Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 16:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej herinde,

Jeg har i dag modtaget brev (i min e-boks) fra politiet om, at de d. 10. feb. har beslaglagt en forsendelse til mig fra Holland med 5. g amfetamin. Til eget forbrug som de skriver i brevet. Bødeforelæg 18.000 kr!! Der er så anført et giro nummer jeg kan betale til. Kan det virkelig passe at bøden er så stor for 5.g? Jeg er blevet taget med 2 joints for et par år siden fik en bøde på 2000 kr mener jeg at det var.

Jeg har læst andre indlæg herinde med råd om hvordan jeg bedst forholder mig, og kan ikke se anden udvej end at prøve og benægte.
Hvis der er andre gode råd, tager jeg mod disse med stor taknemmelighed.

På forhånd tak,

Rasmus

Medlem
Brugeravatar

Benægt til den bitre ende.
Det er DEM der skal bevise at du har bestilt det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bøden for op til 4,9 gram er 12.000 for 2.gangstilfælde.
Grænsen mellem bøde og fængsel er nøjagtig 5.0 gram.
http://www.krim.dk/undersider/straffesa ... osager.pdf

Junior medlem

Tak for info. Havde selv prøvet at google det, men fandt ikke svar.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Som soft parade siger, benægt hele vejen igennem... Ikke bare prøve, benægt alt kendskab og lad være med at udtale dig om noget... Benægter du først, begynder udgifterne til sagen også at stige og dem står du med oveni bøden så snart du knækker.

Husk på at det er dem som er skurkene her, de håndhæver en dybt irrationel lovgivning, så uanset hvor hårdhændede de måtte blive, så kører du bare pokerfjæset.

Alt dette er selvfølgelig forudsat at du har bestilt dit stof via anonyme overførsler eller lign. som ikke kan spores tilbage til dig, de kan måske få en dommerkendelse som lader dem kigge dine transaktioner igennem.

held og lykke. Og husk, hvis ikke det går, så er der altid en dag i morgen.

- Snoezel

Junior medlem

Jeg har har betalt med bitcoins via min blockchain konto. Bitcoins er købt via bankoverførelse. Så hvis de først kigger på mine kontoudtog, vil de kunne se en del overførelser til Copenhagen bitcoins, hvor jeg har bestilt mine bitcoins. Så tænker at jeg ikke står så godt desværre.... : (

Insane psychedelia user!

Det er da ikke ulovligt at ha' købt bitcoins. Det er politiet der skal bevise at du har brugt dem til at købe din amfetamin.

Ligemeget om du tror du står godt eller ej, så benægt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Bitcoins er jo netop én af de sikreste måder at betale på... Tror også bare du skal benægte, også hvis de spørger om de må se din konto. Hvis de så alligevel får en kendelse, så nægter du bare at den overførsel har noget mad narko at gøre. Du behøver ikke have en søforklaring, bare nægt at udtal dig til andre end den advokat du får tilskikket hvis der kommer en sag ud af det - hvilket jeg ikke tror der gør for sådan noget småtteri der...

Admin
Brugeravatar

Jeg synes også, du skal benægte. Det er meget tvivlsomt, de vil gøre et stort nummer ud af at bevise din skyld i så lille en sag. Husk også, som de andre siger, at du ikke har pligt til at udtale dig. Selv hvis det kommer til en retssag, behøver du ikke udtale dig. Det vil i langt de fleste tilfælde kun gøre din situation værre.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Jeg vil ringe til politiet i morgen og sige at jeg intet kender til det brev. Takker mange gange for jeres råd : )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]