Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Gorilla skrev:
Vil forresten gerne have svar på, om det er korrekt at man kan betale sig fra en plettet straffeattest, eller om det bare er bullshit politiet fortæller folk for at få dem til at tilstå?

Vendoren virker ikke så samarbejdsvillig og har indtil videre ikke svaret på nogle beskeder, så det kan godt blive svært at bevise, det er al-lad jeg har bestilt

Skrev du ikke der var en ordrebekræftelse tilgængelig på deres hjemmeside? I så fald burde en kopi af den kunne dokumentere at du i god tro har købt al-lad :D

Medlem

Update er, at jeg skrev dem en mail for lige under en uge siden, hvor jeg forklarer det er AL-LAD, og beder dem analysere det grundigt. Det bad vendoren mig gøre, så jeg stoler på, det rent faktisk ER AL-LAD. Nu venter jeg bare på svar. Er der nogen der ved, hvor lang tid der ca. går med det? Jeg forestiller mig selv, der går ret lang tid før jeg hører fra dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gorilla skrev:
Update er, at jeg skrev dem en mail for lige under en uge siden, hvor jeg forklarer det er AL-LAD, og beder dem analysere det grundigt. Det bad vendoren mig gøre, så jeg stoler på, det rent faktisk ER AL-LAD. Nu venter jeg bare på svar. Er der nogen der ved, hvor lang tid der ca. går med det? Jeg forestiller mig selv, der går ret lang tid før jeg hører fra dem.

Big balls! Respekt.

Junior medlem
Brugeravatar

respekt - håber virkelig du vinder denne.

Du gør os alle en kæmpe tjeneste ved at få denne sag afklaret. Nu må vi så håbe at politiet ikke bare sylter den og at det ender med at du får det udleveret eller at de må betale erstatning
.
Er du blevet officielt sigtet? (Ved ikke om et bødeforlæg tæller som en sigtelse) Så er der så vidt jeg ved grænser for hvor længe de må trække den før at de skalkomme til en afgørelse.

Medlem

Tak for støtten. Jeg håber på det bedste. Dog ser jeg det ikke selv som et så ballsy træk - AL-LAD står jo ikke på nogen lister over ulovlige stoffer, og når jeg siger, det ikke er LSD, er de vel tvunget til at teste det, hvis de vil påstå andet? Når de ser, det rent faktisk ér AL-LAD, kan de vel ikke gøre så meget ved det.

Derudover spekulerer jeg over, hvor mange kræfter de gider bruge på en ung, ustraffet studerende for skide 3000 kr og to "LSD" mærker. Derfor postede jeg også et link til siden hvor jeg købte dem, hvor der fremgår et billede af mærkerne. Man kan jo håbe på, de bare sammenligner billedet med de mærker, de har fanget, og beslutter sig for at de ikke gider bruge mere tid på det.

Anyway, som jeg forstår det, har jeg altså retten på min side i denne sag, og derfor føler jeg mig ret sikker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er mange der ikke ville turde gøre det du gør, er jeg sikker på, så jeg synes stadig dine boller er større end standard størrelsen.

For 20 år siden var jeg I Holland, og købte en stor pose med alle mulige forskellige legal highs og tog den med hjem I bilen.
Da vi skulle krydse den danske grænse var en af mine venner så extremt nervøs at det kunne ses på ham ved første øjekast.
Og det spottede tolderen da også, og derfor gennemsøgte de bilen. Jeg kan stadig se hans ansigtsudtryk for mig, da han hev den pose ud af min taske, med måske et ½ kilo forskellige pulver, tørrede urter ,frø, og nødder. Han fandt også vores friske svampe. Den gang var svampe lovlige.
Jeg insisterede på at det hele var lovligt, men det ville de ikke umiddelbart tro på. Så de beholdt dem, og sagde at de ville blive sendt til test.

Der gik nogle uger, og en dag ringede han og sagde jeg fik det hele igen, men dog ikke svampene, da de var ''lige på grænsen''. Et par dage senere modtog jeg pakken med posten.
Jeg kunne jo godt regne ud at de ikke havde opbevaret de friske svampe rigtigt, så de var selvfølgelig mugnet, og derfor følte han at han skulle komme med en lille løgn. De havde i øvrigt heller ikke testet noget, da det hele stadig var i original intakt emballage.

Medlem

Nej, jeg tænker altså også på, om de virkelig gider bruge deres tid på at sende det til laboratoriet, men hvis de har lyst, skal de da have lov.

Jeg har stadig ikke hørt noget fra dem. Er spændt på deres svar. forhåbentlig kan jeg snart få mærkerne udleveret.... Er lidt i trip humør for tiden nemlig

Medlem

PS Karmasmølf, hvad skulle politiet få ud af at sylte den?

Junior medlem
Brugeravatar

Gorilla skrev:
PS Karmasmølf, hvad skulle politiet få ud af at sylte den?

det får de ikke noget ud af, men det er alligevel tit hvad der sker, hvis en sag begynder at blive omstændig og de ikke er sikre på, hvad de skal stille op med den. Ikke sjældent får en sag så lov til at ligge i årevis og så bare blive forældet.

Hvis det går i den retning her, kan du rykke for dine tabs med jævne mellemrum såfremt du føler dig sikker i din sag. Ellers er det langt fra sikkert vi får en stillingtagen til om dine tabs er lovlige eller ej.

Medlem

Altså, de er vel lovlige? Det står jo sort på hvidt.

Jeg har dog endnu ikke hørt fra dem. Tror I jeg får noget ud af at rykke?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Betale sig fra en plettet straffeattest? Det lyder mere som mafiametoder :)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Ja. I guess. Men hvis man læser forskellige tråde herinde, er der mange der skriver, politiet forsøger at lokke dem til at betale med løfter om, at det ikke ender på deres straffeattest.

Junior medlem
Brugeravatar

Gorilla skrev:
Altså, de er vel lovlige? Det står jo sort på hvidt.

Jeg har dog endnu ikke hørt fra dem. Tror I jeg får noget ud af at rykke?

Jeg er efter diskussionen ovenfor også ganske sikker på at AL LAD ikke falder i nogen af de grupper der er underlagt analogi reglerne og at det derfor er lovligt. At rykke vil meget muligt hjælpe til at hive sagen ud fra bunken og tvinge dem til at tage stilling.

På den anden side så - så længe de ikke gør noget ved det, sker der i hvertfald ikke dig noget. Så man kunne også argumentere imod at skubbe på og bare lade dem tage så længe de vil og gerne lade den gå i glemmebogen.

Forudsat du føler dig på sikker grund så ryk dog bare. Det viser jo om ikke andet at du føler dig sikker i din sag, og så det kan selvfølgelig være de bare siger pyt med det, dropper bøden og sender dig dine tabs.

Medlem

Så er der godt nyt i sagen.

Fik et brev ind fra politiet, hvori de skriver noget i stil med, at de har valgt at droppe sigtelsen, da de ikke regner med at jeg bliver dømt, blandt andet fordi AL-LAD ikke er omfattet af lovgivningen om euforiserende stoffer. Så er det da i hvert fald slået fast at politiet er enig i det...

Jeg har nu skrevet et brev, hvori jeg beder dem udlevere det, men skal jeg måske hellere gå ned på stationen?

Senest rettet af Gorilla 09 apr 2015 22:53, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Yay! Tillykke! :rocking:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Tillykke med det :-D
Godt de skal bøvle med det hehe

Medlem

Tak tak :) Ja, det var da et dejligt brev at modtage. Lad os se om jeg får mærkerne udleveret.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg har en sag kørende hvor de har taget nogle blade fra mig, de mener at bladene indeholder DMT. Den betjent som jeg snakkede med sagde, at hvis det viste sig at bladene ikke var ulovlige, så ville jeg få dem tilbage.
Jeg tror ikke politiet må beholde dit produkt hvis ikke det er ulovligt.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
For en halvanden måneds tid siden, bestilte jeg en moderat mængde AL-LAD på nettet, men der kom ikke noget med posten. Vel vidende at det er lovligt, valgte jeg at ringe til politiet for at få at vide om de havde beslaglagt det, men nej 'der var ingen sag på mig'.
Muligheden foreligger selvfølgelig at sælger er useriøs, og ikke har sendt noget (det er anden gang jeg bestiller). Kan man forestille sig, at politiet ikke opretter en 'sag' når de beslaglægger en forsendelse, men først efter endt analyse?

Medlem

Det er tilsyneladende en længere proces at få det udleveret. Efter at have rykket tre gange pr mail har jeg nu fået at vide, sagen er blevet overbragt til statsadvokaten som vil tage stilling til, om stoffet er lovligt eller ej

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]