Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har en betinget dom.

Før jeg fik den har jeg ofte bestilt ulovlige ting og fået dem taget i tolden. Der fik jeg bare et brev om at det var taget og så sendte den rare vendor varen igen og man stod med den et par dage senere.

Men hvad er konsekvensen i dag? Hvor meget skal der til for at man overtræder sine betingelser for den betingede dom?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Svjv er det nok bare at gå over for rødt, og så ender du i brummen. En betinget dom vil jo sige at hvis bare du bliver taget så meget som en enkelt gang, så klapper fælden! Så er det ligegyldigt om det er RC's i postkassen eller 5 km/t for meget på motorvejen.

Medlem

visias skrev:
Svjv er det nok bare at gå over for rødt, og så ender du i brummen. En betinget dom vil jo sige at hvis bare du bliver taget så meget som en enkelt gang, så klapper fælden! Så er det ligegyldigt om det er RC's i postkassen eller 5 km/t for meget på motorvejen.

Nej, der er jeg ikke enig. I hvert fald ikke de 5 km ekstra på motorvejen eller over for rødt lys.

Insane psychedelia user!

Det kommer jo i den grad an på hvad dine betingelser for den betingede dom er. Men nej, simpel overtrædelse af færdselsloven er ikke nok til at udløse evt fængselsdom.

Nej det er løgn at de nævnte eksempler er nok.

Jeg vil ikke mene at der sker noget hvis de åbner en af dine pakker, da de først skal bevise at det er dine varer. Men hvis de har beviser for at det er dine stoffer, kan du sagtens ryge en tur i spjældet:)

Min umiddelbare vurdering, men er ikke helt sikker:)

Insane psychedelia user!

For at en betinget dom skal udløses, kræves der at den udløsende handling befinder sig i samme kategori som den betingede.
Så er din betingede dom for narko, så burde den udløses af en konfiskeret narko forsendelse.
Størrelsen af forsendelsen vil helt sikkert have betydning for om den betingede udløses.

Medlem

Tak for input. Fik svar på mine spørgsmål

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay.. Så hvis jeg har har en betinget dom for besiddelse af grove mængder PCP. Så kan jeg køre så hurtigt af sted af motorvejen som jeg har lyst til, og herefter banke en konfirmant til ukendelighed uden at det har konsekvensen ubetinget fængsel?

Jeg vil have mine skolepenge tilbage.. Dem allesammen faktisk..

Medlem

visias skrev:
Okay.. Så hvis jeg har har en betinget dom for besiddelse af grove mængder PCP. Så kan jeg køre så hurtigt af sted af motorvejen som jeg har lyst til, og herefter banke en konfirmant til ukendelighed uden at det har konsekvensen ubetinget fængsel?

Jeg vil have mine skolepenge tilbage.. Dem allesammen faktisk..

Nu laver du jo væsentligt om i din kontekst.

Fra 5 km/t for meget tilat køre så hurtigt som du har lyst til at og samtidig banke en konfirmand. Her får det konsekvenserne. Hvis du gør dette vil det i selv sig udløse en betinget dom hvis det er første gang eller en ubetinget dom på 3 måneder.

Men dit føste tilfælde nej.

Du må lige bestemme dig for hvilke betingelserne, du bruger til at beskrive din situation. Hvis du ikke kan se forskellen på de to situationer, ja så skal du i hvert fald have dine skolepenge tilbage.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]