S01E11: Lattergas
Det er ved at blive aften, og for en gang skyld, er det her en festival med kød. De fleste, hvis ikke alle, tyske festivaller, er vegetar/veganer. Så jeg får spist godt, og begynder at glæde mig til musikken starter. Hovedscenen gik igang først, og senere på natten, ville den sidste scene med chill-out gå igang.
Jeg har set min del af åbningsceremonier på trancefestivaller, så det interessere mig ikke rigtigt. Og det første band, er næsten altid nogle, der spiller akustisk techno og synger (=boooriiing). Og jeg ved fra tidligere erfaringer, at næsten alle gæster giver den gas mht drugs den første aften, og i de efterfølgene fem dage, er der nogle der slapper af, og andre der tripper. Så jeg har ikke vildt travlt med at skaffe noget LSD, for jeg havde alligevel planlagt kun at tage eet mærke på hele festivallen.
Oppe i mit telt, kan jeg tydeligt høre hovedscenen er gået igang. Selvom det var den scene, som var længst væk, var det faktisk den, som jeg kunne høre bedst igennem hele festivallen. Jeg tuller bare lidt rundt i min lille lejr, og tager en masse tøj på, for det var koldt om natten. Tager en stor del meth, og har også noget fantasy med, som jeg får skyllet ned. (Fantasy er en slags super potent alkohol)
Fantasy har en tendens til, at gøre en super liderlig. Og jeg håber inderligt, eks'en ikke har valgt at tage LSD. For de gange vi har taget et psychedelisk stof sammen, har vi været alt andet end liderlige, og så skal der snakkes en masse istedet. Det var bestemt ikke lige det mindset, som jeg ville være i den aften.
Efter mørket er faldet på, kan jeg høre åbningsceremonien er slut, og der bliver spillet rimelig ok trance. Jeg er overdrevet glad, og smiler helt op til himlen. Går lettere slingrene og energisk ned til hovedscenen. Idet jeg nærmer mig, går det op for mig, hvor meget jeg har savnet at være på en trancefestival. De mange mange technofester jeg har været til i Danmark, har man en, måske to, kvadratmeter at danse på. Hvor på en festival, har man en hel mark, at udfolde sig på.
Hovedscenen er vildt flot! Musikken, menneskerne, stemningen, alting gik pludselig op i en større enhed for mig, og jeg begynder at danse. Det udvikler sig hurtigt til, at jeg bliver til en hoppende overglad dansekanin. Jeg hopper og hopper, og kan slet ikke stoppe. Fordi jeg også er stiv af fantasy, vælter jeg lidt rundt i folk. Folk smiler bare tilbage. Jeg er på festivallen alene, men følte et savn for at være social. Så jeg hopper hele dansegulvet rundt tre-fire gange, for at finde nogle danskere jeg kender.
Det lykkes og støder ind i gruppen med eks'en. Jeg kan se, hun står og ser lidt fortabt ud, så jeg gætter på hun har taget LSD. Så hende slår jeg fuldstændig ud af hovedet, og tænker at hvis jeg skal kysse med en, så skal jeg finde charmetrolden frem og score en fremmed. Technofester/festivaller er ikke ligefrem kendt for at være et kødmarked, og det er noget nær umuligt at score en pige. Der er godt proppet, fordi det er den eneste scene der spiller, men jeg finder plads til at hoppe rundt og hygge om de mennesker, der nu engang stod omkring mig.
Efter et par timer, er det snart ved at være tid til chill-out scenen går igang. En af mine helt store idoler, skal åbne og spille i fire timer <3 Gruppen jeg står med, har næsten alle sammen taget LSD, så da vi begynder at gå tilbage mod chill-outen, kan jeg godt mærke de er i en helt anden verden end mig. Så dem skrider jeg fra, og smutter op i mit telt. Henter en pose med alle mulige trip-ting i, blandt andet lattergas og min sifon. Jeg havde 50 patroner med, så kunne tillade mig at dele rundhåndet ud af dem.
Reducere en smule meth og fantasy i teltet, og på vej tilbage til chill-outen, kan jeg godt mærke mine ben brokker sig over, jeg har stået og hoppet i to timer i træk. Finder hurtigt en anden danskergruppe i chill-outen, som har soveposer osv med, og lavet en lille lejr. De tripper dog også LSD, men dem kender jeg lidt bedre, og kan nemmere lave sjov og forholde mig til dem. Jeg står og små-danser og nyder mit idol spille, og underholder halvdelen af lejren. Tilbyder lattergas til pænt mange, kendte og fremmede, men næsten alle siger nej tak. Jeg forstår det ikke helt, men det er nok bare mig, der er hardcore psychonaut.
Jeg er dog gentagne gange, ved at blive sendt væk fra vores lille lejr. I min rimelig påvirkede tilstand, kom der konstant bemærkninger om piger og sex, og de andre synes jeg skulle gøre noget ved det. Men jeg har ikke specielt meget lyst, til at føle mig som en gammel gris, og folk var hovedsagligt i tyverne. Men der kommer et par danske piger, hvor jeg kender den ene. Falder i snak med dem, og den anden af dem, har jeg en længere god snak med. Hun virker faktisk lidt interesseret..
På et tidspunkt, tilbyder jeg dem lattergas. Der er den forkerte måde at tage det på, som 95% af alle gør det, og der er den rigtige måde at tage det på. Vi sætter os, og jeg forklare hvordan man gør rigtigt. Imens jeg forklare, kommer eks'en og sætter sig ved siden af mig. Jeg gider hende ikke rigtigt, men hun får selvfølgelig også en gas. De får taget deres gas, og efter at være landet, er de fuldstændig enige i, der er en verden til forskel på den forkerte og rigtige måde.
Eks'en suger sin gas, og jeg holder lidt øje med hende ud af øjenkrogen. Egentligt synes jeg slet ikke hun skal tage psychedeliske stoffer, for det synes jeg ikke hendes psyke kan kapere, og så krydre det med en gas, er bare opskriften på badtrip. Men hvad hun gør ved sig selv, skal jeg ikke blande mig i. Da gassen kicker ind, kan jeg se hun kigger på mig, med et blik i øjnene, jeg ikke kan beskrive. Nærmest som om hun var fanget i sit sind, men råbte: "HJÆLP!".
|