Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 07:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogle der har erfaringer med svampe og melatonin. Kan melatoninen forstærke ens trip, med henblik på at jeg har hørt det skulle forstærke "drømmecenteret" i hjernen?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Melatonin regulerer døgnrytmen. ½ time efter du har taget melatonin vil du blive træt og døsig (det er dog stadigvæk en moderat virkning; også hvorfor det ikke bruges ofte i Danmark). Bruges mod jetlag i udlandet. Kan ikke se hvorfor melatonin skulle tage dig længere ud i 'dreamy psychedelialand' på dit svampetrip, og der er ikke meget at finde om det på nettet.. Der er dog intet farligt ved det, så hvis du har lyst kan du jo prøve med en lille dose.

Junior medlem

Tak for svaret - lige for at opsummere.. Efter et godt trip var ved at dulme stille af skulle jeg sove, og havde svært ved det.. Jeg tog så 2 3mg melatonin som jeg plejer når jeg har svært ved at sove.. Og da jeg så lagde mig for at sove, sov jeg ikke.. Jeg lå bare og drømte og mit svampetrip tog umiddelbart en lille smule til igen efter indtagelsen.. Hvorvidt melatoninen var grunden kan jeg dog ikke sige

Dedikeret medlem

Jeg tror du har fat i noget der. Når jeg tager melatonin inden sengetid, og ligger mig og lukker øjnene, så får jeg nogengange farvede lysglimt, på et tidspunkt var det stensikkert at det ville ske 5-10 gange før jeg faldt i søvn. Plus at hvis jeg virkelig skal drømme i et trip, så skal jeg ligge mig ned og putte, og egenligt prøve på at sove, og det tænker jeg også melatoninen kan hjælpe med.

Nu bliver jeg i tvivl om du vil vide det, fordi du vil bruge dem til at drømme, eller fordi du har haft oplevelsen du skriver efter OP... Nå ligemeget, jeg tror sagtens at melatoninen kan havde lidt at sige for din oplevelse, og udover det, hvis man så holder godt øje, så kommer trips i bølger, og tit hen mod slutningen kan det være svært at vide om man er færdig, eller der kommer en til.

Jeg bruger melatonin daglig pga. dårlig søvn og det påvirker helt klart drømme og jeg har også prøvet cev nogen gange.

Men om det vil forstærke ens trip ved jeg ikke, ihvertfald meget lidt hvis det er. Jeg har også prøvet Melatonin til at sove på efter svampe trip da jeg altid har problemer med at falde i søvn efter mine trip, men er dog skiftet til imozop da jeg ikke synes at Melatonin har nogen effekt til at falde i søvn på efter et trip.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeg vil til enhver tid anbefale at man ikke tager noget for at falde i søvn efter et svampetrip - er det planlagt ordentligt og lader man være med at lave ligegyldige redoseringer burde det ikke være noget problem. Det er lidt en spekulation jeg er ude i her for jeg kan ikke finde en kilde på det - men jeg mener at have læst at psilocybin bl.a. hæver niveauet af tilgængelig acetylcholin i hjernen, på samme måde, som når vi falder i søvn - så det er vel ikke så svært at forestille sig, at melatonin som har "livlige drømme" i sin birvirkingsprofil kunne gå ind og spille op ad den øgede mængde acetylcholin... Jeg er desværre ikke neurolog, så hvis der er nogen der vil mane min spekulation til jorden med kolde facts, skal de være velkomne :)

Det skal siges at jeg lider af kronisk insomia, og bruger Melatonin til daglig og Imozop i svære perioder.
Jeg anbefaler ikke andre at tage noget til at falde i søvn på efter et trip, men det bliver jeg engang imellem nød til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]