem at holde sit grow tent varmt. især hvis man dyrker i dårligt isoleret lofter, kældre, skurer etc.
Er der nogle der har erfaring vedr Thermostatic Tubular Heaters? Jeg har læst at de er vildt billige i drift, mellem 60-300 watt og at de varmer rigtig godt og at nogle bruger dem i deres greenhouses. Hvis ikke, så må jeg jo selv prøve og poste mine erfaringer. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Har ingen erfaringer med Thermostatic Tubular Heaters - men har dog boet i flere huse, der var ringe isoleret - der kan tæpper virkelig gøre meget - så pak dit telt ind i tykke tæpper, hvis du har muligheden - hvilken som helst varmekilde med termostat burde være fint, hvor billige eller dyre de er i drift, kommer jo helt an på hvor meget energi de kan og skal bruge for at varme tilstrækkeligt op..
Hvis du bruger Hps, er pæren vel nok til at holde temperaturen oppe når den er tændt? det kunne jo være om natten, når det er koldest..

Husk ikke at belyse planterne når de "sover" - det kan retardere dine planter...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Hvis du kan finde en varmekilde på omkring 400w så kan det helt sikkert betale sig da du så slipper for 24 timers lys og autos

Junior medlem
Brugeravatar

Ja det sagde de også i butikken crime, men jeg har bare ikke kunne finde en model på 400w, kun de der flade væg mountet paneler som alle siger man skal holde sig fra, hvis du kender en 400w med thermostat og den der sluk funktion hvis den vælter må du gerne sende mig en pm, jeg leder stadig videre, skal bare finde det rigtige google nøgle ord :)

Medlem
Brugeravatar

Fedt at se at du er kommet i gang DexterDexter :)
Men trist at du har problemer..
Prøv at søg efter "elradiator".. Har set man kan købe en ny 400w til 200kr.. Måske det kunne være en mulighed at prøve?

Hvordan er temperaturen så på dit loft om sommeren?
Min tanke går på at at der er mange growere som dropper at gro i sommerperioden, fordi at det er for varmt. Tænker bare at det kan blive ret varmt på et loft?

Overvejer selv en lille aircondition til sommer, når det bliver alt for slemmest...

Junior medlem
Brugeravatar

Det bliver temmelig varmt men har cool tube og lader planterne sove henover middag hvor det er varmest så tror ikke det bliver et problem. men de står da også pt under 24/0 og vokser fint. Men skal finde en anden løsning :) men så langt så godt. Har du fået sat et nyt grow igang?

Medlem
Brugeravatar

Cool nok :)
Men jeg ville da overveje sådan en radiator..
Ja er på dag 22 med mit nye grow :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]